TikTok Ad Awards 2025

TikTok Ad Awards 2025

TikTok Ad Awards 2025

Ostatni dzwonek na zgłoszenia do konkursu TikTok Ad Awards CE 2025! Termin upływa 24 września br.

Zgłoś kampanię

Seriale telewizyjne – oglądamy i tweetujemy!

Seriale emitowane w telewizji odbijają się echem w mediachspołecznościowych - zwłaszcza na Twitterze. Użytkownicy mikroblogów tweetują przed, w trakcie i po ich emisji, zgadując co będzie w najbliższym odcinku i komentując wszystko w czasie rzeczywistym.
O autorze
2 min czytania 2015-07-24

To zjawisko kluczowe dla reklamodawców zainteresowanych multiscreeningiem i rozprzestrzenianiem contentu w internecie. Agencja badawcza IRCenter, dzięki uprzejmości Nielsen Polska przyjrzała się, jak w ciągu miesiąca seriale  „M jak Miłość” i „Na Wspólnej” rezonują w mediach społecznościowych.

Potencjał multiscreeningowych działań reklamowych jest w Polsce nie do przecenienia. Podstawowymi narzędziami do marketingu video w sieci są:

  1. kanały własne programów w sieci (Facebook, Youtube itp.);
  2. zapraszanie do interakcji w internecie w ramach emisji na tradycyjnych odbiornikach;
  3. spontaniczne dyskusje widzów seriali.

Wszystkimi tymi elementami należy zarządzać tak, aby fani seriali stawali się jednocześnie ich ambasadorami serialu i w konsekwencji promotorami związanych z nim działań marketingowych takich jak cross promocje, synchroniczne displayowe kampanie reklamowe, adwords i social ads, aukcje czy tunelowanie do innych programów i anten telewizyjnych. Aby móc wykorzystać te narzędzia, konieczne jest uprzednie zrozumienie, jak działają kanały mediów społecznościowych w kontekście różnych programów” – tłumaczy Albert Hupa, prezes IRCenter.

„M jak Miłość” bardziej angażujące?

Agencja badawcza IRCenter poddała analizie dane dotyczące oglądalności programów telewizyjnych w tradycyjnych odbiornikach telewizyjnych pochodzące z panelu telemetrycznego Nielsena i dane z Social Media Listening – aktywności użytkowników Twittera w kontekście dwóch polskich seriali. W maju 2015 najlepszy odcinek najpopularniejszego serialu w polskiej telewizji – „M jak Miłość” – został obejrzany przez 6,6 mln. osób i pojawiło się na jego temat 4168 Tweetów. W tym samym czasie najlepszy odcinek jednego z konkurencyjnych seriali – „Na Wspólnej” – został obejrzany przez 2,4 miliona widzów; a na jego temat pojawiło się 325 Tweetów.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Źródło:  www.ircenter.com

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Analiza wykazała, że niektóre seriale są bardziej, a inne mniej podatne na multiscreening. „M jak Miłość” to świetny przykład – im bardziej rośnie dzienna popularność serialu w telewizji, tym chętniej internauci o nim tweetują. Współczynnik korelacji dla „Na Wspólnej” jest tu już znacznie niższy (wynosi 0,51 w porównaniu z 0,88 dla „M jak Miłość”) i trudniej już mówić o tym zjawisku. W przypadku obu tytułów zdecydowanie rośnie liczba tweetów nie tylko w dniu, ale wręcz  w godzinach ich emisji.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Badanie pokazało, że widzowie aktywują się na Tweeterze nie tylko wraz z początkiem serialu. W dniu emisji serialu tweety pojawiają się też wcześniej i później. Jeżeli emisja jest w godzinach wieczornych, to wypowiedzi o popularnym serialu mogą się rozpoczynać już po południu, nawet o godzinie 15:00. Na godzinę przed serialem można już mówić o dużym ruchu na Twitterze.

Multiscreeningowi sprzyjają emisje seriali dzień po dniu. W większości takich przypadków w pierwszym dniu emisji internauci rozpoczynają dyskusje jeszcze przed rozpoczęciem odcinka. W drugim dniu oglądania interakcje znacznie częściej odbywają się już dokładnie w trakcie emisji. To zjawisko, które umożliwia prowadzenie złożonych i wieloetapowych działań marketingowym.

Co angażuje użytkowników Tweetera w kontekście seriali?

Widzowie najchętniej publikują teksty, które mają być zaskakujące i wiralowe, ale jednocześnie pokazujące dystans do serialu. „M jak Miłość” to już niemal wylęgarnia skrzydlatych słów, których popularność jest wspierana emisją kolejnych odcinków serialu. W przypadku obu produkcji internauci cytują bohaterów, komentują akcję, wyrażają swoje emocje i deklarują, że po prostu oglądają serial.

Interakcjom na Tweeterze można się przyglądać z różnych stron i przy pomocy różnych wskaźników. Miarą, która łączy świat Tweetera i telewizji jest na razie prędkość. Dane o oglądalności seriali na tradycyjnych odbiornikach można analizować na poziomie minutowym. Aktywność na Twitterze może być również tak analizowana, jednak jest ona bardziej rozłożona w czasie, dlatego dla standardowych emisji minuta jest zbyt precyzyjną miarą,” – wyjaśnia Albert Hupa.

Pełny raport można pobrać nieodpłatnie a ze strony