TikTok Ad Awards 2025

TikTok Ad Awards 2025

TikTok Ad Awards 2025

Ostatni dzwonek na zgłoszenia do konkursu TikTok Ad Awards CE 2025! Termin upływa 24 września br.

Zgłoś kampanię

Dirlango kupuje Netsprinta i zapowiada wyjście na rynki zagraniczne

Dirlango, spółka należąca do Łukasza Wejcherta i Macieja Żaka, przejmuje 70% akcji Netsprint S.A., będącego m.in. właścicielem sieci reklamowych Adkontekst i ContentStream. Netsprint już zapowiada mocniejsze wyjście poza Polskę.
O autorze
1 min czytania 2015-06-15

“Netsprint ma unikalne, technologiczne DNA. Bardzo je cenię. To ono od 14 lat jest siłą napędową firmy. Dzięki temu spółka już nieraz była w stanie zmieniać się, elastycznie reagując na potrzeby rynku. To świetny fundament do dalszego rozwoju. Jestem pewien, że wspólnie stworzymy unikalne produkty w Polsce i zagranicą” – mówi Łukasz Wejchert, Dirlango.

Netsprint zamknął 2014 rok przychodami w wysokości 19,3 mln zł, co oznaczało 20% wzrost w stosunku do poprzedniego roku, przy zysku EBITDA 1,85 mln zł. Firma zatrudnia ponad 70 osób, w większości od lat związanych z Netsprintem.

„Cieszymy się, że świetny zespół Netsprinta dołączy do nas. Inwestujemy w firmę, która z powodzeniem konkuruje z globalnymi graczami. Netsprint będzie trzecią naszą spółką na rynku nowoczesnej reklamy, obok LeadR i JustWIFI” – dodaje Maciej Żak, Dirlango. Firma Dirlango ma również udziały m.in. w spółkach iTaxi oraz Virgin Mobile Polska.

Netsprint, który w kwietniu 2015 r. przekształcił się w spółkę akcyjną, specjalizuje się w technologiach wspierających marketing internetowy. Jest właścicielem największej polskiej sieci reklamy kontekstowo-behawioralnej Adkontekst i największej w Polsce sieci content marketingu ContentStream, które emitują reklamy w czołowych polskich portalach i serwisach tematycznych. 

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Kluczowe dla Netsprinta obszary rozwoju to reklama kontekstowa i behawioralna, content marketing oraz big data i personalizacja reklam. Firma inwestuje również w reklamę dla e-commerce i reklamę mobilną. Co ważne, Netsprint łączy je ze sobą, tworząc polski ekosystem reklamowy – który dla reklamodawców i wydawców jest alternatywą do globalnych graczy.

“Zdecydowaliśmy się na współpracę z Dirlango, bo dzielimy te same wartości i wierzymy, że działając razem będziemy w stanie budować lepsze produkty i skutecznie wzmacniać swoją pozycję. Dla nas ta transakcja to wyraźny  sygnał, że firmy technologiczne made in Poland mają przed sobą jasną przyszłość”- podsumowuje Artur Banach, prezes zarządu Netsprinta. 

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Po transakcji zarząd Netsprint S.A. pozostaje w niezmienionym składzie  – tworzą go Artur Banach, wieloletni prezes oraz Łukasz Duda, chief revenue officer. Dotychczasowi udziałowcy Netsprinta (6 osób prywatnych, w tym Artur Banach), pozostają współwłaścicielami spółki. Natomiast firma Dirlango zostaje udziałowcem większościowym i inwestorem strategicznym.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

W efekcie transakcji Netsprint zdobędzie pieniądze na dalszy rozwój technologii i sieci sprzedaży oraz zwiększenie przychodów z rynków  zagranicznych. Dzisiaj, poza Polską, firma ma także klientów w Skandynawii i krajach nadbałtyckich.