Hashtagi i zakupy: Jak social media rewolucjonizują e-commerce [WEBINAR]

Hashtagi i zakupy: Jak social media rewolucjonizują e-commerce [WEBINAR]

Hashtagi i zakupy: Jak social media rewolucjonizują e-commerce [WEBINAR]

Dowiedz się, jakie narzędzia pomogą Ci w rozwinięciu strategii sprzedażowej – od tworzenia contentu, aż po moderację – i jakie procesy można zautomatyzować.

WEŹ UDZIAŁ

Grupa Maspex Wadowice kupuje spółkę Rio Bucovina, wiodącego producenta na rumuńskim rynku wody

Grupa Maspex Wadowice zawarła wstępną umowę na zakup Spółki Rio Bucovina, do której należy 10% rynku wody w Rumunii, co daje jej pozycję wicelidera pod względem udziałów ilościowych. Do sfinalizowania transakcji wymagana jest zgoda Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów w Rumunii.
O autorze
2 min czytania 2015-08-18

Maspex na rynku rumuńskim to znany producent produktów instant, soków, nektarów i napojów, makaronów oraz krakersów i precli. Spółka pojawiła się na rynku rumuńskim w 1996 roku i obecnie jest jednym z największych polskich inwestorów w Rumunii. Należące do firmy marki takie jak: Tedi, Tymbark, La Festa, Ekland, Coffeeta oraz Salatini to zdecydowani liderzy w swoich kategoriach. Planowane przejęcie będzie 18 przejęciem Grupy Maspex Wadowice i 3 na rynku rumuńskim.

Grupa Maspex Wadowice zawarła wstępną umowę na zakup Spółki Rio Bucovina. Umowa dotyczy zakupu trzech zakładów produkcyjnych w miejscowościach: Vatra Dornei, Timisoara, Giurgiu oraz m.in. znanej marki Bucovina. Transakcja wymaga zgody Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów w Rumunii.

Rio Bucovina to jeden z największych producentów naturalnych wód mineralnych na rynku rumuńskim. Według danych AC Nielsen, Bucovina pod kątem udziałów ilościowych, to drugi gracz na rumuńskim rynku wody, do której należy prawie 10% rynku (dane za kwiecień-maj 2015). Woda Bucovina pochodzi ze złóż podziemnych znajdujących się w strefie rezerwatu przyrody, które są odizolowane od jakiejkolwiek działalności człowieka. Naturalna woda mineralna Bukowiny posiada certyfikat Instytutu Matki i Dziecka Rusescu (IMCC) do stosowania w żywności dla niemowląt i małych dzieci.

Będzie to 18 przejęcie Grupy Maspex Wadowice i 3 na rynku rumuńskim. W 2007 roku rumuńska spółka Maspeksu zakupiła markę Arnos, wiodącego producenta makaronów, a w 2013 roku marki Salatini i Capollini – najstarsze znaki towarowe w segmencie krakersów i precli i zdecydowani liderzy, do których należy 1/3 rynku krakersów i ok. 20% rynku precli.

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Rumunia jest dla Maspeksu drugim, po Polsce, co do wielkości rynkiem, zarówno jeżeli chodzi o obroty, poniesione inwestycje, jak i siłę nabywczą, co z punktu widzenia producentów produktów spożywczych jest bardzo ważne. Obecnie Maspex to znany w tym kraju producent produktów instant, soków, nektarów i napojów, makaronów oraz krakersów i precli. Spółka pojawiła się w Rumunii w 1996 roku i obecnie jest jednym z największych polskich inwestorów w tym kraju. Produkty takie jak: soki marchwiowe Tedi (Kubuś), soki i nektary Tymbark, czekolada na gorąco i cappuccino La Festa (La Festa jest synonimem cappuccino w Rumunii), herbatki rozpuszczalne Ekland, śmietanki do kawy Coffeeta, krakersy i precle Salatini, to zdecydowani liderzy na tych rynkach.

Krzysztof Pawiński, Prezes Zarządu Grupy Maspex Wadowice: „W Rumunii mamy bardzo mocną pozycję w segmencie produktów instant z markami: La Festa i Ekland, na rynku soków, nektarów i napojów z brandami: Tedi (Kubuś) i Tymbark oraz w kategorii krakersów i precli z marką Salatini. W rynku wody do tej pory nas nie było, a jest to kategoria, która rośnie. Obecnie, segment wód mineralnych stanowi już 50% rynku napojów bezalkoholowych w tym kraju. Marka Bucovina znacznie zwiększy naszą konkurencyjność i umocni pozycję naszej firmy na rynku rumuńskim. Konsumpcja wody w Rumunii jest jeszcze na niższym poziomie, niż w innych krajach Europejskich, co z pewnością daje perspektywy do dalszego rozwoju.”

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Dorel Radu, dyrektor generalny Rio Bucovina: „Zakup firmy Rio Bucovina przez jedną z największych polskich firm z Europy Środkowo – Wschodniej będzie ważnym wydarzeniem dla rynku FMCG z Rumunii. Jako część Grupy Maspex Wadowice, Rio Bucovina będzie wzmacniać jeszcze bardziej swoją pozycję na rynku producentów naturalnej wody mineralnej, wody źródlanej i stołowej z Rumunii. Jestem pewny, że doświadczenie polskiej firmy, a także jej ambitne cele odnośnie oferty produktowej, będą miały istotny wpływ na dalszy rozwój marek posiadanych przez firmę Rio Bucovina.”

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się