Scripps Networks Interactive realizuje nabycie wiodącej polskiej spółki telewizyjnej TVN

Pressroom NowyMarketing
Tekst, który zaraz przeczytasz jest informacją prasową.
Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za jego treść
Scripps Networks Interactive realizuje nabycie wiodącej polskiej spółki telewizyjnej TVN

Scripps Networks Interactive Inc. światowy lider produkcji treści lifestylowych dla platform telewizyjnych, internetowych i mobilnych zrealizował umowę nabycia od ITI i Grupy Canal+ 52,7% akcji w wiodącej polskiej spółce mediowej TVN za kwotę 584 mln euro w gotówce.

Ponadto Scripps Networks Interactive przejmuje dług w wysokości 856 mln euro.

Halo, bileciki do kontroli!

Pełną treść dostaniesz bez grosza,
ale musisz być w naszym newsletterze.

Raz, raz, wpisywać e-mail. Tylko prawdziwy, bo sprawdzę!

partner technologiczny: GetResponse

„Przejęcie TVN jest ważnym krokiem w procesie strategicznego rozwoju i międzynarodowej obecności Scripps Networks Interactive zapewniającym nam pozycję lidera na jednym z najważniejszych rynków medialnych w Europie Środkowej” – stwierdził Kenneth W. Lowe, Przewodniczący Rady Nadzorczej, Prezes Zarządu i Dyrektor Generalny Scripps Networks Interactive. „TVN to mocna i rentowna firma prowadzona przez wspaniały zarząd pod kierownictwem Markusa Tellenbacha. Wierzymy, że nasz udział w kapitale spółki zapewni jej dalszy, długofalowy rozwój.”

Zgodnie z polskim prawem w ciągu trzech miesięcy od zrealizowania pierwotnego nabycia Scripps Networks Interactive ma obowiązek złożenia oferty publicznej zwiększającej jej udział do 66% w kapitale TVN. Scripps Networks Interactive zgłosił intencję nabycia 100% akcji TVN i wyprowadzenia spółki z Warszawskiej Giełdy Papierów Wartościowych. Cena oferty publicznej nie została jeszcze określona.

Do rady nadzorczej TVN zostały powołane trzy osoby z najwyższego kierownictwa Scripps Networks Interactive: Joe NeCastro, Dyrektor ds. Rozwoju; Jim Samples, Prezes Scripps Networks International oraz Cynthia Gibson, Dyrektor ds. Prawnych.

TVN jest jedną z wiodących spółek mediowych w Polsce oferującą bezpłatne i płatne lifestylowe i rozrywkowe kanały telewizyjne, w tym między innymi TVN, TVN 7, TVN Style, TTV, TVN Turbo, a także wiodący całodobowy kanał informacyjny TVN24 oraz kanał informacji gospodarczych TVN24 Biznes i Świat. W 2014 roku dzięki swojej ofercie TVN zyskał największą na polskim rynku oglądalność na poziomie 22%. TVN Media jest największym domem mediowym w Polsce, który w ubiegłym roku osiągnął 33% udziału w rynku przychodów z reklamy zarówno w kanałach własnych TVN oraz poprzez sprzedaż reklam do innych nadawców komercyjnych w Polsce.

Przejęcie pakietu kontrolnego w TVN jest najnowszym etapem ekspansji Scripps Networks Interactive w Europie. Wcześniej w 2011 roku spółka zawiązała w Wielkiej Brytanii spółkę joint-venture z BBC Worldwide na portfel UKTV, na który składa się 10 kanałów rozrywkowych i lifestylowych. Scripps Networks International jest dystrybutorem siedmiu marek lifestylowych, w tym między innymi HGTV, Food Network, Travel Channel, DIY Network, Cooking Channel, Fine Living i Asian Food Channel docierając w ten sposób łącznie do ponad 220 mln abonentów w blisko 180 krajach i terytoriach w Europie, na Bliskim Wschodzie, w Afryce, w regionie Azji i Pacyfiku, w Ameryce Łacińskiej i na Karaibach.

Doradcami finansowymi Scripps Networks Interactive przy tej transakcji byli Barclays and Blackstone Advisory Partners L.P., natomiast doradztwo prawne świadczyli Latham & Watkins LLP oraz Domański Zakrzewski Palinka sp.k

Komentarze

Polecane

Dzięki, link został przesłany

Zamknij

Serdeńko!
Lubisz już nasz fanpage?

Wystarczy kliknąć:

zobacz nasz fanpage >> Zamknij

Niech zapisze się
do newslettera!

Zostaw e-mail
i powolutku strzałeczka na guziczek!

Zamknij