Połowa polskich firm myśli o wdrożeniu marketing automation

Pressroom NowyMarketing
Tekst, który zaraz przeczytasz jest informacją prasową.
Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za jego treść
Marketing Automation

partnerem merytorycznym działu jest GetResponse

Połowa polskich firm myśli o wdrożeniu marketing automation

Dynamicznie rozwija się w Polsce rynek Marketing Automation. W ciągu zaledwie pół roku od pojawienia się SALESmanago, pierwszego w Polsce systemu tego typu, został on wdrożony u ponad 300 firm. Zdecydowana większość użytkowników to małe i średnie firmy.

 

Halo, bileciki do kontroli!

Pełną treść dostaniesz bez grosza,
ale musisz być w naszym newsletterze.

Raz, raz, wpisywać e-mail. Tylko prawdziwy, bo sprawdzę!

partner technologiczny: GetResponse

Marketing Automation to dynamicznie rozwijający się segment marketingu na świecie. Pierwsze systemy marketing automation powstały w USA zaledwie 10 lat temu, gdzie aktualnie korzysta z nich ok. 30% firm. Wg firmy badawczej Gartner, firmy wykorzystujące marketing automation osiągają o 40% wyższy zwrot z inwestycji w marketing (tzw. ROMI) oraz osiągają znaczne oszczędności na operacyjnej działalności marketingowo – sprzedażowej.

System klasy Marketing Automation umożliwia prowadzenie dopasowanej akcji marketingowej i komunikacji przez e-mail, SMS i stronę WWW do wybranych segmentów klientów. Klienci profilowani są na podstawie zachowania na stronie WWW, reakcji na akcje marketingowe ale również na podstawie danych które mogą pochodzić z systemów CRM i ERP. Marketing Automation tworzy dodatkowo wspólne środowisko pracy dla działu marketingu i sprzedaży.

– Zastosowanie w firmie marketing automation prowadzi do znacznych oszczędności w obszarze marketingu i sprzedaży, ale przede wszystkim pozwala zwiększyć przychody dzięki indywidualnej automatycznej komunikacji z poszczególnymi grupami klientów. – mówi Grzegorz Błażewicz, założyciel firmy Benhauer, która stworzyła system SALESmanago. – Popularność marketing automation zawdzięcza również temu, że dzięki takim systemom szczególnego znaczenia nabiera praca działu marketingu, który staje się realnie odpowiedzialny za biznes.

Ankieta przeprowadzona wśród uczestników warsztatów Marketing Automation w Krakowie w czerwcu tego roku wykazuje, że ponad 50% firm rozważa wdrożenie systemu marketing w swoich firmach.

 

Komentarze

Polecane

Dzięki, link został przesłany

Zamknij

Serdeńko!
Lubisz już nasz fanpage?

Wystarczy kliknąć:

zobacz nasz fanpage >> Zamknij

Niech zapisze się
do newslettera!

Zostaw e-mail
i powolutku strzałeczka na guziczek!

Zamknij