Jak dotrzeć do mózgów przebodźcowanych klientów [NM Q&A live]

Jak dotrzeć do mózgów przebodźcowanych klientów [NM Q&A live]

Jak dotrzeć do mózgów przebodźcowanych klientów [NM Q&A live]

W jaki sposób skutecznie docierać do „cyfrowych zombie”? Jak tworzyć brain-friendy komunikację reklamową? Czy marki powinny podejmować tematy związane ze zdrowiem psychicznym?

SPRAWDŹ

Sezon piwny pod znakiem etycznej reklamy

Instytut Monitorowania Mediów opublikował kolejny raport analizujący zgodność reklam piwa z Kodeksem Etyki Reklamy. Przeanalizowano w nim wszystkie nowe przekazy reklamowe wyemitowane na zlecenie członków Związku Pracodawców Przemysłu Piwowarskiego w Polsce – Browary Polskie w II kwartale 2015 r.
O autorze
1 min czytania 2015-08-21

Jak podkreślono, żadna ze 151 reklam piwa, które pojawiły się w mediach w okresie 1 kwietnia – 30 czerwca, nie naruszyła zasad Kodeksu Etyki Reklamy.

Stabilnie w sezonie 

Raport przygotowany przez IMM wskazuje, że w II kwartale 2015 r. we wszystkich środkach przekazu pojawiło się łącznie 151 nowych reklam piwa, w tym 12 reklam prasowych, 22 internetowe, 72 telewizyjne, 1 radiowa oraz 44 outdoorowe. W porównaniu z I kwartałem 2015 r., między kwietniem a czerwcem liczba telewizyjnych reklam piwa niemal się podwoiła. Jednocześnie o blisko połowę zmalała liczba reklam internetowych. Reklamy piwa rzadziej gościły również na łamach prasy.  

Ze statystyk zawartych w raporcie wynika, że przełom wiosny i lata, na który przypada początek sezonu piwnego, nie skłonił piwowarów do emisji zwiększonej liczby reklam we wszystkich środkach przekazu, jak miało to miejsce w poprzednich latach. Rezultaty aktywności reklamowej branży w II kwartale zdecydowanie bliższe były tym z pierwszych trzech miesięcy roku, gdy w mediach pojawiło się łącznie 148 nowych reklam piwa, niż wynikom odnotowanym w analogicznym okresie 2014 r. 

Reklama etyczna w stu procentach

Czternasta edycja raportu IMM po raz kolejny pokazała, że piwowarzy reklamują się etycznie.

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Tradycyjnie już wszystkie przekazy reklamowe uwzględnione w raporcie zostały poddane analizie pod kątem ich zgodności z zapisami Kodeksu Etyki Reklamy. W stosunku do żadnego z nich nie zostały zgłoszone skargi konsumenckie. Co więcej, materiały promocyjne firm zrzeszonych w Związku Browary Polskie opatrzone zostały znakami „Nigdy nie jeżdżę po alkoholu”, „Alkohol – tylko dla pełnoletnich” oraz „W ciąży nie piję alkoholu”. 

Samoregulacja przemysłu piwowarskiego

Komunikacja marketingowa browarów zrzeszonych w Związku Pracodawców Przemysłu Piwowarskiego – Browary Polskie (Kompania Piwowarska, Grupa Żywiec, Carlsberg Polska) podlega zasadom samoregulacji w ramach tzw. siedmiu standardów etycznej reklamy, wypracowanych przez Komisję Europejską i Europejskie Zrzeszenie Standardów Reklamowych (EASA). Monitorowanie reklam  przez niezależny podmiot jest jednym z tych standardów. Zostało ono złożone przez ZPPP do Komisji Europejskiej jako zobowiązanie, niezależnie od systemu skarg konsumenckich. Podobnie znaki „Nigdy nie jeżdżę po alkoholu”, „Alkohol – tylko dla pełnoletnich” oraz „W ciąży nie piję alkoholu”, umieszczane na opakowaniach i w spotach reklamowych piwa, są dobrowolną inicjatywą branży.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się