Polak na zakupach - wyniki badania

Pressroom NowyMarketing
Tekst, który zaraz przeczytasz jest informacją prasową.
Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za jego treść
Polak na zakupach - wyniki badania

Z badania przeprowadzonego przez instytut badawczy IQS wynika, że zdaniem ponad połowy klientów centrów handlowych - powinny się one angażować i aktywnie wspierać rozwój miejsca (miasta, gminy, dzielnicy), w którym działają.

Na podstawie badania wykonanego wśród klientów centrów handlowych IQS dokonało segmentacji zestawiając oczekiwania osobistych potrzeb, wymagania wobec społecznych aspektów funkcjonowania centrów handlowych oraz satysfakcji z centrów handlowych. Na tej podstawie wyodrębniono 4 segmenty klientów: Maniaków, Realistów, Moralizatorów i Zakładników.

Halo, bileciki do kontroli!

Pełną treść dostaniesz bez grosza,
ale musisz być w naszym newsletterze.

Raz, raz, wpisywać e-mail. Tylko prawdziwy, bo sprawdzę!

partner technologiczny: GetResponse

Klienci o najwyższych i najbardziej zróżnicowanych oczekiwaniach - „Moralizatorzy” stanowią najliczniejszy segment wśród przebadanych osób:

Są to osoby lubiące centra handlowe, lecz przy tym bardzo wymagające. Oczekują, że centra handlowe przyczynią się zarówno do rozwoju mikro- i makroekonomicznego, jak i będą lepiej zaspokajały ich własne potrzeby dotyczące szerszej oferty modowej i rozrywkowej, lepszej obsługi, wygodniejszego parkingu, bezpłatnej opieki dla dzieci na czas zakupów.

 

Ciekawy jest segment Zakładników. Ich oczekiwania będzie najprawdopodobniej trudno zaspokoić, a ponieważ nie są entuzjastami centrów jako takich, można oczekiwać, że jeśli pojawi się dla nich ciekawsza alternatywa na rynku (np. rozwój sprzedaży online), to segment ten znacząco zmniejszy zakupy w centrach handlowych lub zrezygnuje z ich odwiedzania. Chyba, że centra handlowe im coś zaoferują…

W badaniu poruszono również inne kwestie dotyczące ogólnych oczekiwań klientów. Wyniki pokazują, że ponad połowa osób, regularnie odwiedzających centra handlowe, zdecydowanie opowiada się za większym zaangażowania się centrów handlowych w lokalną i krajową gospodarkę. Na kolejnych miejscach znalazły się zaś kwestie związane z cenami czy udogodnieniami dla rodziców.

Polecane

Dzięki, link został przesłany

Zamknij

Serdeńko!
Lubisz już nasz fanpage?

Wystarczy kliknąć:

zobacz nasz fanpage >> Zamknij

Niech zapisze się
do newslettera!

Zostaw e-mail
i powolutku strzałeczka na guziczek!

Zamknij