TikTok Ad Awards 2025

TikTok Ad Awards 2025

TikTok Ad Awards 2025

Ostatni dzwonek na zgłoszenia do konkursu TikTok Ad Awards CE 2025! Termin upływa 24 września br.

Zgłoś kampanię

Co wyróżnia skuteczne kampanie efektywnościowe?

Wydatki na programmatic stale rosną. Analitycy prognozują, że w 2015 roku wzrosną o 28%, osiągając wartość 36 mld. dolarów. Reklamy efektywnościowe to znacząca część marketingu w e-commerce – korzystajmy więc z tych narzędzi w inteligentny sposób.
O autorze
2 min czytania 2015-08-25

Silnik Criteo generuje kampanie efektywnościowe dla tysięcy reklamodawców na całym świecie. Doświadczenie i dane historyczne zebrane dzięki tym projektom pozwalają Criteo ocenić, które działania reklamodawców są skuteczne, a które mogą okazać się marketingową pomyłką. Criteo przygotowało przewodnik, w którym prezentuje kilka ciekawych sposobów, pozwalających na zamianę zwykłych wyników w niezwykłe rezultaty. Równocześnie, przewodnik wymienia najczęstsze błędy popełniane przez firmy i pokazuje, jak ich uniknąć.

Jakie kroki powinni podjąć specjaliści od marketingu, aby ich kampanie osiągnęły wyjątkową efektywność? Oto pięć usprawnień, dzięki którym Twoja kolejna kampania będzie najlepszą w historii:

1. Jasno określ swoje cele

Zdefiniowanie sukcesu jest niezbędne do jego osiągnięcia. Jak wygląda ROI w Twojej firmie? Jakie konkretne KPI mają dla Ciebie największe znaczenie?

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Aby zidentyfikować docelowy poziom ROI, zbadaj elastyczność kampanii, sprawdzając jaki przychód kampania generuje przy różnych poziomach wydatków. Twoje wskaźniki KPI i strategia ustalania stawek zależą od tego, ile jesteś w stanie zapłacić za transakcję dla różnych typów osób odwiedzających witrynę. Pozyskanie nowego klienta będzie droższe niż ponowne zaangażowanie obecnego klienta, więc dostosuj budżet i cele tak, by mieć jeden ROI na każdy typ użytkownika.

2. Użytkownicy przede wszystkim

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Najlepsze kampanie medialne nie koncentrują się na placementach, a na użytkownikach. Przeanalizuj dokładnie posiadane dane, aby wychwycić wszystkie informacje na temat zachowań i ścieżki zakupowej klienta. Oto pytania, na które warto znać odpowiedzi: jaki jest średni czas pomiędzy pierwszą wizytą na stronie i konwersją? Ile płatnych kliknięć przypada na konwersję? Jaki jest współczynnik odrzuceń na każdym etapie lejka sprzedażowego? Jaka jest średnia częstotliwość zamówień od stałych klientów? Jak wygląda wskaźnik sprzedaży wśród nowych klientów w każdym kanale?

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

3. Nadaj treść swoim danym

Dane nieanalizowane to tylko…dane. Zadawanie właściwych pytań jest kluczem do uzyskania maksimum informacji z posiadanych zasobów danych, zwłaszcza gdy tych informacji nie mamy zbyt wiele. Wykorzystuj doświadczenie partnerów technologicznych w identyfikacji wartościowych zależności. Wszystko w myśl zasady: inteligentne dane oznaczają lepsze decyzje.

4. Nie zadowalaj się półśrodkami

Liczy się jakość. Odsłony wysokiej jakości pozwalają dotrzeć do użytkowników nieosiągalnych w przeciętnych miejscach. Dzięki temu zyskasz przewagę nad konkurencją. Nie zakładaj, że dostajesz najlepsze placementy. Zapytaj swoich partnerów w jaki sposób kupują i sprzedają najlepszą powierzchnię reklamową, z którymi platformami RTB współpracują oraz czy mają bezpośrednie relacje z wydawcami.

5. Pamiętaj, że użytkownicy stawiają na mobilność

Użytkownicy w coraz większym stopniu korzystają ze smartfonów i tabletów, więc kampanie muszą być zoptymalizowane pod kątem mobile i muszą docierać do użytkowników na różnorodnych urządzeniach. W celu zagwarantowania, że reklamy są zgodne ze wszystkimi urządzeniami, korzystaj z banerów HTML zamiast Flash, które nie działają w technologii Apple i są coraz częściej wygaszane na rzecz lżejszych formatów.

Zespół Criteo życzy powodzenia!