BADANIE OMD: Vlogerzy a działania reklamowe

Pressroom NowyMarketing
Tekst, który zaraz przeczytasz jest informacją prasową.
Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za jego treść
BADANIE OMD: Vlogerzy a działania reklamowe

Wyniki badania domu mediowego OMD pokazują, że zaufanie internautów do treści przekazywanych w videoblogach jest ograniczone. Ponad 73 proc. respondentów odpowiedziało, że woli informacje zawarte w videoblogach zweryfikować.

Internauci wolą sprawdzić

Polacy nie do końca ufają treściom zamieszczanych na You Tube. Poand 73 proc. internautów odpowiedziało, że ma ograniczone zaufanie do treści zamieszczonych w videoblogach. Odpowiedź „ufam” padła jedynie w 11,6 proc. przypadkach, w ogóle nie ufa 15,3 proc.. Trudno jednak powiedzieć, ile tak naprawdę osób faktycznie dokonuje weryfikacji informacji, a ile zdaje się poprzestać na świadomości, że powinny tak zrobić. Dla porównania, wyniki światowego badania zaufania do zawodów przeprowadzonego przez instytut GfK pokazują, że 50 proc. Polaków ufa dziennikarzom (maj 2014). 

Halo, bileciki do kontroli!

Pełną treść dostaniesz bez grosza,
ale musisz być w naszym newsletterze.

Raz, raz, wpisywać e-mail. Tylko prawdziwy, bo sprawdzę!

partner technologiczny: GetResponse

47,6 proc. internautów zajrzało na kanały polskich vlogerów

Tymczasem prawie połowa zbadanych internautów (47,6 proc.) zapytanych o to, czy oglądała filmiki na polskich kanałach You Tube odpowiedziała, że oglądała kilka razy. 44,1 proc. respondentów odpowiedziało, że nigdy nie oglądało. 8,2 proc. internautów odpowiedziało, że ogląda polskie kanały regularnie. Ewa Konopko: „Można zastanawiać się czy 47,6 proc. internautów, którzy widzieli filmiki vlogerów na polskich kanałach YT to dużo czy mało? Biorąc pod uwagę modę w mediach na tematykę związaną z vlogerami, zapoczątkowaną przez sukces Wardęgi SA – raczej powiedziałabym, że to mało”.

Liderem You Tube i długo nic

Internauci zapytani o to jakie serwisy z treściami video generowanymi przez użytkowników oglądają najczęściej, wskazywali You Tube (79,4 proc.). Zaszczytne drugie miejsce zajęła Wrzuta (22,6 proc.), a na trzecim miejscu znalazła się odpowiedź: nie oglądam serwisów z treściami video (15,6 proc.). Niewielkie wskazania osiągnęły serwisy Vimeo (8,5 proc.) oraz Dailymotion (8,2 proc.).

Komentarze

Polecane

Dzięki, link został przesłany

Zamknij

Serdeńko!
Lubisz już nasz fanpage?

Wystarczy kliknąć:

zobacz nasz fanpage >> Zamknij

Niech zapisze się
do newslettera!

Zostaw e-mail
i powolutku strzałeczka na guziczek!

Zamknij