Jak projektować użyteczne infografiki?

Jak projektować użyteczne infografiki?

Infografiki cieszą się niesłabnącą popularnością. Graficzne przedstawienie informacji wspiera przyswajanie wiedzy, ułatwia analizę danych, zachęca do zapoznania się z "suchymi" faktami. Przydatność infografik w percepcji danych zależy jednak od tego, jak bardzo zadba się o użyteczność ich samych.

Badania Nick Cawthon i Andrew Vande Moere (2007) dowodzą, że wysoka atrakcyjność diagramów koreluje z wydajnością i efektywnością wykonania zadań - uczestnicy badań rzadziej rezygnowali z odnalezienia poszukiwanej informacji oraz podawali mniej błędnych odpowiedzi, kiedy mieli do czynienia z estetycznymi infografikami. Można więc powiedzieć, że infografiki czynią proces przyswajania informacji bardziej użytecznym. Tym samym stają się świetnym narzędziem także w marketingu.

Halo, bileciki do kontroli!

Pełną treść dostaniesz bez grosza,
ale musisz być w naszym newsletterze.

Raz, raz, wpisywać e-mail. Tylko prawdziwy, bo sprawdzę!

partner technologiczny: GetResponse

Bardzo często graficzna wizualizacja ma na celu uatrakcyjnić dane statystyczne, zwykle odbierane jako nużące. Suche liczby, przestawione w przystępny, ciekawy i mocno wizerunkowy sposób, stają się ciekawsze, a przekazywana wiedza - łatwiejsza do zrozumienia i zapamiętania. Z takiego założenia wyszedł zespół WitFlow przy projektowaniu infografiki z danymi statystycznymi dla producenta aplikacji do testowania oprogramowania na Androida. Najważniejsza liczba została wyróżniona zarówno wielkością, jak i barwą. Z kolei kolorowe chmurki, rysunek komórki i znany wszystkim droid pełnią dwojaką funkcję: nadają suchym danym atrakcyjności, ale także pomagają w percepcji informacji. Już na pierwszy rzut oka widać, że infografika dotyczy smartfonów i Androida, a kolory ułatwiają w odkryciu relacji między poszczególnymi liczbami.

Infografiki mogą także komunikować idee i tłumaczyć procesy. Pomagają w zrozumieniu wieloetapowych, czasem zawiłych procesów dzięki użyciu metafor, analogii i symboli. Poniższy przykład obrazuje etapy realizacji projektów, z wykorzystaniem metodyki Scrum. Poszczególne etapy są uzupełnione poprzez opis, biorące w nich udział persony (takie jak ekspert użyteczności czy Scrum Master), a także dodatkowe informacje. Te ostatnie, aby nie dodawać szumu informacyjnego, otwierają się dopiero na wyraźne żądanie użytkownika.

Komentarze

Polecane

Dzięki, link został przesłany

Zamknij

Serdeńko!
Lubisz już nasz fanpage?

Wystarczy kliknąć:

zobacz nasz fanpage >> Zamknij

Niech zapisze się
do newslettera!

Zostaw e-mail
i powolutku strzałeczka na guziczek!

Zamknij