IRCenter rozszerza swoją ofertę o badania neuromarketingowe z wykorzystaniem wiodących technologii

Firma badawcza IRCenter wprowadza do oferty badania z zakresu neuromarketingu z wykorzystaniem technologii światowego lidera w zakresie neurobiologii – firmy Emotiv.
O autorze
1 min czytania 2015-04-13

IRCenter oferuje zbieranie i analizę danych pochodzących z pomiaru reakcji fizjologicznej mózgu respondentów na bodźce marketingowe poprzez neuroobrazowanie mózgu metodą EEG (elektroencefalografia). Usługa realizowana jest we współpracy z gdańską firmą IN-SIGHT.

Wprowadzona przez nas metodologia daje niespotykaną dotąd możliwość precyzyjnego zwymiarowania zarówno atrybutów produktowych, jak i siły reakcji na benefit konsumencki, a także na zmierzenie poziomu powiązania danego komunikatu z marką – mówi Janusz Sielicki, Dyrektor ds. Badań w IRCenter.

W ramach nowej usługi IRCenter bada content telewizyjny i internetowy (na etapie animatików lub wersji off-line), strony www i  aplikacje mobilne (customer journey, user experience), materiały BTL i POS oraz reklamę na nośnikach OOH.

Do realizacji badań wykorzystywana jest metodologia i sprzęt światowego lidera w zakresie neurobiologii  – firmy Emotiv. Respondentom zapewnia się naturalne warunki, dzięki zastosowaniu technologii 16 kanałowego, bezprzewodowego Emotiv EEG (affectiv suite™ i test bench™).

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

W pomiarach IRCenter posługuje się skalami afektywnymi oraz skalą BIS/ BAS. Jest to badanie potencjałów elektrycznych między lewą a prawą półkulą mózgu, które pozwala wychwycić naturalny proces uczenia się komunikatu (zapamiętywania, podążania do celu) poprzez rejestrację pracy systemów motywacyjnych: proaktywnego (BAS) i awersyjnego (BIS). Z perspektywy marketera jest to najbardziej istotny do zmierzenia parametr, który pozwala ocenić i zoptymalizować komunikację. Dla rozszerzenia obrazu IRCenter posługuje się dodatkowymi skalami afektywnymi na wymiarach: krótkotrwałej ekscytacji, długotrwałej ekscytacji, frustracji oraz zaangażowania vs. znudzenia.

Z perspektywy klientów istotny jest również fakt, że neuroobrazowanie mózgu jest badaniem fizjologicznym, w związku z czym wymaga mniejszych prób niż badania społeczne, aby uzyskać tę samą precyzję pomiaru dla populacji badanego segmentu. Test 24 – 22 osób daje wiarygodność pomiaru dla segmentu 8 – 7 milionowej populacji.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

IRCenter jest jedyną agencją badawczą, która proponuje połącznie technologii EEG z badaniem eye tracking typu gaze point w ramach jednego pomiaru. To innowacyjne podejście, które otwiera możliwości optymalizacji badanego materiału.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Ofertę IRCenter wyróżnia także koncentracja na komponentach afektywnych (pozytywne emocje, zaangażowanie, ekscytacja) oraz  poznawczych (zapamiętywanie, zrozumienie) oraz solidna analiza jakościowa oparta o interpretację ekspercką. Nowa usługa pomaga określić najważniejsze korzyści konsumenckie, dobrać skuteczny call to action oraz  zoptymalizować format komunikacji pod względem perswazyjności, atrakcyjności i wiarygodności.