TikTok Ad Awards 2025

TikTok Ad Awards 2025

TikTok Ad Awards 2025

Ostatni dzwonek na zgłoszenia do konkursu TikTok Ad Awards CE 2025! Termin upływa 24 września br.

Zgłoś kampanię

Zmiana wizerunku Warty – nowe logo i duża kampania

9 października rozpoczęła się największą w historii Warty kampania reklamowa, która potrwa do końca roku. Spoty filmów reklamowych, bannery w internecie, ogłoszenia w tradycyjnej prasie i billboardy pod wspólnym hasłem „Warta - warta zaufania”.
O autorze
3 min czytania 2012-10-10

Co się kryje pod nowym logo Warty? 

Nowe logo odzwierciedla strategię pozycjonowania Warty jako ubezpieczyciela dla każdego Polaka. Klienci pytani w trakcie badań o to, jak postrzegają firmę posługującą się takim logotypem, podkreślali, że to firma:

  • przyjazna, blisko klienta – ze względu na zmniejszenie czcionki, rozpoczęcie nazwy własnej z małej litery
  • posiadająca ofertę najwyższej jakości– nietypowe, fantazyjne „t” świadczy o elastyczności i otwartości, zapewnieniu indywidualnego traktowania klientów
  • ma proste procedury i łatwo się z nią skontaktować – świadczy o tym prosty styl grafiki, bez ozdobników, prosty krój czcionki, „niczym pismo techniczne”
  • nowoczesna i dynamiczna – czerwona kwadratowa kropka na końcu kojarzy się z nowymi technologiami, Internetem i zbliża Wartę do nowych grup klientów
  • dysponująca kompleksową ofertą – wyraźna kwadratowa kropka kojarzy się z powiedzeniem „koniec i kropka”, które oznacza, że wszystko, co najlepsze klient znajdzie w ofercie Warty.

– Nowe logo lepiej odzwierciedla charakter Warty. Łączy w sobie stabilność, zaufanie i tradycję z nowoczesnością, innowacyjnością i otwartością. Nawiązuje też do tego, że Warta jest już członkiem grupy Talanx, a jednocześnie pozwala zachować pewną ciągłość z marką znaną w Polsce od 1920 r., bardzo cenioną i rozpoznawalną – mówi Jarosław Parkot, prezes zarządu Warty.

Wyjaśnia, że nowe logo potrzebne było z dwóch powodów. Po pierwsze – zmiany właścicielskiej, w wyniku której 70 proc. udziałów objął niemiecki Talanx, a 30 proc. jego japoński partner Meiji Yasuda. Warta stała się w lipcu częścią grupy Talanx i logotyp podkreśla przynależność do niej. Po drugie, spółki Warty łączą się z posiadanymi już przez Talanx w Polsce towarzystwami HDI i powstaje zupełnie nowa organizacja. Będzie ona miała bardzo mocną, drugą pozycję na polskim rynku oraz jedną z większych sieci sprzedaży w Polsce.

– W logotypie wprowadziliśmy charakterystyczne „t”, które nadaje logotypowi dynamikę. Kwadratowa kropka na końcu, to zapadający w pamięć znak rozpoznawczy, podkreślający moc i solidność, a równocześnie nowoczesność firmy i kompleksowość jej oferty – wyjaśnia Bogusława Potacka, dyrektor departamentu marketingu i PR w Warcie.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Dodaje, że równocześnie dzięki utrzymaniu nazwy firmy i granatowego koloru obecnego od dawna w logo Warty, udało się zachować ciągłość z marką bardzo dobrze znaną Polakom. Z badań wynika, że 76 proc. ogółu Polaków zna Wartę, a jeśli chodzi o główny segment klientów ubezpieczycieli w Polsce, czyli kierowców, rozpoznawalność sięga 90 proc.

Takie wyniki to też efekt długiej tradycji i stabilności logotypu Warty, który w długiej historii spółki istotnym zmianom ulega dopiero po raz drugi. Pierwszy logotyp Warty powstał w roku 1990, gdy spółka reagując na nową sytuację rynkową rozpoczęła sprzedaż ubezpieczeń masowych. Po jej wejściu w skład grupy bankowo-ubezpieczeniowej w 2005 r. wprowadzono pierwszą dużą zmianę jej logotypu. Tegoroczna zmiana jest więc dopiero drugą.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

 

– Zdecydowaliśmy się na zmniejszenie czcionki i – rzadko spotykane – rozpoczęcie nazwy własnej z małej litery, żeby podkreślić, że jesteśmy firmą przyjazną i bliską dla klienta. Prosty krój czcionki i styl grafiki, symbolizuje łatwy kontakt i proste procedury. Czerwona kwadratowa kropka na końcu nazwy kojarzy się z nowymi technologiami, Internetem – liczymy, że dzięki temu naszą ofertą zainteresujemy nowe grupy klientów – wylicza Bogusława Potacka.

Kampania reklamowa – „Warta – warta zaufania”

Adaptację logotypu na potrzeby Warty oraz cały system identyfikacji wizualnej wykonała agencja Mamastudio. Nowe logo i oferta firmy będą bardzo mocno promowane do końca roku. Zakupem i planowaniem mediów zajął się dom mediowy Starcom.

Będzie to największa kampania w historii Warty, która obejmie:

  • spoty telewizyjne (łącznie 6 filmów) emitowane w czterech głównych stacjach oraz kilkudziesięciu kanałach tematycznych
  • emisję reklam w kinach tj. Cinema City, Helios, Multikino, KinAds, w miastach powyżej 50 tys. mieszkańców
  • plakaty na billboardach (również w 3D) w centrach miast i przy głównych drogach
  • bannery w internecie w największych portalach (m.in. Onet, Interia, WP, Gazeta), prezentowane w spektakularnych formatach
  • reklamy w prasie – w około 30 tytułach, w tym w najważniejszych dziennikach i tygodnikach.

Koncepcję kreatywną całej kampanii przygotowała agencja LOWE. Filmy reklamowe wyreżyserował francuski reżyser Luc Janin, a wyprodukowała firma Prime Time, animacją i postprodukcją zajęła się firma Lunapark.