Jak projektować użyteczne infografiki?

Jak projektować użyteczne infografiki?

Infografiki cieszą się niesłabnącą popularnością. Graficzne przedstawienie informacji wspiera przyswajanie wiedzy, ułatwia analizę danych, zachęca do zapoznania się z "suchymi" faktami. Przydatność infografik w percepcji danych zależy jednak od tego, jak bardzo zadba się o użyteczność ich samych.

Badania Nick Cawthon i Andrew Vande Moere (2007) dowodzą, że wysoka atrakcyjność diagramów koreluje z wydajnością i efektywnością wykonania zadań - uczestnicy badań rzadziej rezygnowali z odnalezienia poszukiwanej informacji oraz podawali mniej błędnych odpowiedzi, kiedy mieli do czynienia z estetycznymi infografikami. Można więc powiedzieć, że infografiki czynią proces przyswajania informacji bardziej użytecznym. Tym samym stają się świetnym narzędziem także w marketingu.

Halo, bileciki do kontroli!

Pełną treść dostaniesz bez grosza,
ale musisz być w naszym newsletterze.

Raz, raz, wpisywać e-mail. Tylko prawdziwy, bo sprawdzę!

partner technologiczny: GetResponse

Bardzo często graficzna wizualizacja ma na celu uatrakcyjnić dane statystyczne, zwykle odbierane jako nużące. Suche liczby, przestawione w przystępny, ciekawy i mocno wizerunkowy sposób, stają się ciekawsze, a przekazywana wiedza - łatwiejsza do zrozumienia i zapamiętania. Z takiego założenia wyszedł zespół WitFlow przy projektowaniu infografiki z danymi statystycznymi dla producenta aplikacji do testowania oprogramowania na Androida. Najważniejsza liczba została wyróżniona zarówno wielkością, jak i barwą. Z kolei kolorowe chmurki, rysunek komórki i znany wszystkim droid pełnią dwojaką funkcję: nadają suchym danym atrakcyjności, ale także pomagają w percepcji informacji. Już na pierwszy rzut oka widać, że infografika dotyczy smartfonów i Androida, a kolory ułatwiają w odkryciu relacji między poszczególnymi liczbami.

Infografiki mogą także komunikować idee i tłumaczyć procesy. Pomagają w zrozumieniu wieloetapowych, czasem zawiłych procesów dzięki użyciu metafor, analogii i symboli. Poniższy przykład obrazuje etapy realizacji projektów, z wykorzystaniem metodyki Scrum. Poszczególne etapy są uzupełnione poprzez opis, biorące w nich udział persony (takie jak ekspert użyteczności czy Scrum Master), a także dodatkowe informacje. Te ostatnie, aby nie dodawać szumu informacyjnego, otwierają się dopiero na wyraźne żądanie użytkownika.

Polecane

Dzięki, link został przesłany

Zamknij

Serdeńko!
Lubisz już nasz fanpage?

Wystarczy kliknąć:

zobacz nasz fanpage >> Zamknij

Niech zapisze się
do newslettera!

Zostaw e-mail
i powolutku strzałeczka na guziczek!

Zamknij