Hashtagi i zakupy: Jak social media rewolucjonizują e-commerce [WEBINAR]

Hashtagi i zakupy: Jak social media rewolucjonizują e-commerce [WEBINAR]

Hashtagi i zakupy: Jak social media rewolucjonizują e-commerce [WEBINAR]

Dowiedz się, jakie narzędzia pomogą Ci w rozwinięciu strategii sprzedażowej – od tworzenia contentu, aż po moderację – i jakie procesy można zautomatyzować.

WEŹ UDZIAŁ

Sześć cytatów filmowych, które inspirują do tworzenia lepszych treści

Sześć cytatów filmowych, które inspirują do tworzenia lepszych treści
Cytaty filmowe to specyficzne twory. Wiele z nich, niczym dobry viral, żyje swoim życiem wiele lat po premierze danego filmu, znajdując swoje miejsce i zastosowanie w najróżniejszych sferach naszego życia.
O autorze
2 min czytania 2015-10-07

Zdjęcie royalty free z Fotolia

Posługujemy się nimi w rozmowie ze znajomymi, wykorzystujemy do zrozumienia, usystematyzowania pewnych zjawisk.

Cytaty filmowe bywają inspirujące. Oto subiektywny zestaw sześciu, które mogą przydać się copywriterom i marketerom tworzącym wartościowy content.

There is no spoon.

Matrix

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Łyżka nie istnieje – tłumaczy zdziwionemu Neo młody chłopak wyginający „spojrzeniem” łyżkę. To nie łyżka się nagina, tylko otaczająca rzeczywistość. Podstawowa sprawa: siadając do pisania tekstu o danym produkcie – łyżce czy paście do zębów – nie miej przed oczami tego produktu. Zapomnij o łyżce. Ona nie ma większego znaczenia. Prawdziwe znaczenie ma to, co ta łyżka może zrobić klientowi. Ważne jest to, czy łyżka da klientowi to, czego pragnie. Sama łyżka nie ma znaczenia. There is no spoon.

Do mnie mówisz?

Taksówkarz

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Adresuj przekaz do konkretnego odbiorcy. Nie do tłumu, nieokreślonego i bezimiennego. Przecież nikt nie identyfikuje się z tłumem. Pisz do kolegi, dziewczyny, nauczyciela lub pani z kiosku. Pisz tak, aby twój odbiorca czuł, że jesteś blisko. Pokaż, że rozumiesz go i wiesz, czego faktycznie potrzebuje.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Nie ma nic gorszego niż przeciętność.

American Beauty

Seth Godin napisał kiedyś mądrą i ciekawą rzecz o żabie. Wiecie, czemu żaba jest w stanie jęzorem złapać lecącą muchę? Ponieważ dostrzega jedynie zmiany zachodzące wokół niej. Wszystko inne zlewa się jej z otoczeniem. A więc widzi poruszającą się muchę (zmiana), nie zwracając uwagi na nic innego (statyczne otoczenie). Najgorsze co może się zdarzyć z owocem twojej twórczej pracy to sytuacja, gdy kompletnie zleje się z szarym tłumem. Niezauważony, nijaki, przeciętny materiał. Taki, jak setki mu podobnych. Niech twój przekaz będzie inny od reszty, zdecydowanie nieprzeciętny.

Oczy mamią, nie ufaj im. Skup się na uczuciach.

Gwiezdne Wojny 

Najlepszy, najbardziej dopieszczony i merytoryczny przekaz nigdy nie będzie miał tej MOCY, siły rażenia, bez ubrania go w odpowiednią historię odwołującą się do emocji. Ilość otaczającej nas treści, którą każdego dnia jesteśmy karmieni w sieci i tradycyjnych mediach, jest tak duża, że nasz mózg nie jest w stanie jej przetworzyć i zrobić użytek bez odpowiedniego wsparcia.  Kluczem jest odwołanie się do emocji. Dzięki temu czytelnik nie tylko zrozumie, ale przede wszystkim poczuje całym sobą to, co chcesz mu przekazać. Zwróć uwagę, że to może być jeden z pomysłów na „nieprzeciętność” z poprzedniego cytatu.

O czym ty do mnie rozmawiasz?!

Chłopaki nie płaczą

Dobra, czujesz to, co chcesz przekazać swojemu odbiorcy, przelewasz to na papier/bloga etc. łączysz wszystko w jedną całość i… wychodzi bigos. Dużo wszystkiego. Za dużo. Wszystko skomplikowane. Niejasne. Zwłaszcza dla kogoś niesiedzącego (jak ty) w danym temacie. „O czym ty do mnie rozmawiasz?” – pyta się czytelnik po próbie nawiązania łączności. Pamiętaj więc, aby trzymać się zasady KISS – Keep It Simple, Stupid. Jasność, przejrzystość i prostota przede wszystkim. Proste słowa, jasny przekaz. Bo czasem mniej, znaczy więcej. I kropka.

Złożę mu propozycję nie do odrzucenia.

Ojciec Chrzestny 

OK, twój tekst miał w sobie to „coś”. Zainteresował odbiorcę, który przeczytał go do samego końca. I co dalej? No właśnie. Nie zostawiaj Twojego czytelnika samemu sobie. Na końcu tekstu zadbaj o to, aby zainspirować go do konkretnego działania. Kliknięcia w link, udostępnienia, zapisania się do newslettera czy wreszcie: kupienia produktu. Twoje Call To Action to ma być propozycja nie do odrzucenia!

Znasz lepsze, bardziej inspirujące cytaty z filmów? Podziel się nimi w komentarzu!


 Konrad Buraczewski

Copywriter służący dobrym słowem w agencji buraczewski-copywriting.pl. Właściciel kreatywnego grilla, na którym marynuje zlecenia w odpowiednim pomyśle, przyprawia przyjemną dla zmysłów kreacją, dodaje szczyptę inspirującej perswazji i wrzuca na rozgrzany słowem ruszt.