Hashtagi i zakupy: Jak social media rewolucjonizują e-commerce [WEBINAR]

Hashtagi i zakupy: Jak social media rewolucjonizują e-commerce [WEBINAR]

Hashtagi i zakupy: Jak social media rewolucjonizują e-commerce [WEBINAR]

Dowiedz się, jakie narzędzia pomogą Ci w rozwinięciu strategii sprzedażowej – od tworzenia contentu, aż po moderację – i jakie procesy można zautomatyzować.

WEŹ UDZIAŁ

Czy interaktywny content okaże się skuteczną taktyką marketingową w 2015 roku?

Czy interaktywny content okaże się skuteczną taktyką marketingową w 2015 roku?
W niszy marketingu internetowego coraz częściej pojawia się temat interaktywnego contentu. Czym jednak dokładnie są treści interaktywne? Co wyróżnia je od tradycyjnych – podstawowych rodzajów contentu, takich jak ebooki, artykuły, infografiki itp.?
O autorze
3 min czytania 2015-05-21

Użytkownicy czytają, oglądają i słuchają treści. Mogą również udzielić komentarzy i podzielić się tym, co najbardziej przypadło im do gustu. Wszystko to brzmi świetnie, jednak znane dotychczas typy contentu nie wymagają aktywności ze strony odbiorców i nie reagują na powstały dialog w czasie rzeczywistym. Współczesny odbiorca oczekuje większej interakcji, a odpowiedzią na tego typu potrzebę są właśnie treści interaktywne.

Poznaj content interaktywny

W przeciwieństwie do pasywnych treści, content interaktywny wywołuje zaangażowanie wśród odbiorców. Od użytkowników wymagane jest nie tylko przyswojenie treści, ale również podjęcie akcji, które doprowadzą do określonych efektów (np. do uzyskania wyników testu). Do treści interaktywnych możemy zaliczyć quizy, kalkulatory, narzędzia testowe (np. testy zawodowe, psychologiczne itp.), gry, konkursy, materiały do ćwiczeń i wiele innych.

O treściach interaktywnych można myśleć jako o prostych „aplikacjach” przeznaczonych dla środowiska internetowego. Dokładnie tak, jak aplikacje na telefonie, interaktywny content oferuje przydatne funkcje zawarte w małym i łatwym do wykorzystania pakiecie danych.

W przeciwieństwie jednak do aplikacji na smartfony, interaktywny content nie wymaga instalacji i wykorzystania dysku urządzenia. Jest on widoczny bezpośrednio na stronie internetowej i działa wewnątrz każdej nowoczesnej przeglądarki.

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Co możesz zyskać wybierając content interaktywny?

Jak zapewne dobrze wiesz, podstawowym wyzwaniem nowoczesnego marketingu (marketingu treści w szczególności) jest umiejętność przebicia się przez hałas medialny, którego użytkownicy doświadczają każdego dnia.

Świat jest zalany najnowszymi ebookami, raportami, emailami, webinarami i infografikami. Jak wiele raportów udało Ci się pobrać tylko po to, aby później przeskanować je wzrokiem w ciągu kilku sekund? Jak wiele artykułów i innych treści walczy o kilka sekund Twojej uwagi? Interaktywny content może odpowiedzieć na powyższe wyzwania pozwalając na przykucie i utrzymanie uwagi czytelników.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

W jaki sposób możesz się wyróżnić? Jak przyciągnąć i utrzymać uwagę publiczności?

Treści interaktywne dostarczają wielu nowych narzędzi, które marketerzy mogą wykorzystać do wyeksponowania własnych treści na tle pasywnego contentu, który aktualnie zalewa umysły użytkowników.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Istnieje wielka różnorodność aplikacji zawierających treści interaktywne. Jest też wiele formatów do wyboru. Aktualnie jesteś nawet w stanie opracować własne gry lub przydatne narzędzia dopasowane do specyficznej grupy docelowej. W sieci widać coraz więcej narzędzi pozwalających na stworzenie własnej aplikacji bez umiejętności kodowania. Najbardziej rozbudowanym narzędziem tego typu jest aktualnie Game Salad (gamesalad.com) – istnieje jednak, co najmniej tuzin innych.

Sposób wykorzystania treści interaktywnych polega na angażowaniu odbiorców w jakąś aktywność: odpowiadanie na pytania, podejmowanie decyzji, eksplorowanie różnorodnych scenariuszy. Jest to doskonały sposób na utrzymanie uwagi już od samego początku. Użytkownicy są zmuszeni do myślenia i odpowiadania (w przeciwieństwie do często bezmyślnego przeskanowania treści w ciągu kilku sekund).

Marketing edukacyjny

Jak dobrze wiadomo, jednym z celów marketingu treści jest dostarczenie publiczności treści edukacyjnych, które zapadną w pamięć. Większość ludzi uczy się najlepiej poprzez własne doświadczenia, podczas których mogą próbować różnych rzeczy i zobaczyć, jakie będą efekty podejmowanych działań. Do tego dochodzi testowanie wiedzy, natychmiastowy feedback i porównanie z innymi osobami, które również wchodziły w interakcje z treścią. Content interaktywny może dostarczyć takiego rodzaju edukacji! Dla przykładu, przydatny kalkulator zwrotu z inwestycji (ROI) pozwala użytkownikowi sprawdzić kilka różnych scenariuszy, zmieniać parametry i zobaczyć, w jaki sposób wszystkie te czynniki wpłyną na ostateczny wynik kalkulacji.

Zgromadź więcej danych na temat użytkowników

Pomyśl o wszystkich przydatnych danych, które uda Ci się zgromadzić za pomocą treści interaktywnych.

Wszystko, czego jesteśmy się w stanie dowiedzieć za pomocą treści pasywnych to kilka statystyk pobranych z Analytics, zainteresowania użytkowników, źródło odwiedzin oraz być może skromne dane zaczerpnięte z formularzy kontaktowych.

Za pomocą treści interaktywnych możemy uzyskać znacznie więcej – oceny, które ludzie nadają sobie lub swoim firmom podczas quizów lub specyficznych pytań, pytania, na które użytkownicy nie byli w stanie odpowiedzieć (lub odpowiedzieli znakomicie), warianty wykorzystane podczas konfiguracji produktów lub usług oraz zasięg parametrów wpisywanych zazwyczaj do kalkulatorów.

Treści interaktywne umożliwiają wyciągnięcie niesamowitych wniosków na temat indywidualnych użytkowników. Informacje te można z kolei wykorzystać, aby jeszcze bardziej personalizować kolejne kampanie marketingowe.

Podsumowanie

Korzyści płynące z wykorzystania treści interaktywnych to przede wszystkim wyższy poziom zaangażowania i możliwość utrzymania uwagi odbiorców przez dłuższy czas. Tradycyjne rodzaje treści nadal oczywiście będą dominowały, jednak firmy, które będą w stanie zastosować wysokiej jakości treści interaktywne mogą liczyć na znacznie szerszy odzew ze strony odbiorców. Dopasuj strategię marketingową do nowych realiów zanim zrobią to konkurenci!

 

Marta Madelska
Specjalista ds. marketingu, Grupa TENSE