TikTok Ad Awards 2025

TikTok Ad Awards 2025

TikTok Ad Awards 2025

Ostatni dzwonek na zgłoszenia do konkursu TikTok Ad Awards CE 2025! Termin upływa 24 września br.

Zgłoś kampanię

O2. Serce internetu

Już 1 października debiutuje na rynku nowe O2. To innowacyjny produkt łączący w sobie cechy aplikacji mobilnej, serwisu internetowego i elementy charakterystyczne dla social mediów – z nowoczesnym layoutem oraz unikalnymi funkcjonalnościami dostępnymi już z poziomu strony startowej.
O autorze
3 min czytania 2015-10-01

To pierwsza na polskim rynku internetowym tak rewolucyjna zmiana w sposobie dostarczania treści i angażowania użytkowników. Zmiana oznacza również unikalne możliwości reklamowe. Wprowadzeniu nowego O2 towarzyszą rebranding marki i kampania wizerunkowa pod hasłem „O2. Serce internetu”.

Single-Page-App

O2 ma atrakcyjną warstwę wizualną, nowe funkcjonalności i w nowatorski sposób prezentuje kontent. Jako aplikacja webowa nie wymaga odświeżania, co gwarantuje użytkownikowi stały dostęp do najaktualniejszych informacji i ciągłą obecność w centrum wydarzeń, którymi aktualnie żyje internetowa społeczność. Treści dostarczane są dynamicznie, a całą stronę zaprojektowano tak, by nieustannie angażować czytelnika. Nowe O2 to też jedno z pierwszych tak dużych wdrożeń mechanizmów Big Data w polskich mediach online. Wszystkie elementy w serwisie są personalizowane. Użytkownik już przy pierwszym kontakcie z O2 może zdefiniować interesujące go obszary tematyczne. Następnie specjalne mechanizmy serwują mu właściwe, interesujące go treści w odpowiednim miejscu i czasie.

– Nowe O2 to tzw. single-page-app; nie portal, nie serwis internetowy, a pełnoprawna aplikacja. To nowatorskie podejście w polskich mediach online do prezentacji treści, zarówno jeśli chodzi o technologię, jak i user experience. Gwarantuje ono szybkość działania i spójność doświadczenia użytkownika. Materiały nie otwierają się na osobnych, długo ładujących się stronach, a szybkich i prostych warstwach – wyjaśnia Adam Plona, Dyrektor Departamentu Rozwoju Produktu Grupy WP – Konstrukcja single-page-app pozwala na jednoczesną konsumpcję wielu różnych typów kontentu; np. streamu telewizyjnego i zdjęć. Dzięki użyciu tej technologii jesteśmy w stanie zapewnić czytelnikom nieustannie nowe, spersonalizowane treści, bez konieczności odświeżania O2.

Trzy interaktywne rogi witryny umożliwiają błyskawiczny dostęp do angażującej rozrywki: TV online, radia Open FM oraz quizów, czwarty – do poczty elektronicznej. O2 podzielono na dwie kolumny. Pierwsza to zasilany w dużej mierze treściami z social mediów feed. Druga dedykowana jest materiałom redakcyjnym. By ułatwić czytelnikom bycie na bieżąco z najświeższymi wydarzeniami z sieci wprowadzono m.in. sekcje prezentujące najciekawsze materiały z danej kategorii. Sam użytkownik decyduje, które z nich mają być wyświetlane w górnym menu.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

– Wprowadzamy na rynek nową jakość. Produkt, jakiego w Polsce jeszcze nie było. Interaktywną platformę informacyjno-rozrywkową dla młodych wiekiem i duchem, otwartych na świat, aktywnych, obecnych w social mediach i przyzwyczajonych do sposobu prezentowania w nich informacji – mówi Edyta Sidwa, Dyrektor Produktu Rozrywka i Serwisów Gwiazdorskich w GWP – O2 łączy możliwości oferowane przez media społecznościowe i tradycyjnych wydawców internetowych. Jako witryna infotainmentowa stanowi miks najważniejszych informacji i angażującej rozrywki. To unikatowa na skalę Polski witryna, która się nieustannie zmienia, w tempie, do jakiego przywykł już i którego oczekuje współczesny użytkownik.

Twórcy serwisu chcą serwować czytelnikom – konsumującym dziś media na wielu ekranach, symultanicznie – najważniejsze informacje w skondensowanej formie. Takie, o których powinni wiedzieć i które w łatwy i szybki sposób można przyswoić. Stąd częste odwołania do wizualnych formatów: infografik, plansz, wideo, short newsów, cytatów.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

– W nowym O2 nie zabraknie trendujących materiałów z social mediów i angażującej rozrywki – mówi Jacek Krawczewski kierujący zespołem wydawców O2 – Wszystko podane lekko, ciekawie, nieraz z przymrużeniem oka. Będą też elementy pozwalające na poszerzenie wiedzy: quizy, nauka języków, ciekawe cytaty, tzw. amazing facts czy odnośniki do anglojęzycznych źródeł. To nowoczesny serwis dla nowoczesnego użytkownika.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Logo i kampania

Startowi nowego serwisu towarzyszy wprowadzenie nowego logo. Pozycjonuje ono O2 jako markę nowoczesną, dynamiczną, skoncentrowaną na „tu i teraz”. Podkreśla wszechobecność internetu, silnie nawiązuje do mediów społecznościowych i urządzeń mobilnych. Charakterystyczna pięciowarstwowa blenda kojarzy się ze spustem migawki w aparatach, uwydatniając newsowo-rozrywkowy charakter portalu.

Projekt wspiera kampania wizerunkowa pod hasłem „O2. Serce internetu”. Podkreśla ona główną zaletę serwisu – odbiorcy znajdą tu wszystko, czym żyje sieć i o czym warto wiedzieć. O2 to miejsce, które tętni energią, nie może się znudzić, gdyż nieustannie się zmienia – dla jego czytelnika. Działania reklamowe, których grupą docelową są osoby w wieku 15-34 lata, objęły prasę, radio, kino, telewizję, internet oraz outdoor. Kampania potrwa do połowy listopada.

Nowe logo i nowy system identyfikacji wizualnej opracowała Agencja BNA. Autorem kreacji i koncepcji kreatywnej kampanii jest Grandes Kochonos.

Reklama

Nowe O2 oferuje nowe możliwości reklamowe, w tym szereg rozwiązań niestandardowych, m.in. sponsoring newsów, quizu, cytatu. Ofertę strony głównej serwisu wzbogacono o opcję reklamy audio-wideo w radiu OpenFM i playerze telewizyjnym (interaktywne rogi O2). Możliwość wielokanałowego dotarcia do użytkowników na jednym ekranie (reklama audio w OpenFM, video in-stream w playerze wideo, display

w części redakcyjnej stanowi novum na rynku reklamowym). O2 gwarantuje dotarcie, w krótkim czasie, do atrakcyjnej grupy celowej młodych konsumentów, do których trudno jest trafić tradycyjnymi kanałami. Wszystko w otoczeniu atrakcyjnych treści z wykorzystaniem innowacyjnych form reklamy natywnej i mobile.

– Nowe O2 doskonale wpisuje się w strategię Grupy WP, która chce być z użytkownikiem 24/7 i osiągnąć pozycję naturalnego i głównego medium informacyjno-kulturalno-rozrywkowego w Polsce. W naszym portfolio znalazł się nowoczesny produkt skierowany do najbardziej aktywnych użytkowników, który będzie nie tylko za nimi nadążał, ale także pozwalał im samym być na bieżąco z szybko zmieniającym się światem – podsumowuje Jarosław Grabowski, VP Media Product w Grupie WP.