MasterCard z planem wsparcia polskiego e-commerce

MasterCard z planem wsparcia polskiego e-commerce
MasterCard ogłosił Program Rozwoju Handlu Elektronicznego, w ramach którego firma będzie wspierać polskich przedsiębiorców działających w sektorze e-handlu. W ramach Programu, do końca bieżącego roku do polskich sklepów internetowych trafią łącznie 4 mln zł.
O autorze
2 min czytania 2015-03-02

Szczegóły programu zostały zaprezentowane dziennikarzom przez kierownictwo polskiego oddziału MasterCard, podczas lutowego spotkania prasowego. Przedstawiciele firmy omówili aktualną sytuację sektora e-commerce w Polsce, przybliżając potencjalne bariery w jego dalszym, dynamicznym rozwoju. Szczególny nacisk położono na kwestie związane z płatnościami – pod tym względem nasz rynek wyraźnie odbiega od innych krajów europejskich, gdzie średnio ponad połowa transakcji realizowana jest przy pomocy kart płatniczych. W Polsce ten odsetek oscyluje wokół 7 proc., przy miażdżącej przewadze płatności gotówką przy odbiorze.

Do Programu Rozwoju Handlu Elektronicznego MasterCard mogą przystąpić wszystkie polskie sklepy internetowe, udostępniające płatności kartami MasterCard, Maestro oraz za pośrednictwem platformy MasterPass™. Program został zaplanowany na lata 2015-2016. W bieżącym roku budżet przeznaczony na wsparcie polskiej branży e-commerce wyniesie 4 mln złotych, a kwota na kolejne 12 miesięcy zostanie podana przed 31 grudnia.

Głównym celem wdrożenia tego programu jest wsparcie dalszego rozwoju polskiego handlu internetowego przez MasterCard oraz przekonanie sklepów do popularyzowania transakcji za pomocą kart, wyjaśnia Bartosz Ciołkowski i podkreśla, że cały sektor ma spory potencjał wzrostu. Już teraz całkowitą wartość polskiego rynku e-commerce w 2014 roku szacuje się nawet na ponad 30 miliardów złotych, a zarejestrowanych jest już ok. 13.000 e-sklepów. Jednak na drodze dalszego rozwoju mogą pojawić się przeszkody. Wystarczy porównać nasz kraj, gdzie najpopularniejszą metodą dokonywania transakcji jest wciąż płatność gotówką przy odbiorze, (dla 57 proc. kupujących), z Europą Zachodnią. Tam, odsetek konsumentów decydujących się na płatności bezgotówkowe wynosi odpowiednio: Francja 76 proc., Hiszpania 67 proc., Wielka Brytania 61 proc., oraz Niemcy 43 proc.. W Polsce jest to obecnie 7 proc. klientów e-sklepów, co pokazuje potencjał rozwoju całej branży. Tym bardziej, jeśli wziąć pod uwagę liczbę kart płatniczych, jaką posiadają Polacy – ponad 35,5 mln.

Wdrożenie płatności kartowych nie tylko skraca czas oczekiwania na rozliczenie płatności, ale pozwala też otworzyć działalność polskich e-sklepów na rynki zagraniczne, gdzie ten typ płatności preferuje zdecydowana większość klientów. Dodatkowym czynnikiem mogącym przekonać sklepy do transakcji kartami jest tegoroczne obniżenie opłaty interchange. Obecnie stawka dla transakcji przy użyciu karty debetowej nie może przekroczyć 0,2 proc., a dla transakcji przy użyciu karty kredytowej 0,3 proc. całkowitej sumy transakcji.

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Uczestnicy Programu Rozwoju Handlu Elektronicznego MasterCard otrzymają wsparcie finansowe w wysokości 0,6 proc. wartości zgłoszonych transakcji krajowych, dokonanych za pomocą produktów MasterCard. Dotyczy to kart kredytowych, debetowych czy przedpłaconych z logo MasterCard® lub Maestro®, a także płatności dokonanych za pomocą MasterPass. E-sklepy będą otrzymywać środki z Programu co kwartał. Należy w tym wypadku wspomnieć, iż uczestnictwo w programie nie pociąga za sobą dodatkowych kosztów. Wszystkie zwroty pobierane są z przychodów uzyskanych przez MasterCard.

Słuchaj podcastu NowyMarketing