Według raportu w 2011 wydatki na reklamę kontekstową stanowiły 25,6% budżetów przeznaczanych na SEM przez klientów agencyjnych. Adkontekst odnosząc to do wyników badania IAB AdEx, które stwierdza, że udział wydatków na SEM stanowi 33% ogólnych wydatków na reklamę internetową, zakłada, że na reklamę kontekstową w Polsce przeznaczane jest 8,4 % ogólnych budżetów na reklamę w online.
Co ciekawe z raportu można dowiedzieć się również, jak marketerzy skłonni są klasyfikować reklamę kontekstową.
Zobacz również
Jak wynika z raportu najpopularniejsze formy reklamy kontekstowej to: reklama tekstowa (100%), grafika (95%) oraz flash (85%). Co znamienne aż o około 20% spadło zainteresowanie reklamą wideo (do 50%)
W raporcie sprawdzono również popularność sposobów targetowania, i tak na targetowanie kontekstowe po słowach kluczowych decyduje się 68% klientów. 90% klientów samodzielnie wybiera strony docelowe emisji. 60% wykorzystuje retargeting, a 55% targetowanie behawioralne.
Światowy Dzień Książki 2025. Marketerzy polecają swoje ulubione lektury
Ciekawie również wygląda wykres przedstawiający cele, jakie były realizowane za pomocą kampanii kontekstowych.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Okazuje się także, ze zdecydowana większość klientów rozlicza się za reklamę kontekstową w modelu CPC (aż 85%).
Reklamę kontekstową szczególnie upodobała sobie branża motoryzacyjna. Branże IT oraz media i internet wskazywały na niską skuteczność tego typu działań.
Pełną wersję raportu „Reklama kontekstowa 2011” można znaleźć na stronie: http://www.adkontekst.pl/rynek-reklamy-kontekstowej-2011
źródło: Adkontekst