W sierpniu, najwięcej osób obejrzało „Marynatomat Knorr” – aż 776 012 osób sprawdziło nowość przygotowaną przez markę Knorr na najpopularniejszym markowym kanale „Co dziś na obiad”. Na drugim miejscu znalazła się obejrzany 754 239 razy, filmik rysunkowy dla dzieci „Tridulki – Pan Tik Tak”. Trzecie miejsce to materiały z kanału „Step Records”, przygotowane przez młodego rapera z Prudnika – Z.B.U.K.U. Na fali pozytywnych komentarzy po publikacji numeru „Tego nie da się naprawić" (czwarty najczęściej oglądany filmik w sierpniu), dwudziestoletni Z.B.U.K.U. pod patronatem wytwórni Step Records zaprezentował swój pierwszy solowy utwór pt. „Witam Cię w Polsce". Znalazł się on w trójce najczęściej oglądanych materiałów na Youtube w sierpniu. Obie piosenki zostały łącznie obejrzane 1 155 866 razy. Gigantyczną popularnością cieszy też zwiastun filmu „Jesteś Bogiem”, którego premiera zaplanowana była na 21 września. Zwiastun opublikowany został 27 sierpnia przez Kino Świat i w tym miesiącu osiągnął aż 378 170 wyświetleń i znalazł się pośród najczęściej oglądanych materiałów dostępnych na Youtube.
Również pośród kanałów markowych, kanał „Co dziś na obiad?” (z którego pochodzi filmik „Marynatomat Knorr”) należy do najpopularniejszych w tej kategorii na Youtube. Jest on źródłem najciekawszych materiałów o gotowaniu: przepisów w wykonaniu doskonałych kucharzy, porad i mnóstwa kulinarnych inspiracji. Filmy pochodzące z „Co dziś na obiad?” zostały w sierpniu obejrzane łącznie 974 779 razy. Drugi w tym segmencie najpopularniejszy kanał to Plus.pl z 459 709 wyświetleniami. Trzeci, najszybciej rozwijający się, to IKEA | Ty Tu Urządzisz, posiadający do tego momentu 401 837 wyświetleń. Można tu znaleźć między innymi e-katalog (jeden z najczęściej oglądanych filmików w sierpniu) i mnóstwo wnętrzarskich rozwiązań.
- Mimo dużej popularności filmików pochodzących z kanałów sygnowanych przez marki, to jednak kanały niekomercyjne liczą sobie o wiele więcej wyświetleń. Przesyceni reklamami użytkownicy szukają czegoś, co zostało przygotowane przez zwykłych ludzi i może stanowić dla nich inspirację do stworzenia czegoś samodzielnie. Co ważne, jest też jednym z podstawowych mechanizmów rekomendacji. Stąd dużo większa popularność kanałów amatorskich z filmami przygotowanymi przez użytkowników, typu user-generated content – komentuje dr Albert Hupa z firmy Interactive Research Center, która przygotowała zestawienie.
Z tej przyczyny, marki coraz częściej sięgają po treści przygotowane przez fanów – szukają rozwiązań, by znaleźć się bliżej nich. Najlepszym przykładem na to jest kanał „Co dziś na obiad?” sygnowany przez markę Knorr. - Można powiedzieć, że jest to branded content przygotowany w stylu user generated content – dodaje Albert Hupa.