Innovation AD - kategorie: Technologia

Innovation AD - kategorie: Technologia

Wykorzystałeś nowe technologie, żeby dostarczyć unikalne doświadczenia swojemu odbiorcy? Przyglądamy się kolejnej kategorii Innovation AD 2015 i zastanawiamy się, czym jest innowacja w technologii.

Piotr Nowicki
Strategic Director, V&P Agencja Reklamowa
Członek Komitetu Organizacyjnego Innovation AD 2015

Halo, bileciki do kontroli!

Pełną treść dostaniesz bez grosza,
ale musisz być w naszym newsletterze.

Raz, raz, wpisywać e-mail. Tylko prawdziwy, bo sprawdzę!

partner technologiczny: GetResponse


Klasyczna anegdota:

Na bankiecie u Fryderyka II pojawia się spóźniony Wolter. Władca szepce służbie, by myślicielowi nie podawać łyżki. Następnie głośno oświadcza:
- Durniem jest ten, kto nie zje swojej zupy.

Wolter spożywa spokojnie zupę za pomocą naprędce wydrążonej kromki, po czym oświadcza:
- Durniem jest ten, kto nie zje swojej łyżki.

Innowacja w reklamie to nie tylko AR, nanotechnologia, sztuczna inteligencja, rozszczepianie atomu. Innowacja to także świeże spojrzenie na narzędzia, które już nas otaczają. Bo przecież czasami „robienie reklamy” to jedzenie zupy, gdy wokół nie ma żadnej łyżki…

 

Dominik Komar
Digital Communication Manager
Arena Poland (Havas Media Group)


Technologia leży u podstaw branży interaktywnej, choć nie oznacza ona jedynie przetwarzania danych na potrzeby komunikacji w internecie. Innowacyjnymi rozwiązaniami technologicznymi w reklamie mogą być także nowe metody realizacji przekazu offline’owego, dzięki czemu możliwe jest dostarczenie unikalnego doświadczenia marki. Nowe technologie w reklamie to już nie tylko software, ale również hardware – który, choćby dzięki upowszechnieniu się platform takich, jak Arduino, staje się pełnoprawnym narzędziem kreatywnej i innowacyjnej komunikacji marketingowej.

Przykładem reklamy wykorzystującej nowe technologie była kampania "Enter the game" zrealizowana dla Konami w celu promocji gry "Pro Evolution Soccer 2013". Marka umożliwiła jednemu z młodych fanów gry zostanie jej bohaterem. Został on zaproszony do siedziby głównej Konami w Japonii, gdzie wykorzystując zaawansowane technologie przechwytywania ruchów postaci, studio produkcyjne stworzyło trójwymiarową sylwetkę gracza i umieściło go w grze PES 2013 jako postać jednego z piłkarzy. Perfekcyjne odwzorowanie wyglądu i ruchów prawdziwego gracza-fana udowodniło, że PES 2013 był najbardziej realistycznym symulatorem piłki nożnej na świecie.

Case study:

Innym przykładem ciekawego wykorzystania technologii jest realizacja BBDO z Brazylii - "Beer Turnstile" dla marki piwa Antarctica. W czasie karnawału w Rio, aby umożliwić jego uczestnikom bezpieczny powrót do domu, przy wejściu na perony metra zainstalowane zostały specjalne bramki, które otwierały się wyłącznie po wrzuceniu pustej puszki piwa w specjalny otwór. Skaner weryfikował, czy wrzucana puszka jest faktycznie puszką piwa Antarctica, a następnie otwierał bramkę.

Case study:

 

 

NowyMarketing jest patronem medialnym Innovation AD.
Poczytaj więcej >

lub:

 Zobacz stronę internetową projektu >

Komentarze

Polecane

Dzięki, link został przesłany

Zamknij

Serdeńko!
Lubisz już nasz fanpage?

Wystarczy kliknąć:

zobacz nasz fanpage >> Zamknij

Niech zapisze się
do newslettera!

Zostaw e-mail
i powolutku strzałeczka na guziczek!

Zamknij