Sztuka ulicy w czterech ścianach Polski. Street art w sklepach IKEA na całym świecie

Pressroom NowyMarketing
Tekst, który zaraz przeczytasz jest informacją prasową.
Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za jego treść
Sztuka ulicy w czterech ścianach Polski. Street art w sklepach IKEA na całym świecie

Sztuka powinna być dostępna dla każdego i obecna w każdym domu. Z tego właśnie założenia wyszli projektanci IKEA, którzy do współpracy przy nowej kolekcji plakatów zaprosili 12 artystów street-artowych z całego świata.

Wśród nich znalazł się Mariusz Waras (M-City), jeden z najbardziej rozpoznawalnych polskich twórców murali.

Halo, bileciki do kontroli!

Pełną treść dostaniesz bez grosza,
ale musisz być w naszym newsletterze.

Raz, raz, wpisywać e-mail. Tylko prawdziwy, bo sprawdzę!

partner technologiczny: GetResponse

Do sklepów IKEA na całym świecie trafiła limitowana kolekcja 12 plakatów zaprojektowanych przez światową czołówkę artystów reprezentujących tzw. sztukę uliczną. Zaproszonym do projektu twórcom pozostawiono pełną dowolność zarówno w doborze technik, jak i rodzaju papieru oraz technologii druku. Na plakatach znajdziemy więc imitacje klasycznego graffiti, szablonów, ale także gigantycznych murali i precyzyjnych grafik.

- Artyści zebrani wokół projektu IKEA ART EVENT 2015 pochodzą z różnych stron świata i reprezentują często bardzo odmienne style. Każdy z nich jest inny, ale właśnie dzięki temu, możemy pokazać bogactwo tej chyba najbardziej „demokratycznej” gałęzi sztuki – mówi Magdalena Gorecka-Przepolska, Kierownik Marketingu IKEA Kraków. – Cieszymy się, że za sprawą naszej kolekcji sztuka ulicy może znaleźć się w każdym domu. Liczba plakatów jest jednak mocno ograniczona. Do krakowskiego sklepu trafiło ich 200 sztuk – dodaje Magdalena Gorecka-Przepolska.

Wśród 12 artystów, zaangażowanych w przedsięwzięcie IKEA ART EVENT, znalazł się Mariusz Waras, (M-City), jeden z najbardziej rozpoznawalnych polskich twórców murali. Głównym motywem plakatu jego autorstwa jest stara karuzela przedstawiona w postaci miasta. Karuzela Warasa stanowi jednak zaprzeczenie urządzenia tradycyjnie kojarzonego z zabawą. Swoje prace na plakaty przenieśli też: John Matos (Crash) z USA, Nicola i Ivan Gajic (Sobekcis) z Serbii, Carolina Falkholt (Blue) ze Szwecji, Christian Rebecchi i Pablo Togni (Nevercrew) ze Szwajcarii, Koralie i Supakitch z Francji, Chen Yingjie (Hua Tunan) z Chin, Nuria Mora z Hiszpanii, Jeroen Erosie z Holandii, Mariusz Waras (M-city) z Polski, Eko Nugroho z Indonezji, Hamilton Yokota (T-Freak) z Brazylii oraz Elle z USA.

Polecane

Dzięki, link został przesłany

Zamknij

Serdeńko!
Lubisz już nasz fanpage?

Wystarczy kliknąć:

zobacz nasz fanpage >> Zamknij

Niech zapisze się
do newslettera!

Zostaw e-mail
i powolutku strzałeczka na guziczek!

Zamknij