TikTok Ad Awards 2025

TikTok Ad Awards 2025

TikTok Ad Awards 2025

Ostatni dzwonek na zgłoszenia do konkursu TikTok Ad Awards CE 2025! Termin upływa 24 września br.

Zgłoś kampanię

Komisja Europejska inwestuje w polską technologię rozpoznawania emocji

Quantum Lab zajmująca się technologią rozpoznawania emocji na podstawie analizy mimicznej, jako jedna z trzech polskich firm zakwalifikowała się do pierwszego etapu programu dla małych i średnich przedsiębiorstw Horyzont 2020.
O autorze
1 min czytania 2015-08-12

Firma z Gdańska, jedna ze spółek portfelowych Black Pearls VC, dzięki finansowaniu z programu Horyzont 2020 będzie mogła kontynuować badania nad sposobem mierzenia i odczytywania ludzkich emocji.

Prototyp silnika Xpress Engine powstał w ciągu niecałych dwóch lat dzięki pracy inżynierów – Krzysztofa Cywińskiego i Dariusza Kamowskiego oraz naukowca Konrada Bociana z Uniwersytetu SWPS – w oparciu o aktualną wiedzę naukową z dziedziny widzenia i uczenia się maszyn oraz psychologii emocji. Silnik Xpress Engine umożliwia odczytywanie sześciu podstawowych emocji na podstawie analizy mięśni twarzy. Do działania silnika, którego skuteczność szacowana jest na 91%, potrzebny jest wyłącznie dostęp do Internetu oraz podstawowa kamera w laptopie lub smartfonie.

Komisja Europejska otrzymała w sumie 2,029 wniosków, a 128 zostało wybranych do finasowania. Wśród nich tylko trzy z Polski. Znalezienie się w tym gronie to duże wyróżnienie dla Quantum Lab Poland dzięki grantowi w ramach programu Horyzont 2020 przeprowadzi badania i wdroży ich wyniki, aby znacząco ulepszyć dotychczasowe metody badania emocji w marketingu i reklamie. Pozwoli to również na zrobienie kolejnego kroku w stronę objęcia pozycji lidera w uczeniu maszyn rozpoznawania oraz analizy emocji w takich obszarach jak medycyna, psychoterapia oraz robotyka społeczna.

Dotychczas Quantum Lab. stworzyła aplikację do monitorowania nastroju “How Are You App”, która została zarekomendowana pacjentom i czytelnikom przez Polish Healthcare Journal oraz platformę badawczą ELLEN dedykowaną badaniom rynku i opinii. 

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj