Effie Awards 2012 – lista nagrodzonych

Pressroom NowyMarketing
Tekst, który zaraz przeczytasz jest informacją prasową.
Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za jego treść
Reklama internetowa

partnerem merytorycznym działu jest Criteo

Effie Awards 2012 – lista nagrodzonych

W tegorocznej 13. edycji konkursu Effie przyznano następujące nagrody: 2 złota w kategorii Long term marketing excellence oraz złoto w kategorii Launch, Grand Prix nie zostało przyznane.

1. Złoto w kategorii Long term marketing excellence: agencje Red8 Advertising i PHD Media Direction oraz Carlsberg Polska za kampanię „Najlepsza nagroda po robocie” marki Harnaś.

Halo, bileciki do kontroli!

Pełną treść dostaniesz bez grosza,
ale musisz być w naszym newsletterze.

Raz, raz, wpisywać e-mail. Tylko prawdziwy, bo sprawdzę!

partner technologiczny: GetResponse

Przewodnicząca grupy jurorskiej Agnieszka Kwaśniewska, Managing Partner Saatchi & Saatchi Think Tank, tak uzasadniła decyzję jurorów odczytując werdykt przed wręczeniem nagrody:

"Po pierwsze: za odwagę…mówi się, że nie warto kopać się z koniem… no a co dopiero z Żubrem?

Po drugie: za namalowanie komunikacją marketingową wyrazistego świata marki, który od lat angażuje, mimo tego, że odwołuje się do skądinąd oczywistego spostrzeżenia na temat używania kategorii.

Po trzecie: za spójność i konsekwencję w kreowaniu tego świata we wszystkich elementach opowieści.

Po czwarte: za umiejętną ewolucję charakteru bohatera marki, która może być inspiracją dla specjalistów zajmujących się wizerunkiem osób. Oto bowiem kilka historii skutecznie przeobraża nieokrzesanego prostaka z problemem alkoholowym w szlachetnego fachowca. Proszę Państwa, po dobrej robocie, nagroda się należy… twórcom kampanii marki Harnaś."

2. Kolejne złoto w kategorii Long term marketing excellence otrzymały agencje PZL i Maxus oraz Alior Bank za kampanię „Alior Bank. Wyższa kultura bankowości”. Werdykt odczytał Maciej Szczechura, Członek Zarządu Getin Noble Bank:

"Rozpoczynają działalność w trakcie największej globalnej burzy finansowej. Startują w kategorii, która nie zna pojęcia ciszy reklamowej. I chcą namówić niechętnych do zmian Polaków do zmiany banku. W 2008 wydawało się to szaleństwem, w 2009 odebrali Grand Prix Effie za launch marki. A w 2011 należą im się wyrazy szacunku za konsekwencję i udowodnienie, że można wyznaczać trendy przez kilka lat z rzędu. A także za poruszenie kategorii i stałe dbanie o to, żeby nie była zbyt ociężała. Jak sami o sobie piszą: Od zera do top playera w 3 lata! Alior Bank: jedna z pięciu najsilniejszych polskich marek bankowych."

3. Złoto w kategorii Launch otrzymały agencje Publicis i Mindshare oraz Presspublica za kampanię „Inaczej pisane” Uważam Rze. W uzasadnieniu oceny Agnieszka Kwaśniewska, Managing Partner Saatchi & Saatchi Think Tank, powiedziała:

"Jest taka szczególna kategoria – naznaczona piętnem licznych porażek, a nawet widmem rychłego końca. Trzeba odznaczać się szczególną ambicją, aby podjąć próbę zaistnienia w tej kategorii. W teorii przepis na sukces wydaje się być banalnie prosty:

  • wystarczy prawidłowo zidentyfikować niszę rynkową,
  • zbudować kampanię wokół adekwatnej potrzeby,
  • a następnie umiejętnie podgrzać atmosferę wywołując zainteresowanie nowością.

Jednak od lat, mimo kilku prób, nikomu nie udało się tego zrealizować. Tymczasem marka, o której mowa, nie tylko zaistniała, ale obejmując pozycję lidera dokonała absolutnej rewolucji w swojej kategorii. Uważam, że to co szczególnie cenne i pozostające poza wszelką kontrowersją to fakt, że udało się pozyskać dla kategorii nowych konsumentów, czyli nakłonić znaczącą grupę Polaków do regularnej lektury."

4. Srebra w tegorocznym Effie zdobyli:

Komentarze

Polecane

Dzięki, link został przesłany

Zamknij

Serdeńko!
Lubisz już nasz fanpage?

Wystarczy kliknąć:

zobacz nasz fanpage >> Zamknij

Niech zapisze się
do newslettera!

Zostaw e-mail
i powolutku strzałeczka na guziczek!

Zamknij