Hashtagi i zakupy: Jak social media rewolucjonizują e-commerce [WEBINAR]

Hashtagi i zakupy: Jak social media rewolucjonizują e-commerce [WEBINAR]

Hashtagi i zakupy: Jak social media rewolucjonizują e-commerce [WEBINAR]

Dowiedz się, jakie narzędzia pomogą Ci w rozwinięciu strategii sprzedażowej – od tworzenia contentu, aż po moderację – i jakie procesy można zautomatyzować.

WEŹ UDZIAŁ

10 aktualnych trendów w sprzedaży hurtowej

Jakie nowych technologii zmieniły sektor sprzedaży hurtowej i jak praktycznie wykorzystać je w typowych działaniach biznesowych? Poznaj 10 aktualnych trendów.
O autorze
4 min czytania 2015-09-25

Jak zostać dostawcą hurtowym przyszłości? Podążając uważnie za najważniejszymi trendami i starając się rozwijać działalność tam, gdzie istnieje taka możliwość. „Bardzo ważne jest, aby poświęć czas na szczegółowe przeanalizowanie potencjalnych konsekwencji najnowszych rozwiązań dla obecnego modelu biznesowego, partnerów z ekosystemu i wszystkich procesów biznesowych. Sukces odniosą te przedsiębiorstwa, które okażą się wystarczająco elastyczne, aby stworzyć przestrzeń dla pojawiających się nowych szans i możliwości” – mówi Izabela Górecka-Olejniczak, Senior Business Consultant w firmie Exact Software Polska.

1. Internet Rzeczy – SMAC

Internet Rzeczy (IoT) stał się ideą, która zatacza coraz szersze kręgi. Obejmuje już takie zjawiska jak cyfryzacja, komunikacja M2M, big data, drony, rzeczywistość rozszerzona, technologie wearable (na przykład okulary i zegarki smart), technologie z zakresu robotyki i rozwiązania SMAC (social, mobile, analytics, cloud – społecznościowe, mobilne, analityczne i w chmurze). Wszystkie te technologie napędzają zmiany i stwarzają nowe możliwości. Rozwój Internetu Rzeczy naprawdę już się rozpoczął, a związane z nim nowe trendy stają się coraz bardziej widoczne.

2. Handel internetowy

Przedstawiciele nowego pokolenia inaczej kupują, inaczej żyją i podejmują inne wybory. Internet zmienił sposób naszego myślenia, zachowania i komunikacji, nawet jeśli wydaje nam się, że wszystko pozostało bez większych zmian – wciąż przecież pracujemy, kupujemy, wciąż istnieją problemy, które pojawiały się w tradycyjnych sklepach i związana z nimi irytacja. Handel internetowy zmusza nas jednak do dokonywania zmian w sposobie myślenia o tym, jak wychodzimy naprzeciw zmieniającym się oczekiwaniom naszych klientów.

3. Zmieniające się łańcuchy dostaw

Już w najbliższej przyszłości dojdzie do znacznych zmian rynku i samych klientów. Zmiana w zachowaniu konsumentów, zarówno jeśli chodzi o zdobywanie informacji o produktach, jak również sam proces kupowania, odbija się na całym procesie sprzedaży, a więc również na dostawcach hurtowych. Aby przetrwać, sprzedawcy muszą dostosować się do tych odmiennych modeli zachowania. Jesteśmy świadkami tego trendu już teraz – sprzedaż wielokanałowa czy nowe modele biznesowe takie jak Alibaba.com to tylko niektóre z przykładów. Umożliwiają one konsumentom dokonywanie zakupów bezpośrednio u producenta, a tym samym uzyskanie niższej ceny (w niektórych przypadkach nawet o 90%). Płacąc na portalu Alibaba.com, a nie w fabryce, konsument uzyskuje również gwarancję bezpieczeństwa – wytwórca otrzyma zapłatę tylko wtedy, kiedy klient będzie zadowolony z zakupu (po upływie 28 dni od daty transakcji). Temat jest zatem wart przemyślenia. Potrafisz sobie wyobrazić, jak będzie wyglądać Twój łańcuch dostaw za pięć lat?

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

4. Globalizacja

Sprzedawcy i pośrednicy już dziś przyznają, że ich łańcuchy dostaw obejmują coraz większą liczbę krajów. Globalizacja, nowi partnerzy międzynarodowi i outsourcing na innych kontynentach stwarzają dziś bardzo wiele atrakcyjnych okazji na rynku.

5. Przemysł Smart

Na początku tego roku, mówiąc o rozpoczęciu rozwoju przemysłu opartego na technologiach smart w Holandii, tamtejszy minister gospodarki Henk Kamp przedstawił kilka imponujących liczb opisujących przewidywane korzyści płynące z wdrożenia tego typu innowacji: zużycie energii niższe o 60%, zużycie wody niższe o 80%, zużycie tuszu i substancji chemicznych niższe o 90%, a przy tym ograniczenie kosztów związanych z opłacaniem personelu nawet o połowę. Jak wyglądają jednak konkretne zastosowania takich technologii w roku 2015? Czego możesz oczekiwać, decydując się na wprowadzenie takich innowacji?

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Typowe nagłówki prasowe skupiają się zazwyczaj na robotyce, Internecie Rzeczy i drukarkach 3D. Z tej trójki technologia druku 3D zdecydowanie przestała być już tylko modną nowinką i istotnie wpływa na funkcjonowanie łańcucha dostaw. Zbliżamy się do punktu, w którym będzie ona stosowana w produkcji masowej, a nie tylko do realizacji wybranych zamówień.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

6. Usługi o wartości dodanej

Zachowanie konkurencyjności w dzisiejszym łańcuchu dostaw niewątpliwie jest wyzwaniem. Dostawcy muszą udowadniać klientom, że ich usługi niosą ze sobą dodatkową wartość, aby uniknąć dezintermediacji („odpośredniczenia”, czyli usunięcia z pozycji pośrednika w łańcuchu dostaw). W rezultacie coraz większa liczba dostawców wprowadza do swojej oferty usługi dodatkowe. Niektóre z przykładów to: system zarządzania zapasami klienta przez dostawcę (VMI – Vendor Managed Inventory), dostawy dropshipping, ponowne etykietowanie, montaż, ulepszona obsługa online, usługi terenowe, gotowe produkty (turnkey), szkolenia i filmy wideo dla klientów, składy konsygnacyjne (consigned inventory), przepakowywanie, usługi lokalizacyjne (LSB), usługi logistyczne oraz programy lojalnościowe dla klientów.

7. Zgodność z regulacjami handlowymi

Jesteśmy obecnie świadkami znacznego wzrostu liczby ważnych (międzynarodowych) standardów, regulacji i wymogów prawnych w sektorze logistycznym. Dotychczas były one domeną branży spożywczej i farmaceutycznej, lecz dziś odnoszą się do coraz większej liczby sektorów, kładąc nacisk na takie kwestie jak możliwość śledzenia produktu, bezpieczeństwo, elektroniczna wymiana danych, znakowanie i pakowanie. Czy Twoja organizacja zajmuje się importem i eksportem towarów? Jeśli tak, musisz zdawać sobie sprawę z różnorodnych regulacji obowiązujących w krajach, w których prowadzisz działalność. Czy dysponujesz planami i procedurami, które gwarantują zachowanie zgodności z tymi wymogami?

8. Chmura obliczeniowa i usługi w chmurze

Technologia chmury obliczeniowej sprawia, że oprogramowanie jest dziś nie tyle sprzedawane, ile raczej dostarczane w formie subskrypcji. Trend ten rozwija się jeszcze szybciej w sektorze technologii użytkowych. Wystarczy wspomnieć o takich firmach jak Uber czy Greenwheels. Dziś  – gdy zajdzie taka potrzeba – nie kupuje się już samochodu, lecz płaci za podróż. Prowadzi to do fundamentalnej zmiany sposobu myślenia o własności i tego, jak wydajemy nasze pieniądze.

9. Big data

Gromadzenie i analizowanie danych w odpowiedni sposób umożliwia identyfikację ukrytych korzyści skali i potencjału wzrostu. Więcej danych oznacza więcej przydatnych raportów, co z kolei prowadzi do usprawnienia procesu decyzyjnego. Efekt? Większa efektywność operacyjna, redukcja kosztów i skuteczniejsze zarządzanie ryzykiem. Obecny trend w obszarze big data polega na selektywnej retencji danych – nie chodzi już o zapisywanie wszystkiego, co tylko się da. Bardziej wydajne jest także prowadzenia analiz podczas fazy operacyjnej, a nie po jej zakończeniu. Najlepsze rezultaty osiąga się, analizując dane pochodzące z wielu różnych źródeł.

10. Zrównoważony rozwój

Zrównoważony rozwój wymaga zarówno wysokiej jakości, jak i innowacyjności operacji. Dotyczy współpracy i prowadzenia działalności realnie zorientowanej na przyszłość, a także troski o rozwój biznesowy i wysoką jakość życia. Odpowiedzialna przedsiębiorczość oznacza sięganie wzrokiem poza słupki zysków. Chodzi w niej o równoważenie potrzeb populacji i planety oraz przychodów. Te trzy „słowa na P” są ze sobą ściśle powiązane. Zrównoważony rozwój staje się coraz ważniejszy dla coraz większej liczby firm, czy to z powodu regulacji prawnych kładących większy nacisk na społeczną odpowiedzialność biznesu, czy konsumentów, którzy w coraz większym stopniu domagają się prowadzenia działalności w odpowiedzialny sposób.