Hashtagi i zakupy: Jak social media rewolucjonizują e-commerce [WEBINAR]

Hashtagi i zakupy: Jak social media rewolucjonizują e-commerce [WEBINAR]

Hashtagi i zakupy: Jak social media rewolucjonizują e-commerce [WEBINAR]

Dowiedz się, jakie narzędzia pomogą Ci w rozwinięciu strategii sprzedażowej – od tworzenia contentu, aż po moderację – i jakie procesy można zautomatyzować.

WEŹ UDZIAŁ

Poczuj miętę do piwa – Mint Media obsługuje Perłę

Już od kilku tygodni agencja Mint Media prowadzi komunikację na fan page’u Perły, jednej z najbardziej lubianych przez Polaków marek piwa. Liczba fanów piwa rodem z Lublina – oraz ich aktywność – rośnie.
O autorze
2 min czytania 2012-05-23

Perła to najważniejsza marka Browarów Lubelskich. Firma posiada ponad 150-letnią tradycję produkcji piwa. Przez wiele lat miała charakter lokalny i ściągała na Lubelszczyznę miłośników złotego trunku z całej Polski. Od kilku lat Perła jest dostępna także w innych regionach kraju. Bardzo nas to cieszy, ponieważ z Perłą jest trochę, jak z Mint Media. My również zaczynaliśmy w Lublinie, a w tej chwili działamy na rynku ogólnopolskim – mówi Jarosław Bielecki, Managing Director Mint Media. 

Komunikacja na profilu marki na Facebooku jest prowadzona w sposób lekki, przystępny i odrobinę kontrowersyjny. Poruszamy tematy związane z alkoholem, to naturalne w przypadku piwa, ale robimy to w dobrym tonie – mówi Justyna Domaszewicz, Content Manager w Mint Media, odpowiedzialna m.in. za fan page Perły. Komunikacja w mediach społecznościowych ma charakter dwukierunkowy – bez aktywnych fanów nie może być dobra. W przypadku Perły fani od miesięcy prezentują wysoki wskaźnik aktywności – jeden z najwyższych wśród piwnych profili na Facebooku.Piwo jest jednym z najlepiej angażujących produktów na najpopularniejszym portalu społecznościowym.

Jak wynika z najnowszego raportu „Fanpage Trends – kwiecień 2012” przygotowanego przez sotrender, piętnaście najpopularniejszych marek piwa na Facebooku zgromadziło prawie 850 tysięcy fanów. Polacy są jednymi z największych miłośników piwa w Europie – według GUS1 w 2011 roku wypiliśmy ponad 37,7 milionów hektolitrów piwa. Oznacza to, że każdy Polak wypił średnio 101 litrów piwa. W tym roku rynek piwny ma szansę wzrosnąć – według przewidywań branży – nawet o kilka procent. Ma to związek z EURO 2012. Jak wiadomo, kibice lubią pić piwo oglądając mecze, ale nie tylko w taki układ wchodzą piłka nożna i piwo. Świadczy o tym choćby ostatni turniej piłki plażowej zorganizowany przez Perłę w Lublinie, w którym wzięło udział wiele znanych postaci ze świata sportu i kultury – m.in. były reprezentant Polski w piłce nożnej Tomasz Iwan, bokser Krzysztof „Diablo” Włodarczyk czy Marcin Wójcik z kabaretu Ani Mru Mru. Na fan page’u można obejrzeć film z tego wydarzenia2. Perła jest świetnym pretekstem do spotkania i to również staramy się pokazywać na fan page’u – dodaje Justyna Domaszewicz. 

Według badań najbardziej angażujące treści na Facebooku to te, które zawierają zdjęcia oraz wideo (wskazują na to materiały Web Liqui3). W kwietniu najbardziej angażującym postem piwnym w Polsce był właśnie wpis ze zdjęciem. 18 kwietnia został on opublikowany na tablicy Perły i został polubiony przez 59 osób, a 350 użytkowników zostawiło pod nim komentarze. W ten sposób, według sotrendera, stał się najbardziej angażującym postem kwietnia (zgodnie z Interactivity Index, czyli zbiorczym wskaźnikiem wszystkich aktywności w obrębie fan page’a). 

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Słuchaj podcastu NowyMarketing