Kupuję w Internecie, a Ty?

13 mln internautów kupuje w sieci, a popularność zakupów online stale rośnie. Korzysta z nich już ponad połowa (59 proc.) wszystkich użytkowników Internetu w Polsce.
O autorze
2 min czytania 2014-11-03

Z myślą o konsumentach, którzy chcą robić zakupy online, ale potrzebują wsparcia w poznaniu tej metody Izba Gospodarki Elektronicznej przygotowała kolejną odsłonę akcji „Kupuję w Internecie”.

To już druga edycja akcji edukacyjnej realizowanej przez e-Izbę. Przez ostatni rok obserwowaliśmy konsumenta w sieci i edukowaliśmy go. Pomagaliśmy mu przejść przez kolejne etapy procesu zakupowego jednocześnie wskazując jak zapewnić sobie najwyższy stopień bezpieczeństwa kupując online. – wyjaśnia Patrycja Sass- Staniszewska, członek zarządu Izby Gospodarki Elektronicznej – Wierzymy, że dostarczenie rzetelnych informacji na temat zakupów internetowych jest milowym krokiem do wzrostu zaufania e-konsumentów do takiej formy nabywania dóbr.- dodaje Staniszewska

Podstawowym materiałem edukacyjnym będzie ponownie strona, na której znajdują się zaktualizowane treści edukacyjne. Poradnik „Jak kupować w Internecie?” zawiera przejrzyste materiały pokazujące proces zakupu online jako prosty, szybki i bezpieczny, a także infografiki opisujące proces w ecommerce od A-Z. Nad treściami poradnika pracowali eksperci Izby Gospodarki Elektronicznej, którzy poruszyli tematykę praw e-konsumenta zgodnie z nową Ustawą o prawach konsumenta, pokazali różne aspekty kupowania w Internecie, posiłkując się danymi z europejskich raportów i przeglądów rynkowych.

Listopadowa kampania będzie obejmowała komunikację do konsumenta online oraz offline. Kampanie online zaplanował dom mediowy Code media. Bannery kampanii pojawią się w mediach społecznościowych i wielu portalach. Kampania offline będzie po raz drugi realizowana dzięki współpracy z Pocztą Polską. W listopadzie, w kilku tysiącach oddziałów pocztowych pojawią się plakaty akcji.

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Bardzo wiele mówi się o wysokiej dynamice rozwoju e-handlu, coraz więcej osób kupuje w internecie, niemniej eCommerce stanowi zaledwie 5% PKB. Połowa dorosłych Polaków jeszcze nigdy nie kupiła nic w sieci.- wyjaśnia Marek Cynowski, Pełnomocnik ds. eCommerce w Poczcie Polskiej – Poczta Polska jest firmą o bardzo wysokim poziomie zaufania wśród społeczeństwa, co także tłumaczy dlaczego niemal połowa zakupionych online towarów dostarczana jest właśnie za naszym pośrednictwem. Zależy nam na rozwoju polskiego sektora eCommerce dlatego po raz kolejny bardzo chętnie zaangażowaliśmy się w organizowaną przez eIzbę akcję „Kupuje w Internecie”. – dodaje Cynowski.

Współpracę w ramach kampanii podjęły także uczelnie wyższe, w których e-Izba jest partnerem kierunku z handlu elektronicznego. Sukces zeszłorocznych szkoleń dla seniorów w Uniwersytetach Trzeciego wieku zaowocował kontynuacją współpracy.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Kampania została objęta honorowym patronatem Ministerstwa Gospodarki oraz Ministerstwa Administracji i Cyfryzacji. Wśród partnerów, którzy wsparli akcję promocyjnie, merytorycznie, prawnie, informatycznie oraz graficznie znaleźli się: NASK, Poczta Polska, Rzetelny Regulamin, semahead, Tradedoubler, Trusted Shops, oraz Usability LAB. Wsparcia medialnego udzielili: Codemedia oraz Interia.pl.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Więcej informacji znajduje się na stronie.