Buty, które nosi Messi, po recyklingu mogą być Twoje

Adidas przedstawił program Sport Infinity, czyli plan produkcji nowego rodzaju sprzętu sportowego, który nigdy nie zostanie wyrzucony do kosza na śmieci. Zamiast tego futbolowi twórcy będą mogli stale zmieniać i projektować na nowo swoje wymarzone buty piłkarskie.
O autorze
1 min czytania 2015-09-25

Na zdjęciu: Lionel Messi | fot. kadr z YouTube

Każdy gram obuwia, w tym również korki Leo Messiego, będzie mógł zostać poddany bezodpadowej remodelacji, co otworzy przed jego użytkownikami niespotykaną dotąd możliwość ciągłej personalizacji produktu.

Leo Messi, czterokrotny zdobywca Złotej Piłki, powiedział: „Jestem dumny, że adidas dąży do tego, aby mieć pewność, że wszystkie produkowane buty, w tym także model przeznaczony dla mnie, powstają z myślą o ochronie środowiska. Dla mnie to przyszłość piłki nożnej”.

Sport Infinity jest projektem badawczym prowadzonym przez adidas i finansowanym przez Komisję Europejską, który łączy starania ekspertów przemysłowych i akademickich. Ich głównym zadaniem jest opracowanie rozwiązania polegającego na połączeniu zepsutego i zużytego sprzętu sportowego z nadmiarem materiałów z innych gałęzi przemysłu. Buty piłkarskie przyszłości mogą więc zawierać dosłownie wszystko – od wykorzystywanego w branży lotniczej węgla aż po włókna korków, przy pomocy których, podczas mistrzostw świata, został zdobyty gol.

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Nowatorski super-materiał sprawi, że każdy fan sportu zostanie projektantem produktu. Korki będzie można nieustannie tworzyć na nowo bez obawy o zbędne odpady. Umożliwi to ciągłe podążanie za trendami i boiskowymi potrzebami, co z kolei sprawi, że kibic piłkarski przyszłości już nigdy nie założy swoich starych butów.

Gerd Manz, Vice President Technology Innovation w adidas, powiedział: „To jest postęp, który na zawsze zmieni postrzeganie piłki nożnej przez kibiców. W ciągu najbliższych trzech lat Sport Infinity zakończy erę wyrzucania zużytych lub zepsutych korków do kosza na śmieci. Zamiast tego, każda para butów będzie podlegała bezodpadowemu recyklingowi, a także umożliwi jej użytkownikom personalizację na niespotykaną dotąd skalę”.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

W czerwcu 2015 roku adidas i Komisja Europejska zaprosili do współpracy przy projekcie Sport Infinity dziewięciu ekspertów swoich branż: BASF SE, KISKA GmbH, FILL Gesellschaft m.b.H., Friedrich-Alexander-Universität Erlangen-Nürnberg (FAU), OECHSLER AG, University of Leeds, Centre for Technical Textiles (CTT), Association CETI (Centre Européen des Textiles Innovants), Hypercliq E.E. oraz SportsMethod Ltd.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się