TikTok Ad Awards 2025

TikTok Ad Awards 2025

TikTok Ad Awards 2025

Ostatni dzwonek na zgłoszenia do konkursu TikTok Ad Awards CE 2025! Termin upływa 24 września br.

Zgłoś kampanię

Kobiety vs mężczyźni na LinkedIn

W Rosji i Polsce kobiet jest więcej niż mężczyzn na LinkedIn. Z kolei na Ukrainie i na Węgrzech to mężczyźni przeważają na tym serwisie. A jak jest w innych krajach? O szczegółach przeczytaj w najnowszej analizie firmy Gemius.
O autorze
1 min czytania 2015-05-22

LinkedIn to międzynarodowy serwis społecznościowy, który ułatwia nawiązywanie i podtrzymywanie kontaktów zawodowo-biznesowych. Od jego uruchomienia w maju 2003 roku mija właśnie 12 lat. Z tej okazji Gemius postanowił przeanalizować, w których krajach strona Linkedin.com jest popularniejsza wśród kobiet, a w których wśród odwiedzających przeważają mężczyźni. Dane pochodzą z okresu sierpień 2014–styczeń 2015 roku (6 miesięcy) i dotyczą internautów w wieku 18–69 lat z wybranych krajów Europy Środkowo-Wschodniej, w których Gemius prowadzi badanie całego internetu (Polska, Węgry, Białoruś, Ukraina, Rosja i Rumunii). Dla porównania przeanalizowano również dane z analogicznego okresu dotyczące Danii.

W Rumunii jedna dziesiąta internautów na LinkedIn

Okazało się, że spośród wymienionych krajów Europy Środkowo-Wschodniej LinkedIn jest najpopularniejszy w Rumunii. Dane pokazują, że w każdym analizowanym miesiącu stronę Linkedin.com odwiedzał co dziesiąty rumuński internauta (średnio 11 proc. użytkowników sieci miesięcznie). Z kolei najmniejszym zainteresowaniem wśród analizowanych krajów serwis ten cieszy się na Białorusi. W ciągu miesiąca LinkedIn przegląda tam średnio 3 proc. internautów.

Dla porównania w Danii, która jest przykładem kraju o wysokiej wartości współczynnika rozwoju technologii informacyjno-komunikacyjnych (ang. ICT development index, IDI) [1], z LinkedIn miesięcznie korzysta jedna czwarta użytkowników sieci (24 proc.). Ponad połowa z nich to mężczyźni (52 proc.).

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

W Rosji i Polsce LinkedIn domeną kobiet

Analiza użytkowników LinkedIn pod względem płci pokazuje, że w Rosji i Polsce większość odwiedzających ten serwis to kobiety. W Rosji stanowią one średnio 56 proc. jego użytkowników, a w Polsce – 52 proc.

Przewaga mężczyzn wśród użytkowników

Z kolei mężczyźni na stronie Linkedin.com przeważają na Ukrainie (57 proc.) i  Węgrzech (54 proc.).

Słuchaj podcastu NowyMarketing

O badaniu

Dane pochodzą z międzynarodowego badania realizowanego w firmie Gemius w około 30 krajach w Europie, na Bliskim Wschodzie i w Afryce Północnej (gemiusAudience). Jego celem jest poznanie liczby i profilu demograficznego użytkowników Internetu oraz sposobu, w jaki korzystają z sieci, zarówno stron www, materiałów audio i wideo, jak i aplikacji. Badanie jest prowadzone zgodnie z zasadami międzynarodowego kodeksu ICC/ESOMAR. W Polsce jest realizowane pod nazwą Megapanel PBI/Gemius.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się


[1] http://www.itu.int/en/ITU-D/Statistics/Documents/publications/mis2014/MIS2014_without_Annex_4.pdf