Hashtagi i zakupy: Jak social media rewolucjonizują e-commerce [WEBINAR]

Hashtagi i zakupy: Jak social media rewolucjonizują e-commerce [WEBINAR]

Hashtagi i zakupy: Jak social media rewolucjonizują e-commerce [WEBINAR]

Dowiedz się, jakie narzędzia pomogą Ci w rozwinięciu strategii sprzedażowej – od tworzenia contentu, aż po moderację – i jakie procesy można zautomatyzować.

WEŹ UDZIAŁ

Ustępuję, to takie łódzkie – Kampania społeczna IKEA Łódź i MPK-Łódź

W środę, 16 września wystartowała w Łodzi kampania społeczna „Ustępuje, to takie łódzkie”. Akcja ma na celu uświadomienie pasażerom środków komunikacji miejskiej jak ważne jest ustępowanie miejsc osobom uprzywilejowanym – kobietom w ciąży i z dziećmi, osobom starszym oraz niepełnosprawnym.
O autorze
2 min czytania 2015-09-18

Akcja potrwa do maja. Towarzyszyć jej będą warsztaty edukacyjne dla najmłodszych. Twórcami kampanii są dwie łódzkie firmy, dla których zrównoważony transport jest bardzo ważny: IKEA Łódź oraz MPK-Łódź.

Ponieważ IKEA Łódź od początku swojej działalności w Łodzi promuje zrównoważony transport w mieście, zachęcając do poruszania się m.in. za pośrednictwem środków komunikacji miejskiej, postanowiła wspólnie z MPK-Łódź przekazać łodzianom, że ustępowanie miejsc osobom uprzywilejowanym w autobusach i tramwajach jest po prostu ludzkie.

„Bardzo ucieszyła nas propozycja IKEA Łódź dotycząca przeprowadzenia wspólnej kampanii edukacyjnej dla pasażerów MPK-Łódź. Zwłaszcza, że w badaniu ankietowym, realizowanym przez nas w okresie wakacyjnym, sporo pasażerów wskazało na problem nieustępowania miejsc osobom uprzywilejowanym. Mamy nadzieję, że kolorowe plakaty i naklejki z hasłem ‘Ustępuję, to takie łódzkie’ zachęcą wszystkich do pójścia w ślady bohaterów kampanii” – powiedział Sebastian Grochala, rzecznik prasowy MPK-Łódź.

Jak wynika z badania przeprowadzonego przez MPK-Łódź w okresie wakacyjnym wśród niedogodności, jakie pasażerowie odczuwają w trakcie podróży środkami komunikacji miejskiej, często wymieniane jest nieustępowanie miejsc osobom uprzywilejowanym, czyli kobietom w ciąży, osobom starszym i niepełnosprawnym oraz rodzicom z małymi dziećmi (wskazało je 30% ankietowanych).

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Dlaczego IKEA Łódź zachęca do ustępowania?

Z danych IKEA Łódź wynika, że w 2014 roku 48% odwiedzających sklep przybyło do niego tramwajem lub autobusem. Środki komunikacji miejskiej wybiera także 38% pracowników IKEA Łódź. Stąd idea włączenia się sklepu w akcję „Ustępuję, to takie łódzkie”.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

„Wielu naszych klientów i pracowników dojeżdża do sklepu IKEA Łódź środkami komunikacji miejskiej. Zwracają oni uwagę na problem dostępności miejsc uprzywilejowanych dla osób, które ich faktycznie potrzebują. Postanowiliśmy więc pokazać łodzianom, że ustępowanie jest po prostu ludzkie” – powiedział Jakub Jankowski, Store Manager IKEA Łódź.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Kampania społeczna „Ustępuję, to takie łódzkie” ma na celu promowanie odpowiedzialnych postaw wśród mieszkańców Łodzi i innych podróżnych, korzystających ze środków komunikacji miejskiej. Jej zadaniem jest zwrócenie uwagi na problem ustępowania miejsca osobom uprzywilejowanym, w tym kobietom w ciąży, osobom starszym i niepełnosprawnym oraz rodzicom z małymi dziećmi. Kampania ma wymiar edukacyjny. Za pośrednictwem kreskówkowych bohaterów – inspirowanych postaciami typowych łodzian, korzystających na co dzień z komunikacji miejskiej i ustępujących miejsca osobom uprzywilejowanym – chce zachęcić pozostałych mieszkańców miasta i turystów do przyjmowania dobrych postaw.

Zwykli – niezwykli bohaterowie

Bohaterowie kampanii ustępują miejsca uprzywilejowanym pasażerom, bo to zgodne z ich zasadami. Ola ustępuje, bo ma klasę. Dla Krzyśka szacunek to podstawa. Małgorzata ustępuje, bo ma swoje zasady. Dla Szymona ustępowanie jest czymś normalnym. Natomiast Anka ustępuje, bo nie chce się zasiedzieć.

Kampania widoczna jest na stronie internetowej MPK Łódź i we wszystkich środkach komunikacji miejskiej, ze szczególnym uwzględnieniem tramwaju nr 11, którego trasa wiedzie niemalże przez całe miasto, z Helenówka pod sklep IKEA Łódź. W ramach kampanii planowane są także edukacyjne spotkania dla najmłodszych. Kampania realizowana będzie od września 2015 do maja 2016 roku.

Więcej informacji na temat kampanii można znaleźć na stronie.