Dzięki temu reklamodawcy będą mogli precyzyjnie kierować kampanie reklamowe do użytkowników zainteresowanych zakupem konkretnych produktów z obszaru FMCG (dóbr szybkozbywalnych).
Według badania IAB Polska “Programmatic” 81% badanych reklamodawców korzysta z danych o użytkownikach w kampaniach programmatic. Polscy marketerzy coraz bardziej ufają danym i chętnie prowadzą kampanie w oparciu o audience targeting. Wśród najważniejszych argumentów przemawiających za tym wyborem są pewność dotarcia do właściwej grupy użytkowników i wzrost konwersji na sprzedaż.
Zobacz również
Dzięki współpracy z Listonic, listą zakupów nr 1 w Polsce, Netsprint Audience zaoferuje reklamodawcom dane na temat intencji zakupowych internautów w zakresie produktów FMGC (głównie żywność i środki czystości). Profile użytkowników będą dostępne w sieciach Adkontekst i ContentStream, na wszystkich platformach DSP (Demand Side Platforms), z którymi współpracuje Netsprint – m.in. Adform, MediaMath, DoubleClick Bid Manager i Turn oraz w sieciach oferujących mailingi behawioralne: Email Network i INIS.
„Dzięki danym z systemu Listonic reklamodawcy mogą pokazać konsumentom potrzebującym w kuchni majonezu – reklamy majonezu, osobom planującym grilla ketchup, a gotującym tłusto tabletki na wątrobę i płyny do mycia naczyń. Nie korzystając z tych danych marnuje się często od 50 do 90% wydawanych pieniędzy, pokazując np. reklamy włoskich makaronów osobom, które makaronów nie kupują” – mówi Kamil Janiszewski, Head of Sales, Listonic Sp. z o.o.
Użytkownicy są precyzyjnie oznaczani dzięki danym przekazywanym przez Listonic. Listonic to lista zakupów na telefony komórkowe o ponad milionie pobrań połączona z 1 500 serwisami i blogami kulinarnymi. Teraz Netsprint posiada 8 milionów ciasteczek dotyczących planowanych zakupów produktów z segmentu FMCG. Ciasteczka pogrupowane są w 66 profili marketingowych. Reklamodawcy mogą za ich pomocą dotrzeć do wąsko sprofilowanych grup docelowych – np. użytkowników robiących zakupy rodzinne w hiper i super marketach, do osób preferujących ekstrawaganckie składniki i wyszukane dania, planujących domową imprezę, wykorzystujących konkretne produkty (np. oliwę, sery, bakalie) czy też szykujących jedzenie dla dzieci.
Światowy Dzień Książki 2025. Marketerzy polecają swoje ulubione lektury
“Cieszymy się, że wydawcy dostrzegają potencjał posiadanych przez siebie danych i chętnie zasilają nimi Netsprint Audience. Dzięki współpracy z renomowanymi dostawcami danych – takimi jak Listonic – jesteśmy w stanie coraz trafniej określać intencje zakupowe użytkowników i tym samym postrzegać ich jako realnych ludzi. Reklamodawcy otrzymują konkretne dane dotyczące ich grupy docelowej, co umożliwia im spersonalizowanie przekazu reklamowego i podniesienie skuteczności działań marketingowych” – przekonuje Iwona Kaźmierczak, Business Development Director, Netsprint S.A.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Netsprint Audience to największa polska platforma DMP (Data Management Platform), czyli hurtownia danych umożliwiająca gromadzenie danych o zachowaniach użytkowników i ich segmentację. Profile użytkownika są tworzone na podstawie danych otrzymanych od czołowych polskich wydawców, a następnie oferowane reklamodawcom, którzy mogą dzięki temu precyzyjnie kierować swoje kampanie reklamowe. Netsprint Audience gromadzi obecnie ponad 30 milionów ciasteczek zebranych w ponad 380 profili marketingowych. Dostępne w Netsprint Audience profile obejmują m.in.
- dane o zainteresowaniach (czym interesuje się dany użytkownik w sieci, jakie strony odwiedza)
- intencje zakupowe (co planuje kupić)
- demografia (wiek, płeć)
- socjografia (zawód, branża, przedział zarobków).
Reklamodawcy mają również możliwość tworzenia profili dedykowanych (np. osoby składające własny komputer, zainteresowani grami fantasy).