Red Bull - napój, który dostał skrzydeł

Red Bull - napój, który dostał skrzydeł

Co sprawiło, że Red Bull stał się czołową marką wśród napoi energetyzujących? Jakie działania przekonały do niego rzesze konsumentów?

Fot. Red Bull Stratos

Halo, bileciki do kontroli!

Pełną treść dostaniesz bez grosza,
ale musisz być w naszym newsletterze.

Raz, raz, wpisywać e-mail. Tylko prawdziwy, bo sprawdzę!

partner technologiczny: GetResponse

Twórcą marki Red Bull jest Austriak Dietrich Mateschitz. Na początku lat 80., będąc w podróży w Tajlandii, natrafił on na napój energetyzujący Krating Daeng. Wzorując się na nim stworzył nową recepturę i w 1984 roku, wraz z Chaleo Yoovidhya - twórcą Krating Daenga, założył firmę Red Bull. Pierwsze napoje trafiły do sprzedaży w kwietniu 1987 roku.


Pierwsza reklama Red Bulla

Red Bull kierowany jest do młodych, aktywnych osób. Slogan "Red Bull doda Ci skrzydeł", powtarzany w prawie każdej reklamie, na dobre utkwił w pamięci konsumentów, nawiązuje do pobudzenia zarówno fizycznego jak i psychicznego oraz osób potrzebujących energii i lubiących adrenalinę.

Strategia marketingowa firmy w głównej mierze opiera się na tworzeniu i organizacji wielu imprez i zawodów sportowych, m.in. Red Bull X-Fighters, Red Bull X-Alps, Red Bull Rampage, Red Bull Cliff Diving World Series, Red Bull King of the Air czy też specjalnych eventów, jak np. te z udziałem Robbiego Maddisona czy Travisa Pastrana.

Dzięki takim wydarzeniom marka często pojawia się w mediach, buduje tożsamość oraz zwiększa swoją widoczność wśród konsumentów. Red Bull występuje także w roli sponsora zawodników i drużyn na całym świecie (m.in. w 1995 roku zaczął sponsorować drużynę Formuły 1 „Sauber”) oraz jest właścicielem niektórych z nich. Odpowiada również za powstanie wielu wideo prezentujących ekstremalne wyczyny.

W 2011 roku powstał nawet pełnometrażowy film dokumentalny na temat snowboardu „The Art of Flight”, za który odpowiada m.in. Red Bull Media House, stworzył on większość medialnych produkcji marki.

Jedną z najbardziej znanych akcji promocyjnych Red Bulla była ta z października 2012 roku. Polegała ona na skoku Felixa Baumgartnera z balonu wysłanego na wysokość 39 kilometrów. Zostały pobite wtedy 3 rekordy, ponadto transmisję na YouTube na żywo oglądało prawie 8 mln widzów, fan page wydarzenia zyskał kilkaset tysięcy fanów, a o samym wydarzeniu mówiły stacje telewizyjne i radiowe na całym świecie.

Od 1998 roku Red Bull organizuje na całym świecie Red Bull Music Academy. W jej ramach prowadzone są liczne warsztaty muzyczne, konferencje, organizowane konkursy, koncerty i festiwale. W Polsce pierwsza edycja odbyła się rok temu w Warszawie.

Red Bull oprócz sieci telefonicznej Red Bull Mobile, którą stworzył kilka lat temu, posiada wytwórnię muzyczną Red Bull Records czy też kanał telewizyjny Red Bull TV, dostępny m.in. online i w aplikacjach na urządzenia mobilnych. Wprowadzenie go jako kanału w tradycyjnej telewizji planowane jest na przyszły rok.

Firma również wydaje swój magazyn The Red Bulletin, który jest dostępny w formie drukowanej oraz jako aplikacja i wydanie online.


źródło: www.redbulletin.com

Obecnie napój sprzedawany jest w miliardach sztuk rocznie, w ponad 165 krajach. Powstały nowe produkty jak Energy Shot czy Red Bull Simply Cola. Red Bull, aby stać się jedną z czołowych marek napojów energetyzujących, od prawie samego początku istnienia konsekwentnie buduje i promuje swoją markę poprzez wspieranie sportów ekstremalnych. Dzięki organizacji licznych, cyklicznych imprez i wyjątkowych eventów na stałe wpisał się w świadomość konsumentów na całym świecie i mimo dużej konkurencji, szczególnie ze strony napoju Monster (również wspierającego sporty ekstremalne), jest najchętniej kupowanym napojem energetyzującym w większości krajów, w których jest dostępny.

Komentarze

Polecane

Dzięki, link został przesłany

Zamknij

Serdeńko!
Lubisz już nasz fanpage?

Wystarczy kliknąć:

zobacz nasz fanpage >> Zamknij

Niech zapisze się
do newslettera!

Zostaw e-mail
i powolutku strzałeczka na guziczek!

Zamknij