Pierwszy podręcznik crowdfundingu został wydany na polskim Kickstarterze

Pressroom NowyMarketing
Tekst, który zaraz przeczytasz jest informacją prasową.
Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za jego treść
Pierwszy podręcznik crowdfundingu został wydany na polskim Kickstarterze

Założyciele pierwszej społeczności zajmującej się finansowaniem przez Tłum – WE the CROWD – Marcin Giełzak i Bartosz Filip Malinowski, aby sfinansować pierwszy na polskim rynku praktyczny podręcznik crowdfundingu postanowili pokazać jaka siła drzemie w tym zjawisku.

Poprosili oni o wsparcie na serwisie Wspieram.to. Swój pierwszy cel zrealizowali w ciągu 48 godzin.

Halo, bileciki do kontroli!

Pełną treść dostaniesz bez grosza,
ale musisz być w naszym newsletterze.

Raz, raz, wpisywać e-mail. Tylko prawdziwy, bo sprawdzę!

partner technologiczny: GetResponse

Crowdfunding (finansowanie przez Tłum) to demokratyczna i cyfrowa metoda finansowania projektów, w ramach której dowolna osoba udziela swoimi pieniędzmi “wotum zaufania” danemu pomysłowi w zamian za konkretną korzyść. To również demokratyczna forma marketingu, łącząca zaufanie i dialog, z gospodarką doświadczeń i mechanizmami społecznościowymi. W największym skrócie: crowdfunding to kapitalizm dla 99%, w którym inicjatywy realizowane są przez internautów i na ich zasadach. Bartosz Filip Malinowski oraz Marcin Giełzak postanowili napisać na ten temat książkę pt. „Crowdfunding. Zrealizuj swój pomysł ze wsparciem cyfrowego Tłumu”.

Będzie w niej można znaleźć odpowiedzi na pytania z którymi mierzy się każdy organizator tego typu zbiórki: jak kreować promocję bez dużych nakładów? Jak przygotować budżet i plan kampanii? Jak dotrzeć ze swoim przesłaniem do mediów? – „Jednocześnie jest to zbiór opowieści o fascynujących przedsięwzięciach: nowej marce odzieżowej, firmie produkującej gry planszowe, zespole muzycznym czy nawet inżynierach tworzących projekt wahadłowca pozaziemskiego. Wielu utalentowanych projektodawców, poprzez udzielone wywiady i nadsyłane komentarze, w praktyce stało się współautorami tej książki.” – mówi jeden z autorów Marcin Giełzak.

Autorzy, jako praktycy crowdfundingu, zdecydowali się zdobyć środki na druk książki poprzez pozyskanie wsparcia internautów. Kampania została uruchomiona na platformie crowdfundingowej Wspieram.to. Pierwszy cel – wydanie książki – został zrealizowany w ciągu 48 godzin. Autorzy zebrali już ponad 6000 zł. Kolejnym celem jest zebranie 9 500 złotych na uczynienie CROWDparty – imprezy, na którą zaproszeni są wszyscy, którzy wsparli finansowo projekt – jeszcze bardziej atrakcyjnej. Będzie to pierwsze „Święto Świadomych” i samodzielnych internautów. Podczas spotkania zagra zespół Yoga Terror, obecni będą dziennikarze oraz inni crowdfundingowi projektodawcy z całej Polski.

Wciąż można również wesprzeć kampanię, zaopatrując się w ramach przedsprzedaży w książkę, która już na pewno zostanie wydana na początku przyszłego roku. Książka została napisana dla wszystkich, którzy – tak samo jak autorzy – chcą z sukcesem realizować swoje projekty na portalach crowdfundingowych, być na bieżąco z najnowszymi trendami marketingu i e-commerce lub po prostu fascynuje ich kultura współpracy.

Kupić książkę oraz wesprzeć autorów w organizacji CROWDparty można na stronie projektu.

Opinie o książce:

- Paweł Tkaczyk, założyciel firmy Midea, autor “Zakamarków marki”: „Crowdfunding jest świetnym sposobem na rynkową weryfikację pomysłów. Klienci – głosując swoimi portfelami – pokazują nie tylko, czy podoba im się sam pomysł, ale także sposób opowiadania o nim. Wiedza o tym, jak stworzyć dobry projekt crowdfundingowy przyda się wielu innowatorom i biznesmenom. Warto wesprzeć książkę, która tego uczy.”

- Michał Sadowski, Założyciel firmy Brand24, autor “Rewolucji social media”: „Crowdfunding otworzył drogę do realizacji wielu ekscytujących pomysłów z całego świata. Wykorzystanie tego nowego źródła finansowania nie jest jednak proste, więc trzymam kciuki za publikacje, które przybliżają ten temat.”

- Artur Kurasiński, założyciel firmy Fokus – smarter analytics: "Crowdfunding staje się nie tylko metodą na pozyskanie finansowania na różne projekty a pewną filozofią działania zmieniającą konsumentów w pełnoprawnych partnerów i twórców. To idea, która zmienia wszystkie branże i rynki - od muzyki po przemysł kosmiczny. Jeśli chcesz zrozumieć i wykorzystać model crowdfundingu w swoim projekcie - po prostu musisz przeczytać tę ksiażkę!"

- Jacek Kotarbiński, autor „Sztuki rynkologii”: „Crowdfunding jest słowem znanym przez wszystkich, poszukujących środków na rozwój pomysłu, projektu czy firmy. W Polsce nie było dotąd solidnego opracowania na ten temat, szczególnie pod kątem opisania metod i efektów pozyskiwania pieniędzy. Dzięki dwóm pasjonatom: Bartoszowi Filipowi Malinowskiemu i Marcinowi Giełzakowi będziecie mogli zdobyć solidną wiedzę o crowdfundingu i poznać jego kluczowe zasady. Zdecydowanie rekomenduję wsparcie dla tego ciekawego projektu”.

Komentarze

Polecane

Dzięki, link został przesłany

Zamknij

Serdeńko!
Lubisz już nasz fanpage?

Wystarczy kliknąć:

zobacz nasz fanpage >> Zamknij

Niech zapisze się
do newslettera!

Zostaw e-mail
i powolutku strzałeczka na guziczek!

Zamknij