Wirtualna Polska Holding debiutuje na warszawskim parkiecie

Wirtualna Polska Holding (WPH), właściciel wiodącej platformy medialnej online w Polsce oraz jeden z największych podmiotów na polskim rynku reklamy internetowej, z sukcesem zadebiutowała dziś (7 maja) na rynku głównym Giełdy Papierów Wartościowych w Warszawie.
O autorze
1 min czytania 2015-05-08

fot: Rafael Matsunaga, flickr.com

Na otwarciu notowań akcje WPH zostały wycenione przez rynek na poziomie 35 zł, co oznacza wzrost aż o prawie 10 proc. w stosunku do ceny sprzedaży akcji w ofercie publicznej.

W ramach pierwszej oferty publicznej WPH liczba oferowanych walorów wyniosła ponad 9,19 mln sztuk akcji, w tym prawie 3,34 mln akcji nowej emisji. Ponad 1,3 mln akcji oferowanych trafiło do inwestorów indywidualnych, a ponad 7,8 mln akcji do inwestorów instytucjonalnych. Stopa redukcji zapisów w pierwszej kategorii inwestorów wyniosła aż 83 proc. Biorąc pod uwagę ostateczną liczbę akcji przydzielonych inwestorom oraz ostateczną cenę akcji, łączna wartość przeprowadzonej oferty WPH wyniosła 294,2 mln zł.

Wirtualna Polska Holding jest 7. debiutantem na Głównym Rynku GPW w 2015 roku oraz 474. spółką notowaną na tym rynku.

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Spółka WPH w zaledwie kilkanaście miesięcy przeszła proces integracji, rozbudowy oraz zmian wizerunkowych, które doprowadziły do niemal potrojenia jej wartości rynkowej i sprawiły, że stała się gotowa na debiut giełdowy szybciej niż to pierwotnie planowano.

Słuchaj podcastu NowyMarketing