Nadia Bońkowska (Atlantic S.A.): jak najskuteczniej za jak najmniej

Nadia Bońkowska (Atlantic S.A.): jak najskuteczniej za jak najmniej
Tym razem w cyklu Marketingowa 11 Nadia Bońkowska, która tworzy i wdraża strategie marketingowe dla marek odzieżowych na rynku polskim; Dyrektor ds. Strategii Marketingowej i PR w Atlantic S.A., wcześniej pełniąca obowiązki Dyrektora Marketingu w Vistula Group S.A.
O autorze
2 min czytania 2012-10-29

1. W marketingu internetowym najważniejsze są…

we wszystkich działaniach marketingowych, w tym w marketingu internetowym najważniejszym jest zdefiniowanie odpowiedzi na najprostsze a jednocześnie kluczowe pytania:

  • jaki cel chcemy osiągnąć?
  • jaka jest nasza grupa docelowa (TG)?
  • analiza otoczenia konkurencyjnego zarówno pod kątem oferty i obietnic składanych klientom, jak i rodzaju prowadzonych przez nich aktywności
  • właściwe zdefiniowanie oczekiwań adresata komunikacji. Jeśli określimy faktyczne potrzeby naszej TG łatwiej o komunikację i kreację, które przybliżają do celu
  • bieżąca analiza skuteczności prowadzonych aktywności
  • tzw. dowiezienie komunikatu w świecie realnym i/lub wirtualnym, jeśli celem kampanii jest kontynuacja dialogu w sieci.

Media internetowe mają ogromną przewagę nad innymi kanałami komunikacji. Ich specyfika pozwala nam po pierwsze mierzyć dość precyzyjnie skuteczność, a po drugie elastycznie reagować na jej wyniki i na bieżąco wprowadzać zmiany w obrębie prowadzonej komunikacji.

2. Pierwszy projekt lub kampania, które dodały mojej marce skrzydeł, to…

kilka lat temu miałam przyjemność uczestniczyć w tworzeniu komunikacji marketingowej z wykorzystaniem wizerunku jednego z celebrytów światowego formatu. Całe przedsięwzięcie to ciekawe doświadczenie i projekt, które pokazały, że dobry pomysł w połączeniu ze skuteczną komunikacją powodują, że praktycznie z dnia na dzień o Twojej marce mogą mówić wszyscy, począwszy od ludzi branży i co najważniejsze skończywszy na samych adresatach przekazu. To wielka przyjemność doświadczyć takiego efektu, tym bardziej, że za projektem stał dużo mniejszy budżet, niż by się mogło wydawać.

3. Najtrudniejsze zawodowe wyzwanie, z jakim przyszło mi się zmierzyć, to…

z trudnymi wyzwaniami mierzę się w pracy codziennej . Moim, ale myślę, że również wielu marketerów w branży fashion i nie tylko, wyzwaniem na dziś jest zrobienie jak najwięcej a raczej jak najskuteczniej za jak najmniej.

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

4. Projekt marketingowy, z którego jestem najbardziej dumna, to…

mam nadzieje, że taki jeszcze przede mną i nic nie było tak dobre, żeby nie mogłoby być jeszcze lepsze.

5. Kampania, której twórcom szczególnie zazdroszczę, to…

w ostatnim czasie pozazdrościłam marketerom RedBulla udziału w charakterze sponsora w spektakularnym skoku Feliksa Baumgartnera. Na logo marki w wielkim napięciu, w jednym momencie patrzyły miliony ludzi na całym świecie. Z punktu widzenia marketera uczucie… „bezcenne”, z punktu widzenia marki na pewno „dodaje skrzydeł”.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

6. Najbardziej obiecujące nowe trendy w e-marketingu, to…

rozwój social mediów dający bliski i inicjowany przez samego odbiorcę kontakt, rozwój mobile marketingu i możliwości, które ze sobą niesie; grywalizacja.

7. Działania, które są totalnie przereklamowane w e-marketingu, to…

masowe emailingi do posiadaczy kont pocztowych na portalach horyzontalnych. Na nieszczęście na moją skrzynkę trafiają takich setki i za każdym razem usuwając je, oczywiście bez wcześniejszego zapoznania się z treścią, mam poczucie źle wydanego budżetu przez nadawcę. To oczywiście moje subiektywne odczucie, ale podyktowane nie tylko doświadczeniami po stronie odbiorcy ale również nadawcy. Podejmowałam takie próby komunikacji i moje doświadczenia wskazują na to, że można te środki wydać skuteczniej. Skoro jednak wiele firm wciąż korzysta z tego rozwiązania, to mimo wszystko chyba są branże, w których taka komunikacja daje satysfakcjonujący ROI.

8. We współpracy na linii agencja-marka najważniejsze są…

profesjonalizm, zrozumienie klienta i terminowość.

9. Swoje inspiracje czerpię z…

otaczającego świata, wiedzy ekspertów (praktyków), case study innych przypadków, własnych doświadczeń, słuchania potrzeb tych, do których chcę mówić.

10. Gdybym miała sprzedawać polskie koszulki w Chinach, a miałbym nieograniczony budżet na działania e-marketingowe, to…

nie planowałabym żadnych kampanii, ale najpierw zajęłabym się dokładnym zbadaniem rynku oraz poznaniem i zrozumieniem kultury i zwyczajów tego narodu…

11. Zajmuję się marketingiem, dlatego że…

ta praca jest ciągłym wyzwaniem. Marketing to dziedzina, która stymuluje ciągły rozwój kompetencji. Wiedzy z zakresu marketingu nie można się nauczyć na studiach a potem tylko odcinać kupony. To dynamiczna dziedzina. Do ciągłego zdobywania wiedzy motywują m.in. galopujący rozwój technologii, ewolucja trendów i zachowań konsumenckich, zmiany w sytuacji ekonomicznej w ujęciu mikro i makro.