Monitoring listopad 2014 – coraz mniej QR kodów w reklamach w tabletowych wydaniach magazynów

W listopadzie przebadano 22 najpopularniejsze tytuły na rynku. W 34 numerach (tygodnikach, dwutygodnikach oraz miesięcznikach) umieszczono łącznie 439 reklam. Daje to średnio 13 publikacji w jednym magazynie.
O autorze
1 min czytania 2014-12-08

Tendencja wzrostowa w średniej liczbie reklam na jeden numer jest więc utrzymywana niezmiennie od początku jesieni.

Komercyjnych reklam jest w dalszym ciągu pięć razy więcej niż autopromocji.

Podobnie, jak w październiku, w listopadzie odnotowaliśmy nieznaczny spadek liczby reklam typu Full Page. Nadal jednak ich obecność stanowi ponad 76 proc. całości. Liczba Half Page’y oraz tzw. „innych formatów” nieznacznie wzrosła – oba typy zajmują średnio po 11,5 proc. powierzchni. Wśród reklam o innym niż Full Page formacie nadal widać jednak brak dostosowania do wydań tabletowych. Wśród Half Page’y ponad 21 proc. reklam jest w stanie skierować użytkownika do strony produktu, w stosunku do zaledwie 7,5 proc. linkujących „innych formatów” – komentuje Weronika Gładych, Account Manager, w adrino odpowiedzialna za reklamę w wydaniach tabletowych.

Sumując wszystkie reklamy, niezależnie od tego, jak dużą powierzchnię zajmują na stronach magazynów, połowa z nich kieruje klikających użytkowników na dalsze strony. Nie zauważono niestety tendencji wzrostowej w stosunku do poprzedniego miesiąca.

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

W magazynach najczęściej zamieszczane są reklamy statyczne (ponad 80 proc. wszystkich form). Pozostałe, bardziej kreatywne formaty, spotkamy niestety pięć razy rzadziej: Rich Media stanowiło 10,93 proc. wszystkich reklam, a Video – 6,61 proc..

Widzimy pozytywny spadek liczby reklam zawierających QR kody. Cieszy fakt, że w listopadzie znaleźliśmy jedynie siedem QR kodów co stanowi niecałe 2 proc. wszystkich reklam. Ponad trzykrotne zmniejszenie ich liczby w stosunku do października daje nadzieję, że reklamodawcy zrozumieli, że umieszczanie QR-ów w tabletach mija się z celem – dodaje Gładych.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

W listopadzie najczęściej spotykane na łamach magazynów były produkty biznesowe (65 reklam, z czego ponad 30 proc. posiadło linki kierujące do stron). Zmieniła się więc pozycja lidera – w październiku to „Rozrywka” obok autopromocji była najczęściej widywaną branżą reklamową. Nastąpił też wzrost reklam prezentujących technologię (z 34 reklam w październiku do 42 w listopadzie). To właśnie „Technologia” wydaje się branżą najlepiej zdającą sobie sprawę z możliwości, jakie daje reklama na tabletach. Można było to zauważyć już w poprzednich miesiącach na przykładzie liczby linków w kreacjach widocznych na tabletach. W listopadzie wśród 42 reklam z branży technologicznej prawie 56 proc. kierowało użytkownika do stron produktów, a trzy czwarte z nich było w formacie Full Page. Tablety to miejsce idealne do promowania swojego wizerunku – jak widać póki co jedynie branża technologiczna wykorzystuje to medium, aby pokazywać duże i funkcjonalne reklamy.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się