„Biegiem na pomoc” to akcja, która łączy aktywność sportową z pomocą osobom z autyzmem. Tak jak sportowcy, osoby z autyzmem mają niejeden cel do osiągnięcia, niejedną metę do przekroczenia: od umiejętności nawiązywania kontaktu wzrokowego, odpowiadania uśmiechem na uśmiech, komunikowania się, aż po rekord świata, jakim jest umiejętność samodzielnego życia.
Terapia osób z autyzmem powinna być intensywna i dostosowana do indywidualnych potrzeb i możliwości dziecka, tak samo jak trening sportowca. Najważniejsza jest systematyczność i kompleksowość terapii – mówi Joanna Grochowska, wiceprezes Fundacji SYNAPSIS, prywatnie wielokrotna uczestniczka maratonów i ultramaratonów.
Zobacz również
Skuteczna terapia łączy oddziaływania psychologiczne, pedagogiczne, rehabilitacyjne, logopedyczne, medyczne i socjalne w jednym procesie postępowania terapeutycznego. Każde 20 zł przekazane na www.biegiemnapomoc.pl to 10 minut terapii, która skraca osobom z autyzmem dystans do normalnego życia.
Wszyscy biegnijmy na pomoc, wspierając finansowo terapię osób z autyzmem. Dozwolonym dopingiem niech będzie dla nas wszystkich fakt, że aż 15% dzieci wcześnie zdiagnozowanych i objętych odpowiednim programem terapii ma szansę na znaczną poprawę funkcjonowania i samodzielne, satysfakcjonujące życie w przyszłości! – mówi Bartek Topa, ambasador i przyjaciel Fundacji SYNAPSIS.
W najbliższych dniach będzie można spotkać się z twórcami i ambasadorami akcji podczas warszawskich wydarzeń: w Mieście Miłosierdzia oraz na 34. Maratonie Warszawskim. Każdy odwiedzający stoiska akcji będzie mógł zrobić dobry wynik dla osób z autyzmem i wesprzeć ich terapię m.in. kupując gadżety sygnowane logiem „Biegiem na pomoc”. Więcej informacji o najbliższych planach na: www.fb.com/biegiemnapomoc.
#PrzeglądTygodnia [09-15.09.2025]: minimalizm w kampanii OOH Braci Sadowników, fundacja Igi Świątek, Grupa Arche na rzecz demografii
Akcję „Biegiem na pomoc” wspierają ludzie, dla których sport jest całym ich życiem albo okazjonalną przygodą. Wśród nich znaleźli się m.in.: dziennikarz Łukasz Grass oraz aktorzy: Magdalena Boczarska, Bartek Topa i Marcin Dorociński. Akcję wspierają także: Agencja PZL, Digital Touch, Maxus, Papaya Films, Sport Evolution i Akademia Triathlon. Za kreację i produkcję przedsięwzięcia odpowiedzialna jest grupa Przyjaciół, która na początku tego roku zrealizowała, nagrodzoną Grand Prix Konkursu KTR 2012, akcję „Autyzm – całe moje życie”.
Słuchaj podcastu NowyMarketing