TikTok Ad Awards 2025

TikTok Ad Awards 2025

TikTok Ad Awards 2025

Ostatni dzwonek na zgłoszenia do konkursu TikTok Ad Awards CE 2025! Termin upływa 24 września br.

Zgłoś kampanię

Polska firma stworzyła pierwszą aplikację VR dla branży turystycznej w Europie

Firma Destinations VR rozwijająca technologię wirtualnej rzeczywistości zaprezentowała pierwszą w Europie wizualizację tego typu dla obiektu turystycznego. Zrealizowaną ją na bazie powstającego w Zakopanem zespołu hotelowo-apartamentowego Radisson.
O autorze
1 min czytania 2014-11-13

Wizualizacja „Experience Zakopane” o wyjątkowym odczuciu realności pokazuje zarówno okolicę, jak i wnętrze jeszcze nieistniejącej inwestycji.

Destinations VR zaprezentowała swoją pierwszą realizację w hotelu Radisson Blue w Warszawie. Pokaz przedpremierowy miał charakter interaktywny – wszyscy uczestnicy mieli okazję założyć gogle Oculus Rift i przenieść się w świat nowo budowanej inwestycji. Specyfika tego typu aplikacji VR (Virtual Reality) to przede wszystkim faktyczne odczucie zmysłami przebywania w danym miejscu, tj. poczucie przestrzeni, odległości, możliwość poruszania się.

„W moim odczuciu rozpoczyna to nową erę w rozwoju branży turystycznej – stwierdza Piotr Baczyński, CEO w Destinations VR – W przeciwieństwie do dotychczasowych prób wizualizacji 3D poprzez zdjęcia panoramiczne czy animacje, aplikacje na Oculus Rift czy Samsung Gear VR dają możliwość szczegółowego odwzorowania rzeczywistości, a użytkownikom doświadczenia miejsca, jego atmosfery i szczególnego charakteru. Jesteśmy tylko o krok od tego, aby umożliwiać w ten sposób klientom możliwość rezerwacji, wyboru miejsca, hotelu czy nawet konkretnego pokoju z pożądanym widokiem z okna.”

Technologicznym wykonawcą aplikacji jest firma Immersion, która wykorzystuje rewolucyjny silnik Unreal 4 umożliwiający uzyskanie niezwykle realistycznej jakości obrazu w czasie rzeczywistym. Aplikacje są w pełni kompatybilne z wyświetlaczami wirtualnej rzeczywistości takimi jak Oculus Rift czy Samsung Gear VR, natomiast działają także na tradycyjnych monitorach, telewizorach i rzutnikach.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Aplikacja „Experience Zakopane” będzie wykorzystywana do prezentacji inwestorom, promocji wśród klientów indywidualnych, jak i sprzedaży powstającego obiektu. Technologia VR będzie wykorzystywana jako narzędzie nowoczesnego marketingu w branży turystycznej. Destinations VR ma w planach realizację kolejnych aplikacji VR dla obiektów hotelowych i turystycznych.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się