Hashtagi i zakupy: Jak social media rewolucjonizują e-commerce [WEBINAR]

Hashtagi i zakupy: Jak social media rewolucjonizują e-commerce [WEBINAR]

Hashtagi i zakupy: Jak social media rewolucjonizują e-commerce [WEBINAR]

Dowiedz się, jakie narzędzia pomogą Ci w rozwinięciu strategii sprzedażowej – od tworzenia contentu, aż po moderację – i jakie procesy można zautomatyzować.

WEŹ UDZIAŁ

Czterokrotny wzrost ruchu z wyszukiwarki Yahoo!

W Polsce od 2011 roku czterokrotnie zwiększył się odsetek odsłon wykonywanych za pomocą Yahoo! Sprawdź na najnowszej infografice Gemiusa, jak w tym czasie zmieniała się popularność tej wyszukiwarki w wybranych krajach.
O autorze
1 min czytania 2015-03-27

Amerykański gigant internetowy Yahoo! powstał 1 marca 1995, a na giełdzie zadebiutował kilkanaście miesięcy później, 12 kwietnia 1996 roku. Z okazji 20-lecia Yahoo! Na podstawie odsłon Gemius postanowił sprawdzić, jakim zainteresowaniem ta wyszukiwarka cieszyła się w krajach bałtyckich, w Europie Środkowej, Europie Wschodniej, Europie Południowo-Wschodniej, w regionie Bliskiego Wschodu i Afryki Północnej, a także w Danii, Rosji i Turcji. Przeanalizowano, jaki udział odsłon został wykonany z tej wyszukiwarki w lutym w latach 2011–2015.

Okazało się, że:

W Polsce w ciągu czterech lat czterokrotnie zwiększył się odsetek odsłon, które internauci wykonali za pomocą wyszukiwarki Yahoo! W lutym 2015 roku było to 0,79 proc. ruchu w sieci, podczas gdy analogicznym okresie w 2011 roku było to 0,19 proc.

Dane z lutego 2015 roku pokazują, że spośród analizowanych krajów najwięcej odsłon z wyszukiwarki Yahoo! wykonano w Rumunii (2,5 proc. ruchu w sieci) i Danii (0,8 proc.).

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Od 2011 roku ruch z wyszukiwarki Yahoo! stale rośnie na Ukrainie, a od 2013 roku w Bośni i Hercegowinie, Estonii, Chorwacji, Serbii oraz na Węgrzech, Litwie i Słowacji.

Z kolei od 2011 roku w regionie Bliskiego Wschodu i Afryki Północnej nieustannie spada liczba odsłon wykonywanych za pomocą tej wyszukiwarki. W lutym 2015 roku z Yahoo! pochodziło 0,8 proc. odsłon, podczas gdy pięć lat wcześniej w tym samym okresie było to 3,9 proc.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

O badaniu 

Dane pochodzą z badania ruchu na stronach WWW (gemiusTraffic), które firma Gemius prowadzi w ponad 20 krajach Europy oraz na Bliskim Wschodzie i w Afryce Północnej (dane łączone dla Bahrajnu, Egiptu, Jordanii, Libanu, Omanu, Zjednoczonych Emiratów Arabskich, Arabii Saudyjskiej, Maroka, Algierii, Tunezji, Iraku, Kuwejtu, Kataru, Syrii, Jemenu, Libii oraz Autonomii Palestyńskiej). Dane gromadzone są dzięki skryptom zliczającym umieszczonym w kodzie stron podłączonych do badania.