Świat bez aut według reklam

Zmienimy Świat

dołącz do akcji

Świat bez aut według reklam

22 września obchodzony jest Dzień Bez Samochodu, główny punkt Europejskiego Tygodnia Zrównoważonego Transportu (ETZT). Celem kampanii jest pokazanie, że życie bez samochodu jest możliwe oraz przekonanie do korzystania z alternatywnych metod transportu. Jak wygląda promocja tej akcji?

Idea Dnia Bez Samochodu narodziła się w 1998 roku we Francji. W Polsce obchodzony jest on od 2002 roku, pod patronatem Ministerstwa Środowiska. Na stronie resortu można znaleźć obszerny raport “Nie jeżdżę samochodem do kiosku. Popraw klimat swojego miasta”, w którym przedstawiono podsumowanie działań promocyjno-informacyjnych Ministerstwa z 2009 roku (m.in. billboardy, naklejki na autobusach i tramwajach komunikacji miejskiej, profil na portalu Nasza-klasa.pl, zakładki w Empiku) oraz przykłady najciekawszych akcji z wybranych miast („Mistrz kierownicy” - Częstochowa, „Kontrapas rowerowy” - Gdańsk, „Zielony autobus” - Katowice, „Tele-Bus” - Kraków). W akcji udział wzięło 127 miast.

Halo, bileciki do kontroli!

Pełną treść dostaniesz bez grosza,
ale musisz być w naszym newsletterze.

Raz, raz, wpisywać e-mail. Tylko prawdziwy, bo sprawdzę!

partner technologiczny: GetResponse

W roku 2010 ETZT w Polsce odbywał się pod nazwą „Na krótkie dystanse wybierz inne ogumienie. Oszczędź sobie i środowisku. Spalaj kalorię, a nie benzynę”. Pomysłodawcą kampanii była agencja Adwertajzing, która zaprojektowała główne hasło akcji, plakaty, naklejki i banery internetowe, jak również radiowe i dźwiękowe spoty PKP.

 

W roku 2011 kampanię przeprowadzono pod hasłem „Wybierz wygodną alternatywę”. W jej ramach agencje Adwertajzing oraz Initiative Media przygotowały stronę nieprowadze.pl oraz serię plakatów, banerów internetowych i spotów radiowych, w których tłumaczono, dlaczego nie warto zamykać się w samochodzie. 

W bieżącym roku akcja realizowana jest w 87 polskich miastach. Jej slogan brzmi „Zostań ekojeźdźcem! Oszczędź na paliwie 1000 zł rocznie!”. Stworzona została strona internetowa miejskajazda.pl, na której znajdują się informacje na temat ecodrivingu, filmy instruktażowe oraz test sprawdzający naszą wiedzę o ekojeździe, po wypełnieniu którego można zdobyć certyfikat Ekojeźdźcy. Twarzą kampanii prowadzonej przez Ministerstwo Środowiska została Maja Włoszczowska, wicemistrzyni olimpijska w kolarstwie górskim, która przekonuje, że nie tylko jeżdżąc rowerem, możemy dbać o środowisko i oszczędzać na paliwie. Akcji towarzyszy kampania radiowa. Działania komunikacyjne są także prowadzone na fan page’u Ministerstwa Środowiska i na NK.pl. Odpowiada za nie agencja Face2Face. 

Europejski Dzień Bez Samochodu 2009 na Węgrzech promowały plakaty, na których widniały chromowane pandy, przypominające logo samochodów marki Jaguar, umieszczone na przednim błotniku roweru. Pokazywały one, że jazda na rowerze może być tak samo luksusowa, jak jazda samochodem. Kampania została zrealizowana na zlecenie WWF przez agencję Ogilvy z Budapesztu. 

W roku 2010 Matt Johnstone, używając ołówka, pióra i atramentu stworzył 3 ilustracje do kampanii promojącej Dzień Bez Samochodu realizowanej dla Greenpeace przez agencję Leo Burnett z Hongkongu. Szczegółowe obrazy przestawiają wpływ zmian klimatu na ludzi, zwierzęta i środowisko jako całość. Składają się z równoległych torów opon. Górne ślady pokazują niezliczone wyprawy samochodem, które ludzie podejmują w dzień, jak np. jazda na zakupy czy do szkoły. Tory dolne obrazują zagrożenia naturalne jak susze czy powodzie wynikające z nadmiernego ruchu samochodowego - pomiędzy śladami opon umieszczone są m.in. niedźwiedzie polarne i wieloryby. Kampania zdobyła wiele nagród, m.in. Złotego i Srebrnego Lwa w kategorii Press oraz Brązowego Lwa w kategorii Outdoor na Festiwalu Reklamy w Cannes w 2011 roku.   

Komentarze

Polecane

Dzięki, link został przesłany

Zamknij

Serdeńko!
Lubisz już nasz fanpage?

Wystarczy kliknąć:

zobacz nasz fanpage >> Zamknij

Niech zapisze się
do newslettera!

Zostaw e-mail
i powolutku strzałeczka na guziczek!

Zamknij