Przedsiębiorco, na co czekasz? Wyślij SMS-a do swoich klientów

Z tegorocznego badania „Komunikacja SMS w Polsce” wynika, że ponad trzy czwarte konsumentów w Polsce byłoby zainteresowanych otrzymywaniem SMS-ów doty¬czących ich ulubionych marek, promocji czy nowych ofert.
O autorze
1 min czytania 2015-08-10

Aż 83 proc. Polaków chciałoby otrzymywać SMS-em powiadomienia o szczegółach związanych z transakcją. Marketerzy, którzy chcą skutecznie zawalczyć o klienta, coraz chętniej realizują kampanie SMS-owe.

 „Z naszego badania wynika, że blisko 50 proc. konsumentów w Polsce byłoby zainteresowanych otrzymywaniem SMS-ów o promocjach, nowej ofercie czy aktualnościach raz w tygodniu. Co piąty badany chciałby taką informację nawet kilka razy w tygodniu. Co druga kobiet jest zainteresowana otrzymywaniem powiadomień o promocjach. Wśród mężczyzn odsetek ten także jest wysoki i wynosi ponad 30 proc. To cenne informacje dla wszystkich przedsiębiorców, którzy zastanawiają się za pomocą jakich narzędzi realizować kampanie sprzedażowe. SMS-y są proste, szybkie, a co najważniejsze – skuteczne!” – komentuje Artur Sadowski, CEO platformy SerwerSMS.pl

Ponad połowa respondentów (52,7 proc.) za najbardziej interesujący typ SMS-a przesyłanego przez firmy uznała informację o rabatach i promocjach. Największym zainteresowaniem wśród badanych, którzy chcieliby otrzymywać informacje o promocjach SMS-em, cie­szy się branża odzieżowa i obuwnicza (55, 9 proc.), rozrywka i kultura (35,1 proc.), usługi kosmetyczne i fryzjerskie (34,4 proc.), produkty spożywcze (33,6 proc.), gastronomia (33,6 proc.), sprzęt RTV i AGD (30,3 proc.) Najwyższy procent ankietowanych, którzy chcieliby otrzymywać SMS-y o promocjach, ujawnił się wśród mieszkańców miast do 200 tys. obywateli (45,2 proc.).

Blisko 90 proc. konsumentów w naszym badaniu uznało, że SMS-y z ofertą promocyjną mogłyby skłonić ich do odwiedzenia strony internetowej sklepu lub punktu usługowego w celu bliższego zapoznania się z proponowaną ofertą. Masowa wysyłka SMS czy MMS to doskonały sposób, aby dotrzeć do klienta. Krótkie wiadomości tekstowe to przecież jedno z najpopularniejszych narzędzi codziennej komunikacji – podsumowuje Daniel Zawiliński, CMO platformy SerwerSMS.pl

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Raport „Komu­nikacja SMS w Polsce” jest podsumowaniem zakrojonego na szeroką skalę badania konsumenckiego, przeprowadzonego w Polsce pod koniec 2014 roku. Tematem omawianego badania była doskonale wszystkim znana krótka wia­domość tekstowa, czyli po prostu SMS. Najnowsze wydanie raportu kompleksowo przedstawia preferencje komu­nikacyjne Polaków. W tym roku zbadano wykorzystywanie SMS-ów w odniesieniu do aplikacji mobilnych i komunikatorów. W raporcie zostały przedstawione kształtujące się na prze­strzeni lat trendy, oraz prognozy na przyszłość. „Komunikacja SMS w Polsce” to przede wszystkim wielowymiarowe przedstawienie zgromadzonych liczb, danych i staty­styk, obrazujących nowoczesną komunikację biznesową i konsumencką.

Słuchaj podcastu NowyMarketing