6 sposobów na wykorzystanie aplikacji Periscope w biznesie

6 sposobów na wykorzystanie aplikacji Periscope w biznesie
Chcesz wykorzystać live streaming do promocji własnego biznesu? Czy wiesz, jak korzystać z aplikacji Periscope? Jest to jedna z najpopularniejszych aplikacji mobilnych służących do live streamingu. Coraz więcej marketerów korzysta z niej, aby wypromować swoją działalność w sieci.
O autorze
3 min czytania 2015-10-20

fot.: www.marknetgroup.com

W tym artykule poznasz sześć sposobów na to, jak wykorzystać Periscope do promocji produktów, zbudowania wizerunku eksperta i wiele innych.

#1: Zademonstruj swoje produkty w czasie rzeczywistym

Periscope może okazać się świetnym narzędziem służącym do wypromowania nowego produktu lub usługi. Aplikacja ta posiada wbudowaną funkcję chatu na żywo. Dzięki temu możesz przeprowadzić interaktywną demonstrację produktu i na bieżąco odpowiadać na pytania widzów. Oprócz zaprezentowania najciekawszych korzyści płynących z posiadania produktu, pokazania jego opakowania oraz wspomnienia o tym, gdzie można go kupić, warto również zastosować nieco bardziej kreatywne podejście i pokazać produkt w akcji. Na live stream można zaprosić prawdziwych klientów i razem z nimi odkryć zalety produktu. Takie podejście będzie o wiele ciekawsze dla widzów.

#2: Podziel się wiadomościami z rynku

Periscope to świetne narzędzie do dzielenia się najnowszymi wiadomościami rynkowymi – szczególnie tymi, o których jeszcze nikt nie zdążył napisać. Stworzenie artykułu na temat najnowszych trendów i innowacji może zająć całe godziny, dzięki Periscope jesteś natomiast w stanie szybko opowiedzieć o najnowszych wydarzeniach, a następnie wykorzystać konwersację z widzami jako materiał na artykuł blogowy lub krótki kurs wideo. Dzielenie się wiadomościami to świetny sposób na zbudowanie wizerunku eksperta na rynku. Pozwala to przede wszystkim na wyróżnienie się na tle konkurencji, zbudowanie zaufania oraz autorytetu wśród potencjalnych klientów.

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

#3: Nawiąż kontakt z ekspertami rynkowymi

Periscope oferuje znakomite możliwości nawiązywania kontaktów ze znanymi osobistościami z różnych dziedzin (a w szczególności z osobistościami działającymi na rynku medialnym). Aby zostać zauważonym, regularnie pokazuj się podczas ich transmisji, pisz ciekawe, zadawaj pytania i rozpowszechniaj ich live streamy przy pomocy kanałów social media.

Periscope może być znakomitym pośrednikiem, jeśli pragniesz nawiązać bliższe relacje z konkretną osobą. Aby nigdy nie zapomnieć o najbardziej wartościowych transmisjach, w ustawieniach aplikacji możesz włączyć powiadomienia, które wyświetlą się na ekranie Twojego telefonu za każdym razem, gdy pojawi się nowy live stream.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

#4: Pokaż widzom sytuację za kulisami

Periscope warto również wykorzystać, aby nawiązać relacje z widzami, opowiedzieć nieco osobistych historii i pokazać działalność biznesową od kuchni. Każdą kolejną konwersację możesz rozpocząć poprzez odpowiadanie na najciekawsze pytania widzów oraz pokazanie się z nieco mniej formalnej strony.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Jeśli prowadzisz podcast lub kanał na YouTube, możesz skorzystać z Periscope, aby urozmaicić nieco produkowane przez Ciebie treści. Dzięki funkcji komentarzy na żywo będziesz w stanie dowiedzieć się, czego tak naprawdę oczekują Twoi fani. Jeśli np. jesteś autorem lub blogerem, możesz wspomnieć o najnowszej książce lub artykule i zapytać publiczność o feedback odnośnie do tytułu i poruszanych kwestii. Jeśli z kolei prowadzisz tradycyjny sklep, możesz zapytać widzów, jakich produktów najbardziej potrzebują.

#5: Zbuduj listę mailingową

Transmisje przeprowadzane przez Periscope mogą stanowić znakomitą okazję do zbudowania listy mailingowej. Podczas live streamu poproś widzów, aby podzielili się z Tobą adresem email przy pomocy komentarza. Możesz im powiedzieć, że otrzymają konkretny rodzaj treści (np. specjalny poradnik lub kurs) lub bieżące informacje na temat Twojej działalności za pomocą newsletteru. Emaile zebrane przy pomocy komentarzy możesz później dodać do swojej bazy danych. Będzie to wymagało nieco pracy, lecz każdy adres email jest bardzo cennym zasobem marketingowym. Pamiętaj jednak, że podczas pierwszego kontaktu z bazą stworzoną w ten sposób najpierw należy zapytać o pozwolenie na wysyłanie kolejnych wiadomości.

#6: Wykorzystaj transmisje w innych kanałach komunikacyjnych

Treści stworzone przy pomocy Periscope możesz zapisać, i zrobić z nich content, który później opublikujesz na innych platformach social media. Niestety, transmisje wideo na Periscope można tworzyć wyłącznie wertykalnie. Wielu użytkowników opracowało jednak sposoby na obejście tego problemu. Jeśli posiadasz program do obróbki wideo taki jak Camtasia, możesz go wykorzystać, aby dostosować transmisję do portali typu YouTube lub Vimeo. Upewnij się również, że funkcja auto zapisu jest włączona w Twojej aplikacji Periscope. Dzięki temu nie będzie trzeba za każdym razem pamiętać o zapisywaniu kolejnych transmisji.

Podsumowanie

Warto zwrócić uwagę na najnowszy trend w social media i wykorzystać Periscope do przeprowadzania live streamów i nawiązywania kontaktu z innymi użytkownikami platformy. Dzięki aplikacji w ciągu kilku chwil będziesz w stanie nawiązać ciekawe konwersacje i na żywo wchodzić w interakcje z widzami.

Aby zbudować solidną grupę fanów na Periscope, transmisje należy przeprowadzać jak najczęściej, w regularnych odstępach czasu. Coraz więcej firm i indywidualnych użytkowników zaczyna działalność na Periscope. Powyższe pomysły powinny zainspirować Cię do działania i stworzenia własnego konta na tej platformie.

Co o tym sądzisz? Czy uważasz, że warto wykorzystać Periscope do promocji działalności biznesowej? Czy znasz inne sposoby na wykorzystanie live streamingu w biznesie? Podziel się doświadczeniami w sekcji komentarzy.

 

Marta Madelska
Specjalista ds. marketingu, Grupa TENSE