Reklama wielkoformatowa po pierwszych trzech kwartałach 2012 roku - raport Cam Media

Pressroom NowyMarketing
Tekst, który zaraz przeczytasz jest informacją prasową.
Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za jego treść
Reklama wielkoformatowa po pierwszych trzech kwartałach 2012 roku - raport Cam Media

Szacowana wartość rynku w analizowanym okresie wyniosła 66,5 mln zł i była wyższa o 6,6 proc. niż rok wcześniej (62,39 mln zł).

Trzeci kwartał znacząco różnił się swoimi wynikami w porównaniu do lat ubiegłych. Działania reklamodawców poszły w inną stronę, niż przewidywania oparte o wcześniejsze tendencje. Ogromnym zaskoczeniem był wzrost wydatków na reklamę wielkoformatową w lipcu oraz spadek reklamy we wrześniu, w którym w poprzednich latach zawsze notowano wzrost sprzedaży. Taka sytuacja jest wynikiem inwestycji związanych z finałami Euro 2012.

Halo, bileciki do kontroli!

Pełną treść dostaniesz bez grosza,
ale musisz być w naszym newsletterze.

Raz, raz, wpisywać e-mail. Tylko prawdziwy, bo sprawdzę!

partner technologiczny: GetResponse

Duże zmiany nastąpiły również w podziale rynku miedzy poszczególne branże. Do grupy głównych reklamodawców dołączyły „finanse”, przy czym „motoryzacja” oraz „odzież i dodatki” nadal pozostawały w czołówce. Natomiast ogromy spadek inwestycji odnotowała „telekomunikacja”. Po raz ostatni w zestawieniach największych reklamodawców występują spółki OLT Express (drugie miejsce na liście największych reklamodawców) i Amber Gold (piąte miejsce).

W ujęciu geograficznym zachowana jest tendencja z poprzednich okresów 2012 roku. Warszawa i Kraków nadal odnotowują spadek udziału w rynku. Spadła też średnia cena transakcyjna, która obecnie wynosi 50 919 zł – rok wcześniej było to 54 490 zł.

- Trzeci kwartał 2012 roku zaskoczył nas swoimi wynikami. I to wielokrotnie. Spodziewany spadek sprzedaży okazał się bardzo mały i wyniósł 1,9%. Biorąc pod uwagę wartość wydatków reklamowych na kampanie wielkoformatowe przed i w czasie EURO 2012 oczekiwaliśmy, iż w III kwartale 2012 roku będziemy notować spadki sprzedaży zbliżające się do dwucyfrowych wartości procentowych. Zaskoczeniem jest także wartość wydatków we wrześniu, który okazał się być najgorszym miesiącem w III kwartale 2012 roku. W naszej ocenie jest to też zapowiedź dalszych spadków wartości rynku reklamy wielkoformatowej w IV kwartale. – powiedział prezes CAM Media dr Krzysztof Przybyłowski.

Pobierz raport „Rynek reklamy wielkoformatowej po pierwszych trzech kwartałach 2012 roku”, opracowany na podstawie monitoringu 280 lokalizacji wielkoformatowych.

Komentarze

Polecane

Dzięki, link został przesłany

Zamknij

Serdeńko!
Lubisz już nasz fanpage?

Wystarczy kliknąć:

zobacz nasz fanpage >> Zamknij

Niech zapisze się
do newslettera!

Zostaw e-mail
i powolutku strzałeczka na guziczek!

Zamknij