Raport eHandel Polska 2012

Pressroom NowyMarketing
Tekst, który zaraz przeczytasz jest informacją prasową.
Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za jego treść
Raport eHandel Polska 2012

Jaka jest aktualna liczba polskich sklepów internetowych? Ile produktów mają one w ofercie? Czy sprzedają także off-line? Jakie działania marketingowe prowadzą? Czy są obecne w porównywarkach cen i na serwisach społecznościowych - odpowiedzi można znaleźć w Raporcie eHandel Polska 2012.

Raport o polskim eHandlu 2012 został opracowany na podstawie 607 w pełni wypełnionych kwestionariuszy ankietowych (częściowo na ankietę odpowiedziało 779 sprzedawców) zawierających 39 szczegółowych pytań dotyczących stanu i sposobu działania polskich sklepów internetowych.

Halo, bileciki do kontroli!

Pełną treść dostaniesz bez grosza,
ale musisz być w naszym newsletterze.

Raz, raz, wpisywać e-mail. Tylko prawdziwy, bo sprawdzę!

partner technologiczny: GetResponse

W badaniu udało się uchwycić w wymierny sposób szereg interesujących wniosków jak ten, że Facebook nie sprzedaje, wzrasta udział szybkich przelewów kosztem opłat za pobraniem, większość sklepów jest zadowolona z usług kurierskich, a platformy Saas wypierają z rynku licencjonowane oprogramowanie pudełkowe.

Na przestrzeni ostatnich 6 lat w roku 2012 przybyło w Polsce najmniej nowych sklepów internetowych - aktualnie ich liczba przekracza 12 tys. Najpopularniejsze branże to Dom i Ogród, Prezenty i Akcesoria oraz Odzież. Kolejnym wnioskiem płynącym z raportu jest informacja, o tym iż udział platform aukcyjnych w polskim rynku eCommerce jest mocno przeszacowany i nie wynosi więcej niż 1/3 jego wartości.

Połowie sprzedawców udaje się przekroczyć średnią wartość koszyka w wysokości 150 złotych. Średnia marża handlowa to 21,7%. Ponad 40% sprzedawców osiąga miesięczne obroty poniżej 10 tys. zł. Co najmniej 2/3 sklepów internetowych to rentowne przedsiębiorstwa. 85% z nich to mikroprzedsiębiorstwa. 46% prowadzi także sprzedaż off-line. 

Jak reklamują się polskie sklepy internetowe? Obecność w katalogach i pozycjonowanie w wyszukiwarkach to najpopularniejsze formy marketingu. Stronę na Facebooku prowadzi ponad 60% sklepów.

Raport jest pracą zbiorową autorów: dr Grzegorz Chodak (Politechnika Wrocławska), Piotr Jarosz (Dotcom River), Janusz Kunkowski (Uniwersytet im. Mikołaja Kopernika w Toruniu), dr Michał Polasik (Uniwersytet im. Mikołaja Kopernika w Toruniu), Paweł Tkaczyk (Midea), Piotr Wrzalik (Contium). Partnerem merytorycznym opracowania jest Stowarzyszenie Marketingu Bezpośredniego.

Liczący 96 stron raport jest dostępny bezpłatnie. Można pobrać go ze strony: sklepy24.pl 

Komentarze

Polecane

Dzięki, link został przesłany

Zamknij

Serdeńko!
Lubisz już nasz fanpage?

Wystarczy kliknąć:

zobacz nasz fanpage >> Zamknij

Niech zapisze się
do newslettera!

Zostaw e-mail
i powolutku strzałeczka na guziczek!

Zamknij