TikTok Ad Awards 2025

TikTok Ad Awards 2025

TikTok Ad Awards 2025

Ostatni dzwonek na zgłoszenia do konkursu TikTok Ad Awards CE 2025! Termin upływa 24 września br.

Zgłoś kampanię

Innowacje w touchpointach (cz. 2)

Innowacje w touchpointach (cz. 2)
Ostatnie parę lat przyniosło sporo mikro- i makro- rewolucji w temacie touchpointów.
O autorze
2 min czytania 2015-02-16

Social media, monitoring internetu, rozwój mobile, a ostatnio możliwości, jakie daje wykorzystanie IoT (Internet of Things) – wszystko to sprawia, że skupianie się wyłącznie na touchpointach postrzeganych do niedawna jako kluczowe sprawia, że marki ryzykują pozostanie w tyle.

Patrząc na pojawiające się innowacyjne rozwiązania, których upowszechnienie jest kwestią najbliższych lat, można śmiało zaryzykować stwierdzenie, że punkty styku pomiędzy markami a konsumentami przybierać będą coraz to nowe formy.

Na najniższym poziomie innowacji leży więc identyfikacja touchpointów i ich efektywne wykorzystanie – zwłaszcza, gdy mowa o wchodzeniu na nowe obszary komunikacji. I tak w przypadku pierwszych marek komunikujących się na Facebooku czy wykorzystujących zjawisko multiscreeningu można było mówić o innowacji – jednak wczorajsze novum jest już dzisiejszą codziennością. Na kolejnym szczeblu innowacyjnej drabiny znajduje się przewidywanie trendów. Zgodnie z estymacjami, w 2020 roku na świecie będzie ok. 50 miliardów urządzeń podłączonych do sieci – nietrudno zatem o wniosek, że najważniejsze nowe touchpointy będą miały rodowód digitalowy. Trzeba pamiętać, że będą pojawiać się tam, gdzie będą konsumenci – niekoniecznie tam, gdzie chcieliby tego marketerzy.

Wyjątkiem są sytuacje, które stoją na najwyższym poziomie innowacji: punkty styku wygenerowane przez markę. By te przyjęły się wśród konsumentów, muszą dawać im realną i wymierną wartość. I nie mowa tu o reliktach w rodzaju brandowanych długopisów. Wystarczy wspomnieć dwa rewelacyjne case’y z Brazylii: Protection Ad dla Nivea (umieszczoną wewnątrz magazynu opaskę z beaconem, która – w zestawieniu z dedykowaną aplikacją – miała służyć pilnowaniu dziecka na plaży) od FCB, oraz Fiat LiveStore (czyli w pełni funkcjonalny salon samochodowy online – z konsultantami demonstrującymi auta 12 godzin na dobę) od ISOBAR.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj


Jakie nowe touchpointy pojawią się w ciągu najbliższych kilku-kilkunastu lat?

By zobrazować ich mnogość, wystarczy wyobrazić sobie, jak już niedługo może wyglądać wypad na zakupy do centrum handlowego. Samodzielnie prowadzący się samochód (prototypy takowych pokazano na CES w tym roku) uwolni kierowcę od obowiązku skupiania się na drodze. Jego uwaga zostanie skierowana na wyświetlacz HD, gdzie będzie mógł śledzić newsy, mecz piłki nożnej z perspektywy dowolnego gracza czy oglądać streamowany epizod swojego ulubionego serialu z Netflixa – wszystko to dzięki zainstalowanemu w aucie modułowi wi-fi. Odpowiedni układ poinformuje, gdy w aucie będzie kończyć się benzyna (lub gdy jego bateria będzie na wyczerpaniu) i gdy warto będzie zjechać na przegląd, jednocześnie kontaktując się z najbliższym serwisem, by poinformować o planowanej godzinie przybycia. Sensor w inteligentnej opasce wyczuje spadek ciśnienia i zaproponuje przy okazji ulubione latte na podwójnym espresso, które – po szybkiej komunikacji sensora z najbliższą stacją paliw – będzie czekało przygotowane na wynos, w okazyjnej cenie.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Po dojeździe do centrum handlowego na podstawie przygotowanej w trakcie jazdy samochodem listy zakupów beacony przeprowadzą konsumenta najkrótszą drogą przez odpowiednie stanowiska – tak, by do koszyka trafiły wszystkie poszukiwane przezeń produkty. Przy okazji dostanie on informację o wprowadzonej właśnie na rynek limitowanej serii naszych ulubionych słodyczy – jeśli wyrazi chęć zakupu, jego trasa zostanie automatycznie zmodyfikowana, by uwzględnić stoisko, na którym te są dostępne. W sklepie kosmetycznym – dzięki beaconom – klient błyskawicznie sprawdzi skład interesujących go produktów i dowie się, czy przypadkiem nie mają w składzie substancji, na które jest uczulony. Jeśli zaś zainteresują go produkty prezentowane na mijanym DOOH – będzie mógł zamówić je wchodząc w bezpośrednią interakcję z instalacją, z dostawą do domu.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Brzmi jak science-fiction? Być może. Ale warto nadmienić, że jeszcze kilka lat temu internet w telefonie zarezerwowany był dla nielicznych, podróż po mieście odbywała się bez pomocy Google Maps czy JakDojadę, a oglądanie streamingów w HD przekraczało możliwości łącz internetowych.

 

Zainteresował Cię temat innowacyjnych touchpointów?
Sprawdź, co na ten temat piszą inni autorzy >