TikTok Ad Awards 2025

TikTok Ad Awards 2025

TikTok Ad Awards 2025

Ostatni dzwonek na zgłoszenia do konkursu TikTok Ad Awards CE 2025! Termin upływa 24 września br.

Zgłoś kampanię

Blogosfera 2012: badanie blogosfery z perspektywy biznesu – raport

Który polski bloger jest najpopularniejszy według reklamodawców? Którego najchętniej polecają? Czy współpraca reklamowa z blogerem warta jest wydanych na ten cel pieniędzy? - odpowiedzi można znaleźć w raporcie zrealizowanym na zlecenie hatalska.com przez Instytut Millward Brown w X.2012.
O autorze
1 min czytania 2012-11-19

Raport podzielony został na dwie główne części – pierwszą dotyczącą blogerów jako marek osobistych, drugą dotyczącą szczegółów współpracy reklamowej z blogerami, korzyści, jakie mogą wynikać z takiej współpracy oraz perspektyw rozwoju tej współpracy w przyszłości. Można się z nich dowiedzieć m.in.: czy współpraca reklamowa z blogerem warta jest wydanych na ten cel pieniędzy i co jest najczęściej podstawą ustalenia wysokości wynagrodzenia dla blogerów.

W badaniu wzięło udział 42 specjalistów pracujących z blogerami w ramach agencji reklamowych, PR, a także w działach PR i marketingu firm. Głównym celem badania było poznanie opinii branży na temat korzyści, jakie mogą wynikać ze współpracy PR, reklamy i marketingu z blogosferą i jakie są perspektywy rozwoju tej współpracy w przyszłości.

Najczęściej wymieniane wady blogerów to: brak profesjonalizmu, brak podejścia biznesowego oraz brak myślenia marką. Największe zalety to: wiarygodność blogerów, ich opiniotwórczość, znajomość tematu, na jaki piszą, zaangażowanie, elastyczność i zbudowana grupa lojalnych czytelników. Prawie wszyscy reklamodawcy deklarują duże zadowolenie ze współpracy z blogerami i deklarują, że wolą współpracować z blogerami niszowymi niż popularnymi. Podstawą do ustalenia wysokości wynagrodzenia blogera jest przede wszystkim zasięg.

Reklamodawcy widzą realne przełożenie współpracy z blogerem na ich biznes – niemal wszyscy wierzą, że rola blogów w kampaniach reklamowych w Polsce będzie w najbliższym czasie rosła.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Raport „Blogosfera 2012” w pełnej wersji można pobrać za darmo na blogu Natalii Hatalskiej.

Słuchaj podcastu NowyMarketing