TikTok Ad Awards 2025

TikTok Ad Awards 2025

TikTok Ad Awards 2025

Ostatni dzwonek na zgłoszenia do konkursu TikTok Ad Awards CE 2025! Termin upływa 24 września br.

Zgłoś kampanię

Spożywcze e-zakupy wiosną coraz bardziej fit

Z roku na rok w okresie wiosennym dynamicznie zwiększa się sprzedaż produktów typu fit przez internet – wynika z analizy e-supermarketu Frisco.pl. Od kwietnia do czerwca 2014 wzrost ten sięgał niemal 40% w porównaniu z danymi sprzed roku.
O autorze
1 min czytania 2015-05-06

Również obecnie na wiosnę widać już wzmożone zainteresowanie e-klientów taką żywnością. Na zakup zdrowych lekkich artykułów w miesiącach wiosennych rok temu zdecydowało się 84% z nich, z czego zdecydowaną większość stanowiły kobiety – 86%. Produkty fit, w tym ciemne pieczywo, warzywa, owoce czy ryby zawierało prawie 91% internetowych zamówień. Wśród najchętniej zamawianych artykułów znalazły się woda, jogurt naturalny, waniliowy serek homogenizowany, a także banany i rzodkiewka.

– Bycie fit jest coraz bardziej modne, co widać też w internecie, gdzie rośnie popularność lekkiej żywności.Obserwujemy to także wiosną, kiedy wiele osób szczególnie chętnie zmienia dietę, by szybko wrócić do formy po zimie. Z naszych danych wynika, że niemal każda kategoria fit w okresie wiosennym notuje dwucyfrowy wzrost sprzedaży rok do roku. Na pierwszym miejscu pod tym względem plasuje się pieczywo ciemne, którego sprzedaż rośnie r/r nawet o 88%, a kolejne pozycje na podium zajmują kiełki i owoce. Jak widać na wiosnę chcemy więc jeść nie tylko lekko, ale i coraz bardziej świeżo. We Frisco.pl klientom zapewniamy szeroki wachlarz tego typu produktów, w efekcie udział żywności fit w tym okresie odpowiada za ponad 22% sprzedaży – mówi Nicolas Jedraszak, prezes internetowego Frisco.pl.

Jak właściwie wygląda koszyk fit na wiosnę? Analiza Frisco.pl pokazuje,że obok wody (68% zamówień) znajdowały się w nim warzywa (55%), a przede wszystkim rzodkiewka, pomidory, papryka czerwona, zielone szparagi oraz cukinia. Blisko połowa zamówień obejmowała też jogurty naturalne (49%) oraz owoce (47%). Z tych oprócz popularnych bananów klienci najczęściej na wiosnę zamawiali awokado, cytryny, pomarańcze i gruszki. W co czwartym e-koszyku lądowały płatki (27%), a w co piątym – kiełki (22%). Co szóste zamówienie zawierało pieczywo ciemne (17%), a także ryby i maślanki – (po 16%).

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Analiza Frisco.pl została opracowana na podstawie zamówień zrealizowanych na terenie Polski w okresie kwiecień-czerwiec 2014. Do porównania wykorzystane zostały dane z analogicznego okresu rok wcześniej. Za produkty fit na potrzeby analizy uznane zostały warzywa, owoce, kiełki, zioła, jogurty, kefiry i maślanki, ryby, pieczywo ciemne, płatki śniadaniowe, woda oraz mleko 0% i 0,5%.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się