Adopciaki.pl – case study

Pressroom NowyMarketing
Tekst, który zaraz przeczytasz jest informacją prasową.
Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za jego treść
Adopciaki.pl – case study

Szacuje się, że obecnie w Polsce ok. 100 tysięcy zwierząt w schroniskach oczekuje na nowego właściciela. Skala bezdomności może być jednak co najmniej 10 razy większa, gdyż duża część zwierząt przebywa w azylach i schroniskach, skąd nie ma danych statystycznych.

Przyszli opiekunowie, nawet jeśli początkowo rozważają adopcję psa czy kota, w obawie, że zwierzę okaże się chore lub nieposłuszne, często rezygnują. Osoby te, nie znając historii zwierzaka, boją się problemów z jego zachowaniem. Bezpieczniejsze wydaje im się wychowanie od początku małego szczeniaka lub kociaka. Osobom rozważającym przyjęcie do domu zwierzęcia potrzeba profesjonalnej pomocy.

Halo, bileciki do kontroli!

Pełną treść dostaniesz bez grosza,
ale musisz być w naszym newsletterze.

Raz, raz, wpisywać e-mail. Tylko prawdziwy, bo sprawdzę!

partner technologiczny: GetResponse

Cel

Głównym celem kampanii jest pokonanie uprzedzeń adopcyjnych i uświadomienie opiekunom, że proces adopcji może być przyjemny i bezpieczny.

Adopciaki.pl

Adopciaki.pl to realizowany przez fundację Viva! program odpowiedzialnej adopcji, który ma zapewnić maksymalne bezpieczeństwo ludzi i zwierząt. Wyszukiwarka na stronie internetowej programu pozwala określić cechy przyszłego ulubieńca i na tej podstawie proponowane jest zwierzę do adopcji. Każde z wytypowanych zwierząt przebywa od min. trzech tygodni w domu tymczasowym, pod opieką i stałą obserwacją przeszkolonych przez COAPE wolontariuszy VIVA! (doradców adopcyjnych). Zwierzę jest przebadane weterynaryjnie, zdiagnozowane behawiorystycznie i ma dopasowaną przez specjalistę dietetyki weterynaryjnej karmę Purina, która stanowi część pakietu na start każdego Adopciaka.

Opiekun wybiera zwierzę pod względem charakteru i stylu życia, a nie wyglądu. Co ważne, wszystkie zwierzęta, które można adoptować w ramach programu Adopciaki.pl przebywają w tzw. domu tymczasowym. To miejsce, w którym zwierzak znajduje się pod opieką wykwalifikowanych wolontariuszy i przygotowuje się do zamieszkania u nowej rodziny. Przechodzi badanie weterynaryjne oraz diagnozę behawioralną, które mają zminimalizować ryzyko nieudanych adopcji. Przyszły opiekun wypełnia ankietę, odbywa rozmowę z doradcą, a także spotyka zwierzę.

Początkowo program Adopciaki.pl obejmie zasięgiem sześć dużych polskich miast: Warszawę, Łódź, Kraków, Katowice, Bydgoszcz, Trójmiasto. Docelowo ma stać się modelowym procesem adopcyjnym w całym kraju.

Przeprowadzone działania

W pierwszym tygodniu września wystartowała strona internetowa oraz fanpage na Facebooku Adopciaki.pl

Program zainaugurował I Spacer Adopciaków, który odbył się w sobotę 5 września 2015 br. w Parku Pole Mokotowskie. Uczestnicy wyruszyli spod Pomnika Szczęśliwego Psa, aby przejść się alejkami parku. W wydarzeniu mogli wziąć udział wszyscy właściciele adoptowanych zwierząt oraz sympatycy projektu. Każdy zwierzak uczestniczący w spacerze otrzymał bandankę z logo programu Adopciaki.pl. Udział w wydarzeniu był bezpłatny. Warunkiem uczestnictwa było posiadanie aktualnej książeczki szczepień. Dodatkowo w dniach 5 – 6 września 2015 r. w podczas finału zawodów latających psów DOG CHOW DISC CUP można było odwiedzić stoisko Adopciaków, gdzie dyżurowali wolontariusze Fundacji Viva!, udzielając wszystkich informacji o programie. Wszystkie zwierzaki mogły wziąć udział w bezpłatnej sesji zdjęciowej w obiektywie Fotografia Psów - Taida.

We wrześniu i październiku została przeprowadzona wielokanałowa kampania programu Adopciaki.pl, która objęła Prasę i Internet, a także nośniki outdoorowe. Patronat medialny nad programem objęły stacja TVN i program TVN Uwaga, Redakcje Metrocafe oraz Kocie Sprawy. Wykorzystane layouty nawiązują do cech, którymi określamy naszych czworonożnych ulubieńców np. ulubiony, rozpieszczony, strachliwy, przebojowy. Ponadto, w ramach akcji „Micha dla zwierzaka, dom dla Adopciaka”, 1 proc. ze sprzedaży zrealizowanej przez Nestlé Purina, partnera strategicznego, w okresie 1 września – 31 października br. został przeznaczony na wsparcie programu.

Rezultat

W ciągu pierwszego miesiąca działania programu, profil na Facebooku polubiło ponad 2 tysiące osób i liczba ta codziennie się zwiększa. Artykuły dotyczące projektu zostały opublikowane w Gazecie Wyborczej, Metro Warszawa, magazynach Vege, Olivia, Skarb Rossmann. Relację z I Spaceru Adopciaków przygotowały stacje telewizyjne TVP, TVN i TVN24. Dodatkowo w programie TVN Uwaga został wyemitowany reportaż ze szkolenia wolontariuszy, które odbyło się w schronisku w Korabiewicach.

Stały dom znalazło już 8 zwierząt - 3 koty i 5 psów.

Komentarze

Polecane

Dzięki, link został przesłany

Zamknij

Serdeńko!
Lubisz już nasz fanpage?

Wystarczy kliknąć:

zobacz nasz fanpage >> Zamknij

Niech zapisze się
do newslettera!

Zostaw e-mail
i powolutku strzałeczka na guziczek!

Zamknij