TikTok Ad Awards 2025

TikTok Ad Awards 2025

TikTok Ad Awards 2025

Ostatni dzwonek na zgłoszenia do konkursu TikTok Ad Awards CE 2025! Termin upływa 24 września br.

Zgłoś kampanię

Czy wideorekrutacja zrewolucjonizuje pracę HRowców?

Codzienna praca rekruterów zmienia się wraz z pojawianiem się nowych technologii. HR-owiec musi dostosować się do wymogów, jakie stawia dzisiejszy rynek pracy. Coraz częściej rekruterzy sięgają po narzędzia związane z Social Media i Internetem.
O autorze
1 min czytania 2015-08-05

Modyfikacje dotyczące formy komunikacji pomiędzy rekruterem a kandydatem dotykają nawet tradycyjnej rozmowy kwalifikacyjnej.

Wideorekrutacja to innowacyjne narzędzie HR, które pozwala na przeprowadzenie sprawnej i skutecznej weryfikacji kandydatów bez konieczności odbycia bezpośredniej rozmowy kwalifikacyjnej. Dzięki niej pominiemy etap zbierania papierowych CV, a zyskamy informację na temat profilu i umiejętności kandydata. Wideorekrutacja posiada szereg zalet, z których Rekruter może czerpać wiele korzyści:

Po pierwsze wideorekrutacja stwarza możliwość przeprowadzenia rozmowy kwalifikacyjnej bez względu na miejsce i czas. Rekruter i kandydat mogą wybrać dogodny dla obu stron termin i godzinę rozmowy. Wówczas ich kontakt staje się sprawny i funkcjonalny. Za pomocą narzędzia do wideorekrutacji można ustalić parametry przed jej rozpoczęciem, m.in. czas trwania rozmowy, liczbę pytań oraz wymagań. Tym samym weryfikacja kandydata staje się łatwa i wygodna.

Ponadto, rozmowa kwalifikacyjna online pozwoli ocenić możliwości i umiejętności kandydata. Dzięki niej z łatwością sprawdzimy poziom znajomości języków obcych, zapoznamy się z jego doświadczeniem zawodowym, oczekiwaniami finansowymi czy dyspozycyjnością.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

– Wszystkie te informacje zyskamy bez konieczności umawiania się na rozmowę w siedzibie firmy. Najczęściej rozmowę prowadzi profesjonalny konsultant, jednak nie ma przeszkód, by obserwował ją także klient. Dzięki temu może  poznać sylwetkę przyszłego pracownika swojej firmy i sugerować konsultantowi pytania, które powinien zadać – wyjaśnia Sandra Kluza, specjalista ds. marketingu w SMART MBC.

Kolejną z zalet wideorekrutacji jest oszczędność czasu. Rekruter ma możliwość oceny kandydatury w dowolnym miejscu i czasie oraz wielokrotnego odtwarzania zapisu rozmowy. Ponadto, wywiadem z kandydatem może się dzielić z wieloma odbiorcami przez e-mail, przesyłając im link do wideo. W efekcie czas trwania procesu rekrutacyjnego zostanie znacznie skrócony.  Za pomocą weryfikacji online, rekruter może przeprowadzać rozmowę kwalifikacyjną z kandydatami z różnych stron świata. Tym samym, w celu poznania kandydatów nie musi podróżować i narażać się na koszty z tym związane. Rozmowa rekrutacyjna live jest rozmową na żywo, przez co odzwierciedla bezpośrednią rozmowę rekrutacyjną. Wartością jest to, że można przeprowadzić ją w dowolnym miejscu.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Wideorekrutacja może być pomocnym narzędziem w pracy rekrutera. Niesie ze sobą wiele udogodnień i usprawnień. Z jej zalet może korzystać nie tylko rekruter, ale i kandydat. Osoby starające się o pracę, mogą wyróżnić się, przesyłając swoją aplikację w formie online. Takie zachowania z pewnością zostaną docenione i zapamiętane przez potencjalnego pracodawcę.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

 

Autorka: Weronika Sierant
Specjalista ds. Rekrutacji w firmie Smart MBC