TikTok Ad Awards 2025

TikTok Ad Awards 2025

TikTok Ad Awards 2025

Ostatni dzwonek na zgłoszenia do konkursu TikTok Ad Awards CE 2025! Termin upływa 24 września br.

Zgłoś kampanię

Nadia Bońkowska (Atlantic S.A.): jak najskuteczniej za jak najmniej

Nadia Bońkowska (Atlantic S.A.): jak najskuteczniej za jak najmniej
Tym razem w cyklu Marketingowa 11 Nadia Bońkowska, która tworzy i wdraża strategie marketingowe dla marek odzieżowych na rynku polskim; Dyrektor ds. Strategii Marketingowej i PR w Atlantic S.A., wcześniej pełniąca obowiązki Dyrektora Marketingu w Vistula Group S.A.
O autorze
2 min czytania 2012-10-29

1. W marketingu internetowym najważniejsze są…

we wszystkich działaniach marketingowych, w tym w marketingu internetowym najważniejszym jest zdefiniowanie odpowiedzi na najprostsze a jednocześnie kluczowe pytania:

  • jaki cel chcemy osiągnąć?
  • jaka jest nasza grupa docelowa (TG)?
  • analiza otoczenia konkurencyjnego zarówno pod kątem oferty i obietnic składanych klientom, jak i rodzaju prowadzonych przez nich aktywności
  • właściwe zdefiniowanie oczekiwań adresata komunikacji. Jeśli określimy faktyczne potrzeby naszej TG łatwiej o komunikację i kreację, które przybliżają do celu
  • bieżąca analiza skuteczności prowadzonych aktywności
  • tzw. dowiezienie komunikatu w świecie realnym i/lub wirtualnym, jeśli celem kampanii jest kontynuacja dialogu w sieci.

Media internetowe mają ogromną przewagę nad innymi kanałami komunikacji. Ich specyfika pozwala nam po pierwsze mierzyć dość precyzyjnie skuteczność, a po drugie elastycznie reagować na jej wyniki i na bieżąco wprowadzać zmiany w obrębie prowadzonej komunikacji.

2. Pierwszy projekt lub kampania, które dodały mojej marce skrzydeł, to…

kilka lat temu miałam przyjemność uczestniczyć w tworzeniu komunikacji marketingowej z wykorzystaniem wizerunku jednego z celebrytów światowego formatu. Całe przedsięwzięcie to ciekawe doświadczenie i projekt, które pokazały, że dobry pomysł w połączeniu ze skuteczną komunikacją powodują, że praktycznie z dnia na dzień o Twojej marce mogą mówić wszyscy, począwszy od ludzi branży i co najważniejsze skończywszy na samych adresatach przekazu. To wielka przyjemność doświadczyć takiego efektu, tym bardziej, że za projektem stał dużo mniejszy budżet, niż by się mogło wydawać.

3. Najtrudniejsze zawodowe wyzwanie, z jakim przyszło mi się zmierzyć, to…

z trudnymi wyzwaniami mierzę się w pracy codziennej . Moim, ale myślę, że również wielu marketerów w branży fashion i nie tylko, wyzwaniem na dziś jest zrobienie jak najwięcej a raczej jak najskuteczniej za jak najmniej.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

4. Projekt marketingowy, z którego jestem najbardziej dumna, to…

mam nadzieje, że taki jeszcze przede mną i nic nie było tak dobre, żeby nie mogłoby być jeszcze lepsze.

5. Kampania, której twórcom szczególnie zazdroszczę, to…

w ostatnim czasie pozazdrościłam marketerom RedBulla udziału w charakterze sponsora w spektakularnym skoku Feliksa Baumgartnera. Na logo marki w wielkim napięciu, w jednym momencie patrzyły miliony ludzi na całym świecie. Z punktu widzenia marketera uczucie… „bezcenne”, z punktu widzenia marki na pewno „dodaje skrzydeł”.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

6. Najbardziej obiecujące nowe trendy w e-marketingu, to…

rozwój social mediów dający bliski i inicjowany przez samego odbiorcę kontakt, rozwój mobile marketingu i możliwości, które ze sobą niesie; grywalizacja.

7. Działania, które są totalnie przereklamowane w e-marketingu, to…

masowe emailingi do posiadaczy kont pocztowych na portalach horyzontalnych. Na nieszczęście na moją skrzynkę trafiają takich setki i za każdym razem usuwając je, oczywiście bez wcześniejszego zapoznania się z treścią, mam poczucie źle wydanego budżetu przez nadawcę. To oczywiście moje subiektywne odczucie, ale podyktowane nie tylko doświadczeniami po stronie odbiorcy ale również nadawcy. Podejmowałam takie próby komunikacji i moje doświadczenia wskazują na to, że można te środki wydać skuteczniej. Skoro jednak wiele firm wciąż korzysta z tego rozwiązania, to mimo wszystko chyba są branże, w których taka komunikacja daje satysfakcjonujący ROI.

8. We współpracy na linii agencja-marka najważniejsze są…

profesjonalizm, zrozumienie klienta i terminowość.

9. Swoje inspiracje czerpię z…

otaczającego świata, wiedzy ekspertów (praktyków), case study innych przypadków, własnych doświadczeń, słuchania potrzeb tych, do których chcę mówić.

10. Gdybym miała sprzedawać polskie koszulki w Chinach, a miałbym nieograniczony budżet na działania e-marketingowe, to…

nie planowałabym żadnych kampanii, ale najpierw zajęłabym się dokładnym zbadaniem rynku oraz poznaniem i zrozumieniem kultury i zwyczajów tego narodu…

11. Zajmuję się marketingiem, dlatego że…

ta praca jest ciągłym wyzwaniem. Marketing to dziedzina, która stymuluje ciągły rozwój kompetencji. Wiedzy z zakresu marketingu nie można się nauczyć na studiach a potem tylko odcinać kupony. To dynamiczna dziedzina. Do ciągłego zdobywania wiedzy motywują m.in. galopujący rozwój technologii, ewolucja trendów i zachowań konsumenckich, zmiany w sytuacji ekonomicznej w ujęciu mikro i makro.