Profesjonalna odpowiedź na oczekiwania amatorów fotografii

Na popularnej platformie crowdfundingowej PolakPotrafi.pl ruszyła dziś kampania projektu Shuttout, który ma szansę zmienić reguły gry dla fotografów amatorów. Według ekspertów rynku biznesu internetowego pomysł od początku jest świetnie przemyślanym planem biznesowym.
O autorze
1 min czytania 2015-04-27

Aby ten plan się udał, twórcy potrzebują 30 000 zł.

Shuttout.com to miejsce dla wszystkich, którzy kochają robić zdjęcia, ale konkursy fotograficzne nie są dla nich dostępne ze względu na wysokie wpisowe, profesjonalną konkurencję lub jury złożone z zawodowców. Ideą, która przyświecała twórcom shuttout.com było sprawienie, by amatorzy fotografii mogli rozwijać swoje umiejętności oraz dotrzeć ze swoimi pracami do szerokiego grona odbiorców. Każdy, kto zarejestruje się w serwisie, będzie mógł stworzyć konkurs fotograficzny, w którym do zdobycia będą nagrody pieniężne uzależnione od wysokości wpisowego lub wziąć udział w już trwającym. W ramach takich konkursów nagradzane będą nie tylko najlepsze prace, ale też najbardziej aktywni użytkownicy dzielący się swoją wiedzą i użytecznymi wskazówkami. Na organizacji zarobi także pomysłodawca. W regulaminie jest dla niego przeznaczone aż 10% uzbieranej kwoty.

„Konkursy fotograficzne będą również ciekawym narzędziem marketingowym dla firm, które zdecydują się wykorzystać je do promocji swojej marki.” – komentuje Mateusz Chłodnicki, pomysłodawca i twórca Shuttout.

Shuttout to serwis społecznościowy w najlepszym wydaniu. Dlatego jego twórcy postanowili szukać wsparcia finansowego na platformie crowdfundingowej, nie u inwestorów. Na pierwszy etap realizacji projektu potrzebują 30 000 zł. Według biznesowego planu projekt wejdzie potem w fazę samofinansowania.

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

„Kampania crowdfundingowa to dużo trudniejszy sposób pozyskania środków, niż pójście do inwestora. Wierzymy jednak, że w naszym przypadku słuszniejszy. Skoro tworzymy serwis społecznościowy sensu stricte, to prosimy o wsparcie jego przyszłych odbiorców. Naszym celem jest zebranie kwoty w 24 godziny. – kontynuuje Chłodnicki.

Pomysł już dziś wspiera m.in. Michał Sadowski, twórca Brand24: „Shuttout już na wczesnym etapie pokazuje bardzo dobrą egzekucję pomysłu. Widać, że nie jest to pierwsze rodeo ekipy odpowiedzialnej za ten projekt.”

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Pozyskane środki zostaną przeznaczone na rozbudowanie platformy i pozwolą na jej szybki rozwój i zbudowanie zasięgu. W chwili obecnej dostępna jest wersja beta, na której zostały uruchomione dwa pierwsze, testowe konkursy. Kampania na PolakPotrafi.pl potrwa do 1 czerwca br.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się