TikTok Ad Awards 2025

TikTok Ad Awards 2025

TikTok Ad Awards 2025

Ostatni dzwonek na zgłoszenia do konkursu TikTok Ad Awards CE 2025! Termin upływa 24 września br.

Zgłoś kampanię

Heineken wykonał pierwsze selfie z kosmosu

Dla uczczenia współpracy z kultową marką filmów o Jamesie Bondzie, Heineken właśnie opublikował pierwsze na świecie selfie z kosmosu, wykonane przez satelitę krążącą na orbicie okołoziemskiej.
O autorze
2 min czytania 2015-11-09

Zdjęcie zrobiono ponad 200 specjalnym gościom z całego świata, w tym z Polski, podczas unikalnego eventu „Spyfie”, który miał miejsce na Zaporze Hoovera w okolicach Las Vegas.

Spyfie, czyli selfie godne szpiega Jej Królewskiej Mości, to kulminacyjny punkt międzynarodowej kampanii marketingowej marki Heineken. Jedną z jej składowych elementów był casting do pierwszego selfie z kosmosu, przeprowadzony za pośrednictwem portalu Instagram na całym świecie.

Aby zrealizować to przedsięwzięcie, marka nawiązała współpracę z UrtheCast — firmą specjalizującą się w wykonywaniu zdjęć powierzchni Ziemi w technologii Ultra HD. Spyfie zrobiono przy użyciu aparatu zainstalowanego na satelicie Deimos-2, przy pomocy kamery Iris w technologii ultra HD, ulokowanej na Międzynarodowej Stacji Kosmicznej. Orbitująca na wysokości 600km nad ziemią, satelita Deimos-2 wykonała przybliżenie na wybraną lokalizację i zrobiła spektakularne zdjęcie z kosmosu. To ujęcie zostało potem przetworzone tak, aby uzyskać maksymalne zbliżenie na każdego z uczestników.

W wydarzeniu udział brało ponad 200 szczęśliwców, w tym m.in.: zwycięzcy castingu, partnerzy, zaproszeni goście specjalni oraz przedstawiciele mediów z całego świata. Z Polski w wydarzeniu uczestniczyli goście wybrani w ramach castingu. Ponadto, do udziału w wyprawie Spyfie, Heineken zaprosił również Natalię Siwiec — modelkę i celebrytkę, która urodą dorównuje nie jednej dziewczynie Bonda oraz youtuberów: szarmanckiego niczym sam James Bond — Karola Paciorka oraz Marka Hoffmanna, znanego jako AdBuster, któremu żadna akcja marketingowa i reklamowa nie umknie uwadze, zwłaszcza tak spektakularna jak Spyfie. Każdy uczestnik wyprawy miał niepowtarzalną możliwość opublikowania swojego selfie z kosmosu na własnych kanałach społecznościowych, jako jedynej w swoim rodzaju pamiątki z wydarzenia Spyfie.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

— Celem kampanii związanej z filmem Spectre było zaproszenie każdego z nas do skosztowania ekscytującego świata Jamesa Bonda. Cieszymy się, że właśnie to osiągnęliśmy. — tłumaczy dyrektor Global Heineken Sponsorship, Hans Erik Tuijt — Ta misja przyświecała wszystkim podjętym przez nas działaniom: udostępniliśmy fanom niepublikowane wcześniej materiały z planu zdjęciowego Spectre za pomocą butelek z limitowanej Bondowej serii, na Facebooku opublikowaliśmy reklamę z Danielem Craigiem zanim trafiła na mały ekran, a punktem kulminacyjnym był właśnie unikalny event Spyfie. Ta kampania będzie naszym nowym punktem odniesienia dla naszych kolejnych globalnych akcji promocyjnych. — dodaje Tuijt.

— Nic podobnego na taką skalę nie było wcześniej dokonane, dlatego kiedy przedstawiciele Heinekena opowiedzieli nam o pomyśle na selfie z kosmosu, byliśmy zachwyceni możliwością udostępniania naszej technologii do tworzenia tego kawałka historii. — tłumaczy Scott Larson, CEO UrtheCast,— Wydarzenia takie jak Spyfie prezentują możliwości satelity Demois-2 w naprawdę wyjątkowy sposób. Uwydatniają też, co potrafią nasze kamery w połączeniu z technologiami internetowymi oraz to, jak możemy ich używać do kreatywnej współpracy wyznaczającej nowe trendy.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Spectre to 24. film o przygodach Jamesa Bonda, który jest wynikiem współpracy Albert R. Broccoli’s EON Productions, Metro-Goldwyn-Mayer Studios oraz Sony Pictures Entertainment. Światową premierę miał 26. października w Wielkiej Brytanii, a na ekranach polskich kin pojawi się 6 listopada. Produkcja już osiąga ogromny sukces kasowy na prawie każdej szerokości geograficznej, w której miała swoją premierę. W Wielkiej Brytanii Spectre pobił rekord frekwencji podczas premiery oraz zdobył największy tygodniowy przychód kasowy w historii brytyjskiej kinematografii.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Współpraca Heinekena ze światem filmów Jamesa Bonda obejmuje już siedem filmów — od Jutro nie umiera nigdy z 1997 roku po najnowszy Spectre.